Ο κόσμος ανέμενε δύο χρόνια για να ανακάμψει από τις συνέπειες της Covid-19 και τη στιγμή που φαινόταν ότι η κατάσταση είχε βελτιωθεί, τέθηκε αντιμέτωπος με άλλες δύο κρίσεις, το ξέσπασμα των πολέμων σε Ουκρανία και Ισραήλ. Η αβεβαιότητα βρίσκεται στο απόγειό της και πλέον διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο στη συμπεριφορά του καταναλωτή. Ο πληθωρισμός, τα υψηλά επιτόκια και οι γεωπολιτικές αναταραχές, δημιουργούν ένα κλίμα δυσπιστίας και επηρεάζουν καθοριστικά τις επιλογές του καταναλωτή, ο οποίος αναζητά πλέον προϊόντα και υπηρεσίες που προσφέρουν ένα αίσθημα ασφάλειας και σταθερότητας, υποσχόμενα αξιοπιστία και ποιότητα.
Στη σύγχρονη εποχή, τα brands τίθενται αντιμέτωπα με νέες προκλήσεις σε ό,τι αφορά τη σχέση τους με τον καταναλωτή. Η δημιουργία μιας ισχυρής εταιρικής εικόνας γίνεται επιτακτική και η διαφάνεια καθοριστική. Επιπρόσθετα, η οικοδόμηση μιας αληθινής σχέσης εμπιστοσύνης ανάμεσα στο brand και τον καταναλωτή είναι ουσιώδης, προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητά του.
Αφομοιώνοντας τις αλλαγές
• Κατανόηση των αναγκών, προσαρμογή και ευαισθησία στις αλλαγές: Η βαθιά κατανόηση των αναγκών, προτιμήσεων και ανησυχιών του καταναλωτή είναι πολύ σημαντική, αφού μόνο μέσα από αυτή τη διαδικασία ένα brand μπορεί να προτείνει και τις απαραίτητες λύσεις. Η έλλειψη «ευαισθησίας» συχνά οδηγεί στην «ακύρωση» ενός brand που δεν κατόρθωσε να προσαρμοστεί επαρκώς στις απαιτούμενες αλλαγές.
• Δημιουργία Πραγματικής Αξίας: Ένα brand δεν αρκεί μονάχα να προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες. Πρέπει να ανταποκρίνεται ουσιαστικά στις πραγματικές ανάγκες του κάθε πελάτη του, να γίνεται μέρος της καθημερινότητάς του και να έχει τη δυνατότητα να μετατρέψει το απλό αγοραστικό ενδιαφέρον σε βαθιά συναισθηματική σύνδεση.
• Διαφάνεια και Βιωσιμότητα: Η διαφάνεια είναι απαραίτητη και ο σημερινός καταναλωτής θέλει να ξέρει για την προέλευση, τις πρακτικές και τις δράσεις των μαρκών που επιλέγει. Η δέσμευση στη βιωσιμότητα είναι λόγος επιλογής μιας μάρκας Vs μιας άλλης, ενώ η αδιαφορία μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια εμπιστοσύνης.
• Ο «Χαμένος Χρόνος» των καταναλωτών: Μετά την απώλεια πολύτιμου χρόνου λόγω του κορωνοϊού, οι καταναλωτές τώρα αναζητούν brands που παρέχουν γρήγορη ικανοποίηση και ευκαιρίες για μια ευχάριστη και ευέλικτη ζωή. Τα brands καλούνται να προσαρμοστούν, προσφέροντας προϊόντα ή υπηρεσίες που εναρμονίζονται με αυτές τις νέες προτιμήσεις, επαναφέροντας τον χαμένο χρόνο των καταναλωτών.
• Προσωπική Επικοινωνία και Σύνδεση: Για να ξεχωρίσει ένα brand, χρειάζεται να δημιουργεί εμπειρίες που συνδέονται βαθιά με τον εσωτερικό κόσμο του καταναλωτή. Η προσωπική επικοινωνία μαζί του πρέπει να είναι ένας διάλογος που αντικατοπτρίζει τις αξίες, τα όνειρα και τις συναισθηματικές του ανάγκες.
Η επόμενη μέρα
Αναπόφευκτα, η πανδημία, οι πόλεμοι και οι συνεχιζόμενες παγκόσμιες αλλαγές, έχουν προκαλέσει μεγάλη αβεβαιότητα και κούραση στον καταναλωτή. Από αυτή την αβεβαιότητα, «νικητές» θα αναδειχθούν τα brands που θα προσαρμοστούν και με δημιουργικότητα θα αναδείξουν την αυθεντικότητα, την ευαισθησία και τη δέσμευσή τους στον καταναλωτή.
H Orb Communications με διορατικότητα, δημιουργικότητα και αφοσίωση, βρίσκεται δίπλα στους πελάτες της, σε μια εποχή όπου η συναισθηματική σύνδεση του καταναλωτή με τα brands είναι πιο απαραίτητη από ποτέ. Πιστή στις αξίες της και σε όσα την έκαναν να ξεχωρίσει στα 10 χρόνια λειτουργίας της, υλοποιεί εκστρατείες που προκαλούν συναισθήματα και χτίζουν σχέσεις με τους καταναλωτές.
*Η Νικολέττα Χαραλάμπους είναι Managing & Creative Director της Orb Communications.