Του Απόστολου Κουρουπάκη
Οι δήμοι μου μονόχρωμοι
Αναβλήθηκαν οι εκλογές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, έγινε της μεταρρύθμισης το πάνα πανηγύρι. Φτιάχτηκαν δήμοι, συνενώνηθηκαν κοινότητες και στο τέλος πού φτάσαμε; Να έχουμε κάτι διαφορετικό από ό,τι αρχικά είχε μελετηθεί. Το κυριότερο; Θα έχουμε δήμους που δεν θα είναι βιώσιμοι, όπως ο νέος Δήμος Αθηαίνου. Και έτσι, μετά από λίγο θα πρέπει να μεταρρυθμιστεί η μεταρρυθμισμένη Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ωραίο και κυπριακό. Αυτά συμβαίνουν όταν στο ζύγι μπαίνει το χρώμα των κατοίκων, δηλαδή πόσοι κόκκινοι, πόσοι μπλε και πόσοι άλλων αποχρώσεων κατοικούν σε κάθε πόλη, κωμόπολη και χωριό, άρα να δούμε πώς θα φτιάξουμε τους δήμους μας… Ρούχα μαζί που πλύθηκαν η μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά πάλι από το τίποτε, καλή και αυτή η μεταρρύθμιση. Κλέφτες θα γίνουν οι διεθνείς οίκοι, δηλαδή;
Το αλάι-μαλάι
Και μιας και πιάσαμε τα ωραία και κυπριακά, σκέφτηκα ότι θα ταίριαζε και το ότι διοργανώνουμε ποδοσφαιρικούς αγώνες χωρίς θεατές και πάλι καταφέρνουμε να γίνεται το αλάι-μαλάι στους αγωνιστικούς χώρους. Δηλαδή το επόμενο βήμα θα είναι να έχουμε ποδοσφαιρικούς αγώνες α λα προφητεία «Αγίου Παϊσίου», δεν θα γίνονται ματς αλλά θα είναι σαν να γίνονται; Έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς ο αποφασιστικός μας πρόεδρος θα αντιμετωπίσει και αυτό το πρόβλημα. Θα μπορούσε να εξαγγείλει μέτρα τύπου, όποιος ποδοσφαιριστής δείρει ή εν γένει ασχημονήσει εναντίον συμπαίκτη του, θα αποβάλλεται και θα μένει για τιμωρία στα αποδυτήρια, ώσπου να καταλάβει το λάθος του… Στα σοβαρά τώρα, κάτι δεν πάει καθόλου καλά, όπως νομίζω όλοι αντιλαμβανόμαστε όχι μόνο στα του ποδοσφαίρου, αλλά γενικά εκεί έξω.
Κουβέντες του καφενέ
Οι κατηγορίες για το Πανεπιστήμιο Κύπρου από τον βουλευτή της ΔΗΠΑ, Αλέκο Τρυφωνίδη, και η ελαφρότητα με την οποία εκτοξεύθηκαν είναι ένα ακόμη ωραίο και κυπριακό. Ακούς ό,τι σου λένε, πας στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής και το λες, και καταγγέλλεις και όταν πρέπει να το αποδείξεις αναφέρεις, οι καταγγελίες αφορούσαν πληροφορίες που είχα από πολλούς πολίτες. Μα, κύριε βουλευτά, ό,τι ακούμε στη στάση δεν το μεταφέρουμε στο λεωφορείο… Επίσης, ο ρόλος του βουλευτή δεν είναι να μεταφέρει «στοιχεία, πληροφορίες και καταγγελίες των πολιτών στην αρμόδια επιτροπή του κοινοβουλίου», διότι οι Επιτροπές της Βουλής δεν είναι το καφενείο της Βουλής. Θεωρητικά τουλάχιστον σε αυτές γίνονται συζητήσεις με στοιχεία, με σοβαρότητα και με υπευθυνότητα. Κι εμείς ακούμε πολλά, από πολίτες, φαντάζεστε να τα γράφαμε όλα;
Σιγάτε, επιτέλους
Έπεσαν οι εδώ αμύντορες της ελληνικής Κύπρου να φάνε τον Χρήστο Στυλιανίδη για τη φράση του για το ότι η «μισή Κύπρος είναι ήδη τουρκική». Αναρωτιέμαι τι περιμένουν να είναι η μισή κατεχόμενη Κύπρος; Έχουν επισκεφθεί την παραλία των Λιβερών; Πήγαν στη Βασίλεια της Κερύνειας; Πέρασαν στα χωριά της Κερύνειας που βλέπουν προς την Καραμανιά, στον Παλαιόσοφο, για παράδειγμα, ή στο Κάρμι; Οδήγησαν από το Τρίκωμο προς την Αμμόχωστο; Γιατί αν το έκαναν θα έβλεπαν τι φέρνει η παρατεταμένη ακινησία στο Κυπριακό. Μίλησαν σοβαρά με Τουρκοκύπριους για το τι συμβαίνει στα Κατεχόμενα; Πότε αντέκρουσαν όσα λέγεται πως έβαζε ως τροφή για σκέψη ο τέως πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης, για τα δύο κράτη; Η ακινησία επιταχύνει τη διάβρωση και τη σήψη…
Ουαί υμίν τοις Φαρισαίοις
Πριν από μερικές εβδομάδες το ΕΛΑΜ πανηγύριζε για τη δήθεν απόσυρση της αφίσας της θεατρικής παράστασης «Ελεύθεροι, πια» της Σάρα Κέιν του ΘΟΚ, σε σκηνοθεσία Ευριπίδη Δίκαιου. Πράγμα που φυσικά δεν ήταν έτσι, απλώς είχε λήξει η περίοδος ανάρτησής της… Μετά είχαμε την απόσυρση βιβλίου από βιβλιοθήκη νηπιαγωγείου μετά από καταγγελίες γονέων με το «Κίνημα Ενωμένων Κύπριων Κυνηγών» να πρωτοστατεί… Αντιλαμβάνεστε και σε αυτή την περίπτωση πως κάτι δεν πάει καθόλου καλά εκεί έξω. Διαβάστε την εξαιρετική συνέντευξη του καθηγητή Συγκριτικής Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου Αντώνη Έλληνα, από τον συνάδελφο Ανδρέα Κημήτρη (σελ. 10) για να καταλάβετε περισσότερα. Πάντως, την Αγία Ζώνη με τιμές αρχηγού κράτους την υποδεχθήκαμε… ασχέτως αν ο Χριστός βρήκε «κερματιστάς καθημένους» και «ποιήσας φραγγέλιον πάντας εξέβαλεν εκ του ιερού».