ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

To Twitter που έγινε Χ: Ενας χρόνος με ιδιοκτήτη τον Ελον Μασκ

Εναν χρόνο μετά την εξαγορά του από τον Ελον Μασκ, το Twitter δεν έχει καταρρεύσει όπως πολλοί προέβλεπαν αλλά μετράει πληγές

Kathimerini.gr

Ηταν τέλη Οκτωβρίου του 2022, όταν το Twitter περιήλθε στην ιδιοκτησία του πολυδισεκατομμυριούχου Ελον Μασκ έναντι 44 δισ. δολαρίων.

Ακριβώς έναν χρόνο μετά, το Twitter δεν υπάρχει πια, ή μάλλον υπάρχει αλλά μεταμορφωμένο.

Το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο πλέον ονομάζεται Χ και το άλλοτε ευρέως αναγνωρίσιμο εμπορικό σήμα με το πτηνό που τιτιβίζει έχει πια δώσει τη θέση του σε ένα από τα τελευταία γράμματα του αγγλικού αλφάβητου.

(AP Photo/Godofredo A. Vásquez, File)

Σε τι κατάσταση βρίσκεται όμως, επί της ουσίας, το Twitter ακριβώς έναν χρόνο μετά την εξαγορά του από τον Ελον Μασκ;

Ο Ρίτσαρντ Γουότερς γράφει στους Financial Times για όσα οδήγησαν το Twitter στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα, εξασθενημένο μεν και πληγωμένο αλλά ακόμη ζωντανό.

Τα καλά νέα (για τον Μασκ) είναι ότι το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο κατάφερε να επιβιώσει και δεν κατέρρευσε, παρά τις απολύσεις και τις παραιτήσεις στελεχών, τις επικρίσεις, τις δυσοίωνες προβλέψεις και τις απώλειες διαφημιστικών εσόδων.

Τα όχι καλά νέα, από την άλλη πλευρά, είναι ότι το Twitter μετράει πια σειρά από πληγές. «Πολλοί χρήστες λένε ότι το επίπεδο της πόλωσης έχει ενταθεί εντός του και οι επικριτές του Μασκ καταγγέλλουν ότι η ρητορική μίσους ανθεί πια περισσότερο από όσο άλλοτε στον χώρο του δικτύου. Πολλοί διαφημιστές έχουν τραπεί σε φυγή, με αποτέλεσμα το X να είναι πλέον μια πολύ μικρότερη επιχείρηση από ό,τι πριν από έναν χρόνο. Και ο Μασκ δεν έχει επιλύσει τα προβλήματα που έκαναν το Twitter συνώνυμο των ανεκπλήρωτων δυνατοτήτων, ούτε έχει παράσχει μια συνεκτική εξήγηση για όσα θέλει ο ίδιος το X να γίνει», γράφει ο Ρίτσαρντ Γουότερς στους FT.

(AP Photo/Jacquelyn Martin)

Οι πρώτοι μήνες που ακολούθησαν μετά την εξαγορά του Twitter από τον Μασκ θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν χαοτικοί. Διαφημιστές έφυγαν και η νέα ιδιοκτησία προχώρησε σε αλλεπάλληλους γύρους περικοπών μειώνοντας τις θέσεις εργασίας και προειδοποιώντας ακόμη και για την πιθανότητα χρεοκοπίας. Ενδεικτικά, το προσωπικό εκτιμάται ότι μειώθηκε κατά περίπου 80%, από τα 7.500 άτομα που άλλοτε εργάζονταν για την εταιρεία να έχουν πια μειωθεί σε περίπου… 1.500.

Πολλοί μηχανικοί απολύθηκαν ή παραιτήθηκαν, γεννώντας φόβους ακόμη και για μια ενδεχόμενη κατάρρευση του δικτύου. Ο Μασκ έκανε όμως «περικοπές» όχι μόνο σε προσωπικό αλλά και αναφορικά με τις δικλίδες ασφαλείας και ελέγχου της διαχείρισης περιεχομένου, προκαλώντας αντιδράσεις στις τάξεις των χρηστών πολλοί από τους οποίους απειλούσαν με αποχώρηση. Οι ενεργοί χρήστες της υπηρεσίας εκτιμάται ότι και εκείνοι μειώθηκαν τους περασμένους 12 μήνες. Ο αριθμός όσων χρησιμοποιούν καθημερινά το app του Twitter λέγεται ότι έχει μειωθεί κατά περίπου 13%.

Εναν χρόνο μετά την εξαγορά του από τον Μασκ, το Χ (πρώην Twitter) δεν έχει καταρρεύσει. Ωστόσο, πολλοί από τους επικριτές του Μασκ εξακολουθούν να είναι πρακτικά εθισμένοι σε αυτό, αν και δεν κρύβουν τη δυσφορία τους, ενώ και οι όποιες ανταγωνιστικές σε αυτό πλατφόρμες δεν έχουν καταφέρει να αποσπάσουν μερίδιο της πίτας προσελκύοντας σημαντικά νούμερα χρηστών.

Η υπηρεσία παραμένει ζωντανή, πλην όμως υπάρχουν προβλήματα τα οποία δεν κρύβονται εύκολα κάτω από κανένα χαλί.

Από τους 100 κορυφαίους διαφημιστές που «έριχναν λεφτά» στο Twitter προτού εκείνο εξαγορασθεί από τον Ελον Μασκ, σχεδόν οι μισοί έχουν εγκαταλείψει πια εντελώς την πλατφόρμα.

Αλλά και από εκείνους που έμειναν, οι άλλοτε κορυφαίοι (εταιρείες κολοσσοί όπως οι Amazon, Mondelez και Unilever) έχουν τον τελευταίο χρόνο μειώσει σημαντικά τα χρήματα που δαπανούν για διαφημίσεις στον χώρο της εν λόγω πλατφόρμας…

Οσο για το μέλλον του κοινωνικού δικτύου Χ, εκείνο, με έναν ιδιοκτήτη όπως ο Μασκ, διαγράφεται αν μη τι άλλο… άγνωστο όπως κι ένας «άγνωστος Χ».

Με πληροφορίες από FT

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Social: Τελευταία Ενημέρωση

Από ψηφιακό χώρο συνάντησης του κοινωνικού μας κύκλου, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν να μετατρέπονται όλο και περισσότερο ...
Kathimerini.gr
 |  SOCIAL
Τη στιγμή που υπάρχει μια ομαδική συνομιλία για το κάθε τι, πώς μπορούμε να κάνουμε υγιή χρήση των τσατ χωρίς να χάνουμε ...
Kathimerini.gr
 |  SOCIAL
X