ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ψηφιακά media vs παραδοσιακά μέσα: Ένας πετυχημένος γάμος ή μία περίπλοκη σχέση;

Της ΝΑΝΤΙΑΣ ΠΑΛΛΙΔΟΥ ΠΑΛΑΖΗ

Στην εποχή της ψηφιακής εξέλιξης, όπου καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες της ανάπτυξης ενός νέου τεχνολογικού εργαλείου, ο τομέας της διαφήμισης και του μάρκετινγκ καλείται να εναρμονιστεί με τα καινούργια δεδομένα. Οι συνήθειες των καταναλωτών έχουν αλλάξει, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (ΜΚΔ) να κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Παράλληλα, με ραγδαίους ρυθμούς εξαπλώνεται και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης σε όλους τους κλάδους, παρόλο που μέχρι πρότινος η συγκεκριμένη τεχνολογία αιχμής ήταν άγνωστη για πολλούς.

Ως διαφημιστές, καλούμαστε, με ευελιξία και προσαρμοστικότητα, να αναζητήσουμε νέες επικοινωνιακές πρακτικές για προώθηση του brand των πελατών, συμβουλεύοντάς τους για τη χρήση των εργαλείων εκείνων που θα ανταποκριθούν καλύτερα στις ανάγκες τους. Σε αυτή την προσπάθεια, η απάντηση κρύβεται πίσω από έναν αρμονικό «γάμο», ο οποίος, εάν τεθούν οι σωστές βάσεις, μόνο επιτυχημένος μπορεί να χαρακτηριστεί. Ο λόγος για τη συνδυαστική χρήση των παραδοσιακών μέσων, όπως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τα billboards, με τα νέα ψηφιακά εργαλεία και πλατφόρμες, όπως τα ΜΚΔ, οι ιστοσελίδες, το animation και η χρήση AI. Το καθένα από αυτά έχει το δικό του κοινό και έναν μοναδικό τρόπο προώθησης του μηνύματος που θέλουμε να περάσουμε. Σκεφτείτε το σαν μία μαγειρική συνταγή, που για ένα άριστο αποτέλεσμα πρέπει να συνενώσουμε όλα τα υλικά μαζί, λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του καθενός. Έτσι ακριβώς και με τον σχεδιασμό μίας σωστής διαφημιστικής καμπάνιας.

Τι είναι όμως αυτό που κάνει το κάθε εργαλείο ξεχωριστό; Ας κάνουμε αρχή από τα παραδοσιακά Μέσα και συγκεκριμένα την τηλεόραση, που στην Κύπρο προσελκύει ιδιαίτερα ψηλή τηλεθέαση. Βάσει των επίσημων μετρήσεων της Nielsen, η τηλεόραση στην Κύπρο παραμένει δημοφιλής στο γενικό σύνολο και καλύπτει σχεδόν όλα τα κοινά-στόχους. Ακολουθεί το ραδιόφωνο, ως ένα υποστηρικτικό μέσο, το οποίο θεωρείται πιο οικονομικό, συγκριτικά με άλλα, ενώ προσφέρει τη δυνατότητα για εξασφάλιση μεγαλύτερης συχνότητας μηνυμάτων. Εξίσου αποτελεσματικές είναι και οι out-of-home καμπάνιες μέσω της χρήσης billboards σε κεντρικές λεωφόρους και εμπορικά κέντρα, οι οποίες μπορούν να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα ενός brand και ταυτόχρονα να προκαλέσουν το αίσθημα του εντυπωσιασμού.

Στο γήπεδο των ψηφιακών μέσων, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία ανοδική τάση στη χρήση των ΜΚΔ, όπως είναι το Facebook, το Instagram, το TikTok και το YouTube, ενώ μόνο στην Κύπρο, η χρήση του Διαδικτύου στην ηλικιακή ομάδα μεταξύ 25 και 54 φθάνει μέχρι και το 97,2%. Οι πλατφόρμες είναι πολυάριθμες και οι χρήστες… εκατομμύρια. Για να βοηθήσουμε λοιπόν ένα brand να ενισχύσει την εικόνα του και να επικοινωνήσει καλύτερα το μήνυμά του, οικοδομώντας σχέσεις εμπιστοσύνης με το ακροατήριο που στοχεύει, η υλοποίηση συνδυαστικών δράσεων αποτελεί προτεραιότητα. Ιδιαίτερα το Facebook και το Instagram προσφέρουν τη δυνατότητα για διαφήμιση μέσω πολλών και διαφορετικών τρόπων, οι οποίοι προσελκύουν το ενδιαφέρον των χρηστών και ταυτόχρονα ανεβάζουν τον αριθμό των ακολούθων του brand.

Ένα άλλο εργαλείο που φαίνεται ότι ήρθε για να μείνει, είναι το influencer marketing. Και αυτό διότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται πιο εύκολα άλλους… καταναλωτές, δηλαδή τους influencers, που χρησιμοποιούν ένα προϊόν ή υπηρεσία για την οποία ενδιαφέρονται. Είναι άτομα τα οποία ο ίδιος ο καταναλωτής επέλεξε να ακολουθεί για να λαμβάνει σχετικό περιεχόμενο και όχι μία διαφήμιση που απλώς εμφανίζεται μπροστά του, χωρίς να έχει επιλογή. Μέσω δημιουργικού περιεχομένου και ευφάνταστων μηνυμάτων, το εργαλείο αυτό μπορεί αβίαστα να οδηγήσει στη σύνθεση ξεχωριστών αφηγημάτων.

Last but not least: Οι ενημερωτικές ιστοσελίδες. Παρόλο που το κόστος ενδεχομένως να είναι πιο ψηλό από τα ΜΚΔ, εντούτοις πρόκειται για Μέσα που ήδη διαθέτουν μία μεγάλη δεξαμενή επισκεπτών και έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη του Κύπριου καταναλωτή. Δεν είναι τυχαίο μάλιστα το γεγονός ότι σύμφωνα με έρευνες, ποσοστό της τάξης του 78,8% επιλέγει να ενημερώνεται αποκλειστικά και μόνο από τις διαδικτυακές ενημερωτικές ιστοσελίδες.

Κάθε στιγμή που περνά, μία νέα τάση γεννιέται και μία άλλη σβήνει, την ώρα που ο ανταγωνισμός των brands εντείνεται και η αγορά μεταβάλλεται αισθητά. Νικητής θα βγει εκείνος που παραμένει ευέλικτος και υλοποιεί στοχευμένες στρατηγικές, αξιοποιώντας κάθε διαθέσιμο εργαλείο. Απώτερος σκοπός; Να επικοινωνήσει καλύτερα το μήνυμά του, να προβάλει την αλήθεια του και, βεβαίως, να αναδείξει την ιστορία του, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη του κοινού.

Η κα Νάντια Παλλίδου Παλάζη είναι media director της ORB Marketing & Communications Boutique.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Προσωπικότητες στην ''Κ'': Τελευταία Ενημέρωση

X