ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Είναι θέμα χρόνου

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Μεγάλοι αριθμοί ανταλλακτικών – αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ αναμένονται στην Κύπρο. Στόχος από εδώ και πέρα, η διαχείριση των ανταλλακτικών αυτών και η τοποθέτησή τους σε αυτοκίνητα τα οποία χρήζουν αντικατάστασης.

Με βάση τις πιθανότητες, όσο πιο πολλές φορές επαναλαμβάνεται μια διαδικασία, τόσο πιο κοντά είναι η πιθανότητα του ενδεχομένου να εκδηλωθεί. Τρακαρίσματα στην Κύπρο συμβαίνουν κάθε μέρα, άλλα μικρής ζημιάς, άλλα μεγαλύτερης, έως και θανατηφόρα. Όσο αφήνουμε 80 χιλιάδες οχήματα να κυκλοφορούν στην Κύπρο καθημερινά με προβληματικούς αερόσακους, τόσο θα βρισκόμαστε πιο κοντά στο να γίνει άλλο ένα κακό, ένα θανατηφόρο ή έστω συμβάν με τραυματισμό που να συνδέεται με τους αερόσακους αυτούς. Επαναλαμβάνω εξάλλου πως, οι πιθανότητες λένε ότι, αν και η πιθανότητα για κάθε ενδεχόμενο παραμένει σταθερή, η εμφάνιση κάτι συγκεκριμένου αυξάνεται με την αύξηση του αριθμού των επαναλήψεων που επιτυγχάνεται.

«Προχθές» βγήκε στη «φόρα» ένα τροχαίο με ένα υπό ανάκληση όχημα που είχε αερόσακο TAKATA και που παραλίγο να εξελιχθεί σε μοιραίο για τον οδηγό, καθώς ο αερόσακος εκτόξευσε θραύσματα στην οροφή του οχήματος, δίχως όμως να τραυματίσουν τον οδηγό. Μία ημέρα μετά, ο Υπουργός Μεταφορών, κ. Αλέξης Βαφεάδης εξήγησε πως το εν λόγω συμβάν είχε γίνει τον Οκτώβρη και δεν ήταν πρόσφατο. Όπως πολύ σωστά υπέδειξε ο Υπουργός, διότι είναι μηδαμινής σημασίας αν έγινε τον Οκτώβρη, ή τα Χριστούγεννα, ή προχθές, σημασία έχει ότι, υπάρχει ακόμη ένα περιστατικό με αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ και είναι ευχαριστημένοι που ο οδηγός δεν έχει πάθει οποιοδήποτε τραυματισμό.

Μέσα στο οκτάμηνο που έχει δοθεί σύσταση από το Υπουργείο Μεταφορών για να μην χρησιμοποιούνται οχήματα που φέρουν τους προβληματικούς αερόσακους, έως ότου γίνει επιτυχώς η ανάκληση, είναι βάσει του νόμου των πιθανοτήτων πως, θα έρθει αργά ή γρήγορα μία προβληματική κατάσταση (ας ελπίσουμε να μην είναι ούτε τραυματισμός, ούτε θανατηφόρο). Εάν ήμασταν στην Αμερική που οι μηνύσεις «πέφτουν βροχή» από παραπονούμενους καταναλωτές για προβληματικές υπηρεσίες ή προϊόντα, και η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή λειτουργεί υποδειγματικά, τότε η λέξη «σύσταση» πιθανώς να ήταν εκτός πλαισίου για την περίπτωση των ΤΑΚΑΤΑ και να μην είχε ειπωθεί ποτέ. Η λέξη «σύσταση» πιθανώς να είχε αντικατασταθεί με τη λέξη απαγόρευση για 80 χιλιάδες οχήματα, όπως έγινε με τα 278 οχήματα που το Τμήμα Οδικών Μεταφορών έδωσε εντολή να ακινητοποιηθούν με άμεση ισχύ.

Σε ένα κράτος που πολίτες χάνονται λόγω πυρκαγιάς που προκλήθηκε από ηλεκτρολογικό πρόβλημα, σε ένα κράτος που πολίτες χάνονται λόγω τροχαίων που οι κάμερες αποδεδειγμένα δεν έχουν δώσει οποιαδήποτε λύση, πολίτες που χάνονται λόγω εργατικών ατυχημάτων πέφτοντας από μπαλκόνια και άλλα αντίστοιχα τραγικά συμβάντα, είναι κρίμα να καταγράφονται τραυματισμοί ή και θάνατοι από προϊόντα που ήδη έχει αποφανθεί ότι είναι προβληματικά και χρήζουν αντικατάστασης. Δεν πιστεύω ότι θα ξεχαστεί το επώνυμο Όξινος μετά την τραγική κατάληξη του 24χρονου από την ελαττωματική λειτουργία του ΤΑΚΑΤΑ. Οι ΤΑΚΑΤΑ πιθανώς να σχετίζονται και με το θάνατο και της 19χρονης Στυλιανής.

Είναι θέμα χρόνου να ξαναγραφεί ότι ένας τραυματισμός, ή θάνατος προήλθε από τους προβληματικούς αερόσακους και να επιζητούνται εκ νέου ευθύνες για το χρονικό όριο των 8 μηνών που έχει οριστεί για να αντικατασταθούν. Οι 8 μήνες είναι πολύ μακριά, ας ελπίσουμε να μην επιβεβαιωθεί μία κακή πτυχή του νόμου των πιθανοτήτων.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Παναγιώτης Ρουγκάλας: Τελευταία Ενημέρωση