ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

«Τίποτα»

Του Παύλου Ξανθούλη

Του Παύλου Ξανθούλη

Η «έκθεση» της ζωής ή της υγείας ενός ανθρώπου σε κίνδυνο, από οποιοδήποτε πρόσωπο, είθισται να οδηγεί σε αυστηρές ποινές. Τι γίνεται όμως όταν ένα κράτος, που τυγχάνει να είναι και μέλος της Ε.Ε., προβαίνει σε τέτοιου είδους παραλείψεις, ώστε εν τέλει να «επιτυγχάνει» το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα με αυτό της «έκθεσης» πολιτών του, σε κίνδυνο;

Οι παραλείψεις του κυπριακού κράτους στην υπόθεση των αερόσακων Takata, έχουν αυτήν ακριβώς την ιδιομορφία. Παραλείψεις οι οποίες δεν εξαντλούνται στην εφαρμογή του Κανονισμού 2018/858 της Ε.Ε. για τον οποίο έχουν λεχθεί πολλά. Αλλά, εκτείνονται σε επίπεδα πρωτοφανούς αμέλειας, καθώς το κυπριακό κράτος και οι αρμόδιές του υπηρεσίες, ήτοι το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, δεν έπραξαν τα δέοντα και δεν παρακολούθησαν ως είθισται το σύστημα Rapex-Safety Gate της Ε.Ε., το οποίο από το 2019 μέχρι τώρα, εξέπεμψε σήμα κινδύνου 57 φορές! Προειδοποιώντας όλα τα κράτη-μέλη για τους επικίνδυνους αερόσακους Takata εδώ και έξι ολόκληρα χρόνια, τόσο για την αλλοίωση του προωθητικού νιτρικού αμμωνίου, λόγω υγρασίας και υψηλών θερμοκρασιών, όσο και για το ενδεχόμενο πρόκλησης θραυσμάτων και τραυματισμού του οδηγού και των επιβαινόντων σε ένα όχημα.

Όπως δημοσιεύει σήμερα η «Κ, τα κράτη-μέλη, περιλαμβανομένης της Κυπριακής Δημοκρατίας, ήταν αποδέκτες της ενημέρωσης του συστήματος Rapex-Safety Gate, από τις 11 Ιανουαρίου 2019, όταν η Ρουμανία κοινοποιούσε στο εν λόγω σύστημα τον εντοπισμό προβληματικών αερόσακων Takata, σε έξι μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας Mazda. Το γεγονός αυτό ενεργοποίησε όλα σχεδόν τα κράτη-μέλη, με εξαίρεση την Κυπριακή Δημοκρατία (όπως προκύπτει και εκ του αποτελέσματος). Ως εκ τούτου, 13 χώρες, «ανατροφοδότησαν» το σύστημα Rapex-Safety Gate, γνωστοποιώντας ότι το προϊόν αυτό (σ.σ. δηλαδή οι Takata), εντοπίστηκε και στη δική τους επικράτεια, λαμβάνοντας άμεσα μέτρα. Πρόκειται για τις εξής χώρες: Βουλγαρία, Δανία, Φινλανδία, Ελλάδα, Κροατία, Ουγγαρία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Σλοβενία, Σλοβακία στην Ε.Ε., ως επίσης και στη Νορβηγία, εκτός Ε.Ε.

Στην Κύπρο; Σιγή ιχθύος! Ακόμη κι αν βρέθηκε κάποιος να παρακολουθήσει την κοινοποίηση των προβληματικών αερόσακων στο σύστημα Rapex-Safety Gate (που είναι υποχρέωση όλων των κρατών-μελών), σίγουρα δεν βρέθηκε κανένας να ζητήσει έρευνα για να διαπιστωθεί εάν και στη νήσο των Αγίων υπάρχουν ανάλογα κρούσματα. Προφανώς γιατί επικρατεί ο παραλογισμός ότι την Κύπρο δεν την αγγίζουν τα προβλήματα της Ευρώπης. Την ίδια Κύπρο, στην οποία η έγνοια θα έπρεπε να ήταν πολύ μεγαλύτερη από τα υπόλοιπα κράτη της Ε.Ε. Διότι, πέραν των αυτοκινήτων ευρωπαϊκών προτύπων, υπάρχει ως γνωστόν και πολλαπλάσιος αριθμός οχημάτων που εισήχθησαν από τρίτες χώρες.

Το πλέον τραγικό είναι ότι στην πρώτη κοινοποίηση που υπάρχει χρονολογικά στο σύστημα Rapex-Safety Gate, αυτήν που έκανε η Ρουμανία το 2019 για έξι μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας Mazda, η ιστοσελίδα του συστήματος, που βρίσκεται στον ιστότοπο της Κομισιόν, δεν είχε παραλείψει το παραμικρό, αναφέροντας: «Το προωθητικό νιτρικού αμμωνίου που χρησιμοποιείται στον αερόσακο μπορεί να υποστεί αλλοίωση με την πάροδο του χρόνου λόγω υποβάθμισης που συμβαίνει μετά από παρατεταμένη έκθεση σε υγρασία και υψηλές θερμοκρασίες». Ως επίσης και ότι «εάν ανοίξουν οι αερόσακοι, μπορεί να προκληθούν θραύσματα από το φουσκωτό τους μέρος και να τραυματιστούν οι επιβάτες του οχήματος».

Δηλαδή, το σύστημα Rapex-Safety Gate, το οποίο οφείλουν να παρακολουθούν όλα τα κράτη-μέλη, μας έλεγε από τις 11 Ιανουαρίου 2019, αυτό που μάθαμε στην Κύπρο πολύ αργότερα, μετά από πέντε και πλέον χρόνια. Συνεπεία τραγικών δυστυχημάτων που ενεργοποίησαν ένα κράτος, που αντί να στέκεται δίπλα στους πολίτες του, ήταν στην καλύτερη των περιπτώσεων «απόν».

Ως αποτέλεσμα όλων αυτών, εύλογα μπορεί κάποιος να διερωτηθεί τι σόι κράτος είναι αυτό που προβαίνει σε τέτοιες παραλείψεις, εκθέτοντας σε κίνδυνο τους πολίτες του; Και ποια εμπιστοσύνη μπορεί να έχει πλέον κάποιος στις υπηρεσίες και κατά συνέπεια στους θεσμούς ενός κράτους που δηλώνουν, εκ των παραλείψεών τους, απόντες, σε μείζονα ζητήματα που άπτονται της ασφάλειας και της ζωής των πολιτών;

Η «Κ» έθεσε ενώπιον κοινοτικής πηγής τον τρόπο με τον οποίο ενήργησε το κυπριακό κράτος αναφορικά με τις κοινοποιήσεις για τους αερόσακους Takata, από το 2019. Μας είπε ότι οι απαντήσεις για τον τρόπο με τον οποίο ενεργεί ένα κράτος, βρίσκονται στις δράσεις που αναλαμβάνει και κοινοποιεί στο σύστημα Rapex-Safety Gate, oι οποίες στην περίπτωση της Κύπρου, συνοψίζονται σε μια λέξη: «Τίποτα».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παύλου Ξανθούλη

Παύλος Ξανθούλης: Τελευταία Ενημέρωση