Kathimerini.gr
Η απαγόρευση κάθε στοχευμένης διαφήμισης με βάση τη συμπεριφορά των χρηστών, που έχει επιβάλλει η Νορβηγία στην Meta, θα επεκταθεί στο σύνολο των χωρών μελών της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, από την ευρωπαϊκή Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (EDPB).
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εκδόθηκε σήμερα, η ευρωπαϊκή Αρχή ζητά από την αρχή διαχείρισης δεδομένων της Ιρλανδίας, όπου βρίσκεται η ευρωπαϊκή έδρα της Meta, να λάβει «εντός δύο εβδομάδων» μέτρα για την εφαρμογή της απαγόρευσης της στοχευμένης αυτής πρακτικής, η οποία συνίσταται στη χρήση «προσωπικών δεδομένων για διαφημιστικούς σκοπούς».
«Στις 27 Οκτωβρίου, η EDPB εξέδωσε επείγουσα δεσμευτική απόφαση...για την επιβολή απαγόρευσης της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για “συμπεριφορική διαφήμιση”, με βάση το έννομο συμφέρον σε ολόκληρο τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο», αναφέρεται.
Από την πλευρά της η Meta δήλωσε την Τετάρτη ότι είχε ήδη ξεκαθαρίσει ότι θα δώσει στους χρήστες στην ΕΕ και τον ΕΟΧ τη δυνατότητα να συναινέσουν και ότι θα προσφέρει τον Νοέμβριο ένα συνδρομητικό μοντέλο, για να συμμορφωθεί με τις κανονιστικές απαιτήσεις.
«Τα μέλη της EDPB γνώριζαν το σχέδιο αυτό εδώ και εβδομάδες και ήδη βρισκόμαστε σε επικοινωνία για να καταλήξουμε σε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα για όλες τις πλευρές», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Η απαγόρευση της εν λόγω διαφημιστικής πρακτικής αποτελεί πλήγμα για τον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό, ο οποίος έχει αντιταχθεί στις προσπάθειες περιορισμού. Η Meta κινδυνεύει να της επιβληθεί πρόστιμο που ανέρχεται έως και στο 4% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών της, δήλωσε η νορβηγική ρυθμιστική αρχή δεδομένων.
Σημειώνεται πως από τις 7 Αυγούστου, η Meta υπόκειται σε ημερήσια πρόστιμα στη Νορβηγία ύψους ενός εκατομμυρίου κορόνων (90.000 δολάρια), για παραβίαση της ιδιωτικής ζωής των χρηστών, χρησιμοποιώντας τα δεδομένα τους, όπως τοποθεσίες ή πληροφορίες περιήγησης.
Με πληροφορίες από Reuters