Οι ομοφυλόφιλοι έζησαν για ένα μεγάλο μέρος της Ιστορίας στο περιθώριο της κοινωνίας και αυτό ήταν ένα βαρύ φορτίο. Είναι αδικία εναντίον ενός ατόμου να καταπιέζεται και να διαπομπεύεται επειδή η σεξουαλικότητά του διαφέρει από των πολλών, ειδικά χωρίς αυτή να είναι επιλογή του. Αυτή η κατάσταση, ευτυχώς, έχει διορθωθεί σε μεγάλο βαθμό με νομοθεσίες που εξασφαλίζουν ίση μεταχείριση. Έτσι, οι περισσότεροι ομοφυλόφιλοι τολμούν πια και εκφράζονται δημόσια, ελεύθερα, χωρίς να φοβούνται. Στον κύκλο του δε καθένας μπορεί να σκεφτεί ομοφυλόφιλους που γνωρίζει, εκτιμά και σέβεται.
Οπότε, γιατί η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων στέκεται μουδιασμένη ενώπιον του νομοσχεδίου της κυβέρνησης Μητσοτάκη για τα ομόφυλα ζευγάρια; Γιατί, ενώ τόσοι πολλοί θα ήθελαν να χαίρονται με την πρόοδο, συνάμα τρομάζουν και σωπαίνουν; Προφανώς επειδή το αισθητήριο του κόσμου εντοπίζει μια κυβέρνηση που μόνο λεκτικά συγχρονίζεται με τα φλέγοντα προβλήματα της ζωής. Δεν γίνεται, όταν σε εκλέγουν να κυβερνήσεις, να επαινείς το λαό για την ωριμότητά του, αλλά όταν ο λαός αντιδρά και ξεσηκώνεται να τον χαρακτηρίζεις ακραίο, συντηρητικό και καθοδηγούμενο. Πόσο ακόμη θα τρέφεται ο μέσος πολίτης με τα μηνύματα του κυβερνητικού μάρκετινγκ, και ας είναι αυτά τόσο καλά κατασκευασμένα που αποτελούν case study;
Ενώ, λοιπόν, ο Έλληνας εργαζόμενος βιώνει ένα καταιγισμό προβλημάτων, ταυτόχρονα παρατηρεί την κυβέρνηση να προωθεί μια ατζέντα με προτεραιότητες που ξενίζουν, τα κόμματα να αλληλοτρώγονται και, τέλος, αρκετά ΜΜΕ να συμπλέουν με την κυβέρνηση επί του προκειμένου, αφού ό,τι σκανδαλίζει τραβά την προσοχή.
Είναι ικανό επιχείρημα η ευθυγράμμιση με τους νόμους δυτικών χωρών; Ποιο άλλο κέρδος φέρνει η ευθυγράμμιση, πέραν του να εισπράξουν ορισμένοι προσωπικά πολιτικά οφέλη (ήδη φημολογείται το όνομα Μητσοτάκη για προώθηση σε θέση ευρωπαϊκού διευθυντηρίου);
Γιατί, ενώ η Ελλάδα πάσχει από υπογεννητικότητα, η οικογένεια δεν στηρίζεται και δεν ενθαρρύνεται να αναπτυχθεί; Γιατί το φορολογικό όφελος του Έλληνα εργαζόμενου με δύο παιδιά είναι μόλις 3,35 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τον εργαζόμενο χωρίς παιδιά, το μικρότερο στην Ευρώπη με βάση επίσημα στοιχεία του ΟΟΣΑ, όταν ο μέσος όρος των χωρών είναι 8,94 μονάδες, και στην Ε.Ε. είναι 11,4 μονάδες (Οικονομική Καθημερινή 31/1/24); Πρόσφατα δημιουργήθηκε Υπουργείο με το ευφάνταστο όνομα Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, όμως τα κίνητρα για πολύτεκνες οικογένειες (που καταργήθηκαν με την οικονομική κατάρρευση) παραμένουν αδρανή.
Και ακόμη, πώς να αποκτήσει δική του στέγη ένα νέο ζευγάρι, όταν οι απολαβές στην χώρα είναι από τις χαμηλότερες στην Ε.Ε., δεν υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα ακίνητα, κι’ αυτά είναι ακριβά; (Μελέτη της Τράπεζας Πειραιώς στην Καθημερινή 4/2/24 υπολογίζει 170.000 ακίνητα να έχουν στραφεί στην ευκαιριακή βραχυχρόνια μίσθωση, ενώ με το κονδύλι που διέθεσε το πρόγραμμα «Σπίτι μου» το 2023 εξυπηρετήθηκαν μόλις 10.000 αιτήσεις). Επίσης, πώς να κατανοήσει ο αναγνώστης το ράλι αμυντικών εξοπλισμών για το οποίο τόσο καυχιέται η κυβέρνηση όταν, ως συνέπεια τις συρρίκνωσης του πληθυσμού των Ελλήνων, κινδυνεύει να χρειάζεται μισθοφόρους για να υπερασπιστούν τον εθνικό χώρο;
Όλα τα ως άνω δεν αποτελούν κομματική κριτική, αλλά παρατηρήσεις αλλοπρόσαλλων πολιτικών. Αν τα καυτά θέματα ετύγχαναν χειρισμού υπέρ των εθνικών συμφερόντων, τότε ένα νομοσχέδιο που νομοθετεί τον γάμο ομοφύλων δεν θα απασχολούσε τον κόσμο τόσο έντονα. Ούτε όμως η κυβέρνηση θα έπαιρνε στάση περιφρόνησης έναντι των προβληματισμών που εγείρει η Εκκλησία.
Σε όλα αυτά προστίθεται και άλλη μια ανησυχία του μουδιασμένου παρατηρητή. Έχει να κάνει με την έντονη προβολή θεμάτων σχετικών με την ομοφυλοφιλία. Κάτι που εξηγείται, τώρα που μπορεί κανείς να εκφράζεται άφοβα, όμως ενέχει τον κίνδυνο να εξελιχθεί σε μόδα και έτσι να γαλουχήσει μικρά παιδιά. Με ποιο τίμημα, άραγε; Να χαθεί η φρόνηση, η διάκριση ανάμεσα στο πού πατά ο νέος γκάζι, και πού χρειάζεται να τραβήξει φρένο. Με επακόλουθη έξαρση ανικανοποίητων ορμών, αντικοινωνικότητας και ψυχικών νοσημάτων.
Ο κ. Ξενοφών Χασάπης είναι Σύμβουλος και Εκπαιδευτής Στελεχών Επιχειρήσεων και Νέων.
xenophon.hasapis@gmail.com