Του Απόστολου Κουρουπάκη
Αμμόχωστος και Λύση, ακούτε;
Όσοι και όσες παρακολουθήσατε την Πέμπτη το βράδυ την εκπομπή «Προκλήσεις» με τον Αντρέα Κημήτρη στο ΡΙΚ θα καταλάβατε πόσο άξιοι της μοίρας μας είμαστε και κατά τη φράση, ό,τι πάθουμε να μην το βαρεθούμε! Όποιος και όποια δεν ξέρει τι σημαίνει η φράση, ας την ψάξει! Δύο άνθρωποι που ήταν στις διαπραγματεύσεις, ο κ. Χριστοδουλίδης και ο κ. Μαυρογιάννης, δεν κατάφερναν να θυμηθούν τι ακριβώς συνέβη... ουδέν αναληθέστερο ο ένας, ψέματα ο άλλος... και ο κ. Αβέρωφ ό,τι να ’ναι και άλλα λόγια θκιε παπά. Καταλάβατε λοιπόν ότι πήγαμε για επίλυση του Κυπριακού στην Ελβετία και παρ’ ολίγο να επιστρέψουμε και να λέμε πήγαμε για μαλλί και βγήκαμε κουρεμένοι! Θλιβερές παρουσίες, άνθρωποι που διεκδικούν την προεδρία της Δημοκρατίας και δεν καταφέρνουν να πείσουν ούτε τις κάμερες του στούντιο ότι δεν είναι πολιτικάντηδες...
Λάπηθε, Νιο Χωρκό και Τόχνη, ακούτε;
Πέρασε η 20ή Ιουλίου, έγιναν μνημόσυνα και οδεύουμε προς τις ημέρες τις δεύτερης εισβολής... τότε που χάθηκε ολότελα η μισή Κύπρος... τότε που το χώμα βάφτηκε κόκκινο, ανακατεύτηκε με τον ιδρώτα, τα ούρα, τα υγρά του φόβου και της αγωνίας και οι διεκδικητές της προεδρίας της Δημοκρατίας μιλάνε για αδιάλλακτη Τουρκία, για τον Κληρίδη, για την ΕΔΕΚ και το ΔΗΚΟ και το αν είναι ανεξάρτητοι υποψήφιοι... μα δεν διάβασαν ποτέ τον στίχο από το «Τελευταίο λεωφορείο»: «Μην είδατε το γιο μου; Σας θυμίζει κάτι; Αυτή είναι η κόρη του τριώ χρονώ και την κρατεί. Ευρούλα τ’ όνομά της. Δεν τον είδατε;» του Κυριάκου Χαραλαμπίδη. Αιδώς, κύριοι! Σιωπάτε και το καλοκαίρι στην Κύπρο, εδώ και 50 χρόνια, μην πάω και πιο πίσω, ξερνάει φλόγες και καίγονται τα πάντα!
Για παράδες μιλάμε όχι για παράδοση
Βρέθηκε λύση για το χαλλούμι, άλλαξαν τα ποσοστά αιγοπρόβειου και αγελαδινού γάλακτος, άλλαξε η υγρασία, το σχήμα θα είναι κατά το δοκούν, βάλαμε και φυλές αγελάδας που δεν θα έπρεπε, και όλα πάνε πρίμα για το παραδοσιακό μας προϊόν! Έτσι όπως το πάνε θα τρώμε ένα υβριδικό χαλλούμι, κάτι σαν προφητεία... «Θα τρως χαλλούμι, αλλά δεν θα είναι χαλλούμι». Βέβαια, θα είναι ΠΟΠ και αυτό θα είναι εγγύηση. Τελικά, ποια είναι η παράδοση αυτού του τόπου; Έτσι όπως πάμε θα αλλάξουμε και το τερατσόμελο και θα βάλουμε και λίγο μέλι μέλισσας, θα πλασάρουμε και το λευκαρίτικο με άλλες πλέξεις... και μετά μου λέτε ότι σεβόμαστε την παράδοσή μας... Ξουρίες του κουρέα, για την πούγκα μας ενδιαφερόμαστε και για τα μεγάλα ή τα μικρά συμφέροντά μας.
Σαφάρι στον Ακάμα... Μπάνιο με πιράνχας
Τελικά τι θα γίνει με τον Ακάμα δεν έχω καταλάβει, ένας χαμός. Οι κοινότητες αντιδρούν στην περιβαλλοντική μελέτη, και ετοιμάζουν μέτρα. Στην Ανδρολύκου πάντως τα σπίτια πέφτουν ωσάν τα τραπουλόχαρτα, η λατομική ζώνη κάνει τη δουλειά της σιγανά... και τα σαφάρι (ω, ναι! σαφάρι) με τις τζιπάρες να οργώνουν τους δρόμους και να! σκόνη και κουρνιαχτός! Τώρα, τι σαφάρι είναι αυτό δεν το κατάλαβα. Με την ταχύτητα που τρέχουν τα τζιπ και το ττόζι που σηκώνουν ήθελα και να ’ξερα τι βλέπουν... Τώρα, για ενδιαιτήματα, πανίδα και χλωρίδα, θάλασσες και ακτές, μην τα ρωτάτε και γινόσαστε πολέμιοι της ανάπτυξης, άντε να σας δω. Ανάπτυξη θέλομεν για να μην τρώμεν πέτρες. Τι δεν καταλαβαίνετε;
Στα σύννεφα τιμές και αεροπλάνα
Οι τιμές στα μπαρ και τις καφετέριες του αεροδρομίου είναι στα ύψη! Τώρα θα μου πείτε ότι στο αεροδρόμιο είναι, πού θα ήταν στα βάθη; Όπως και να ’χει, αν είσαι τυχερός και έχεις βρει φτηνό εισιτήριο καλό θα είναι να φας και να πιεις πριν να ξεκινήσεις το ταξίδι σου... γιατί αν τυχόν και πεινάσεις ή διψάσεις και είσαι στους χώρους του αεροδρομίου το φτηνό εισιτήριο αμέσως θα φαντάζει φάρσα, μεταξύ του φρέντο και της τυρόπιτας που θα έχεις καταναλώσει, αν έχεις και συνοδευόμενα ανήλικα μέλη, τότε κλάψε τα εικοσάρικα που χάνεις. Κάτι ξέρουν κάποιοι που έρχονται εφοδιασμένοι με όλα τα χρειώδη και τα καταναλώνουν λίγο πριν τον έλεγχο! Τις τιμές τις ελέγχει κάποια αρχή, ρωτάω για να μάθω.