Του Απόστολου Κουρουπάκη
Το Αρχηγείο και το Τμήμα Τροχαίας της Κυπριακής Αστυνομίας θα έπρεπε να ασχοληθούν τάχιστα με την οδική ασφάλεια, την καλλιέργεια οδικής συνείδησης και με την αύξηση της τροχαίας αστυνόμευσης τόσο στο εθνικό όσο και στο επαρχιακό δίκτυο της χώρας. Θα πρέπει να δει τι γίνεται με τις «οδομαχίες» και μαζώξεις αυτοκινήτων, μοτοσικλετιστών, ηλικίας από 16 έως 30 ετών περίπου σε χώρους στάθμευσης, στάσεις λεωφορείων, απ’ όπου η Αστυνομία απλώς περνάει και χάνεται… στο σκοτάδι ή περιπολεί τη Γρίβα Διγενή και περιφρουρεί την Παλιά Πόλη… για κανένα δίωρο και μετά ο καθένας το αυτοκίνητό του ή τη μοτόρα του και περιπατεί την πόλη… Να μη σχολιάσω το τι γίνεται σε ράουντ αμπάουτ χωρίς πολλή κίνηση… στα μεγάλα ελεύθερα πάρκινγκ, στις νησίδες και στους κόλπους στάσης λεωφορείων μετά τα μεσάνυκτα…
Τα θανατηφόρα τροχαία στην Κύπρο το πρώτο οκτάμηνο του 2020 ήταν 28, ενώ το 2019 είχαμε 52 τροχαία δυστυχήματα με αντίστοιχο αριθμό νεκρών, ενώ σύμφωνα με τη Eurostat το 2018 η Κύπρος κατέλαβε τη δεύτερη θέση στους 28 της Ε.Ε. με το 28,6 % των ατυχημάτων να αφορούν μοτοσικλετιστές. Οι νεκροί του 2019 ήταν 15 οδηγοί αυτοκινήτου, 15 μοτοσικλετιστές, 13 πεζοί και οι υπόλοιποι ήταν συνεπιβάτες και ένας ποδηλάτης. Σύμφωνα δε με τα επίσημα στοιχεία τα θανατηφόρα τροχαία για το 2022 είναι αυξημένα σε σχέση με αυτά του 2021...
Οι λόγοι πολλοί, εκ των σημαντικοτέρων η χρήση ναρκωτικών και αλκοόλ και φυσικά η ταχύτητα και η μαγκιά. Και η Αστυνομία στήνει μπλόκα για να κόψει κλήσεις στο highway, στις μεγάλες λεωφόρους και λίγο παρακάτω να γίνεται του Κουτρούλη ο γάμος. Δεν χρειάζεται να χαθεί κανείς στις απρόσωπες πόλεις, ας οδηγήσει κάποιος στο επαρχιακό δίκτυο. Ανήλικοι να οδηγούν γεωργικά μηχανήματα, διπλοκάμπινα, αυτοκίνητα κάθε είδους χωρίς ζώνη, με μεγάλες ταχύτητες, πάνω σε πειραγμένες μοτόρες χωρίς κράνος, έχοντας πιει τες ζιβάνες τους και τα ουισκούθκια τους στα καφενεία και τους συλλόγους. Στις πόλεις μετά από κάποια ώρα οι οδηγοί μηχανών μεγάλου κυβισμού, οι οδηγοί φτιαγμένων αυτοκινήτων είναι οι απόλυτοι κυρίαρχοι της ασφάλτου και η Αστυνομία πάει και έρχεται...
Τι χρήση έκανε η Πολιτεία για το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ «Έμπουσα: Έφηβοι και αλκοόλ», της σκηνοθέτριας Έλενας Αλωνεύτη; Σε ποιες σοβαρές εκστρατείες οδικής ασφάλειας ενεπλάκη ζωηρά η Αστυνομία; Πότε η Τροχαία εκπόνησε, σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο, σοβαρά μέτρα πρόληψης και ποιες νομοθετικές ρυθμίσεις πρότεινε; Πότε διαμαρτυρήθηκε ή/και εγκάλεσε δημοτικές ή κοινοτικές αρχές για τον ελλιπή φωτισμό και το κακό οδόστρωμα;
Το διάταγμα του αρχηγού της Αστυνομίας (ημερομηνίας 13 Αυγούστου 2020, απαγόρευση κυκλοφορίας μοτοσικλετιστών σε συγκεκριμένους δρόμους) προσπάθησε να θεραπεύσει μια παρωνυχίδα, ενώ πάσχουμε από πολύ σοβαρότερη ασθένεια, γι’ αυτό το θεωρώ το διάταγμα τουλάχιστον φαιδρό… Διατάγματα τύπου της 13ης Αυγούστου είναι αστειότητες, όταν σκοτώνονται στους δρόμους μας 18χρονες κοπέλες και 21χρονα αγόρια και εμείς κάνουμε θέμα τον ήχο του εξόστ.
Στη μνήμη της Αρχοντούλας, του Αλέκου,
του Κώστα και του Τζέιμς που έφυγαν τόσο νωρίς