Τα Ιουλιανά
«Ούτε τα γηρατειά με τρομάζουν, ούτε ο αδυσώπητος χρόνος. Αυτό που με παραλύει είναι η ανία» είπε η Ιουλία στις φιλενάδες της. Κι έπειτα, επιρρεπής στα δράματα καθώς είναι, απήγγειλε τα «Κεριά» του Αλεξανδρινού με παλλόμενη από τη συγκίνηση φωνή: «… δεν θέλω να γυρίσω να μη διω και φρίξω, τι γρήγορα που η σκοτεινή γραμμή μακραίνει, τι γρήγορα που τα σβυστά κεριά πληθαίνουν». Αυτά το πρωί. Γιατί το απόγευμα της ίδιας ημέρας η ζωή, απρόβλεπτη όπως πάντα, την αιφνιδίασε ευχάριστα.
Η σύναξη του καρέ ήταν καθορισμένη, νωρίς το απόγευμα, στην οικία της Ρενέ Κυπαρίσσι. Οι κυρίες προσήλθαν ανυποψίαστες, έτοιμες να ξοδέψουν τις επόμενες τέσσερις πληκτικές ώρες γύρω από την πράσινη τσόχα. Σκεφτείτε λοιπόν την έκπληξή τους όταν τις υποδέχτηκε η οικοδέσποινα με ένα μακρύ φόρεμα Balenciaga, από τις εμβληματικές haute couture δημιουργίες του Οίκου τη δεκαετία του ’60. Την αρχική αμηχανία ακολούθησε παρατεταμένη σιωπή. Ώσπου ύψωσε η Ρενέ τη φωνή της και ανακοίνωσε με κάθε σοβαρότητα: «Πλούσιος δεν αρκεί να είσαι, αλλά και να φαίνεσαι».
Οι κυρίες δεν χρειάστηκε να ερωτήσουν τα πώς και τα γιατί. Όλες άλλωστε είχαν παρακολουθήσει το κοσμικό υπερθέαμα στη Λίμνη Κόμο. Ο γάμος της χρονιάς, του Γιώργου Θεοδότου και της Έλις Μισιρλή, ανέβασε τόσο πολύ τον πήχη που οι πλείστες σοσιαλιτέ περνούν πλέον άνετα από κάτω. «Παλαιά, όσοι ανήκαμε στην τάξη των προνομιούχων πορευόμασταν με πυξίδα την ιδιωτικότητα. Το να επιδεικνύει κανείς τα λεφτά του αποτελούσε ένδειξη κακού γούστου και έλλειψης αγωγής. Ώσπου εισέβαλαν στη ζωή μας οι φωτογενείς σοσιαλιτέ κι ήρθαν τα πάνω κάτω» ψιθύρισε η Ιουλία. «Ο γάμος, βεβαίως, στη Villa Erba υπερβαίνει κάθε κοσμική φαντασία» συμπλήρωσε προβληματισμένη, κοιτώντας τα φωτογραφικά τεκμήρια της υπερπαραγωγής.
Εύσημα κομψότητας απέσπασε η ηγερία των Λεμεσιανών σοσιαλιτέ και μητέρα του γαμπρού Κάτια Θεοδότου, η οποία ξεχώρισε με τη σιέλ τουαλέτα Oscar de la Renta. Καλά σχόλια έλαβαν επίσης οι ενδυματολογικές επιλογές των φίλων του γαμπρού, όπως και το χολιγουντιανών προδιαγραφών art de la table. «Αλλά μετά απ’ όλα αυτά, καταλήγουμε πάλι στα ίδια και τετριμμένα: τις δίδυμες αδελφές Δημητρίου, οι οποίες έλαμψαν κερδίζοντας ξανά το στιλιστικό debate με τον εαυτό τους» σχολίασε η Ιουλία.
«Έπειτα από τόση προσπάθεια, τόση χλιδή, τόση ανενδοίαστη έκθεση πλούτου, τι θα μπορούσε αλήθεια να πάει λάθος;» έθεσε το βαθύ φιλοσοφικό ερώτημα η Ιουλία Παλαιολόγου Ουίλσον. Οι κυρίες κρέμονταν από τα χείλη της, περιμένοντας την ετυμηγορία. «Η πόλις θα σε ακολουθεί, έγραψε ο σοφός Αλεξανδρινός κι αυτή είναι η κατάρα της βραχονησίδας, μάνα μου». «Τουτέστιν;» τόλμησε να ρωτήσει η Ευγενία η Καλαμαρού. «Τουτέστιν, τα κυπριακά “αλλάματα” συνοδεία βιολιού και λαούτου, τα οποία πρόσθεσαν μια αδρή πινελιά couleur locale στη μαγευτική Λίμνη Κόμο».
«Lake Como Vs Πηθκιάς», ιδού το επόμενο debate για το οποίο κλήθηκε να γνωματεύσει το καρέ. Ήταν η σειρά της αριστερής (με την καλή έννοια) Κουλλίτσας Κυριακού αυτή τη φορά να θέσει το προβοκατόρικο δίλημμα. «Το προεδρικό ζεύγος Χριστοδουλίδη δίνει τη δική του (άνιση) μάχη με το γκλάμουρ, εκεί στο Λόφο, με θέα τον μαγευτικό Πηθκιά. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ‘Πολίτη’ ο πρώτος όροφος του Προεδρικού έχει μετατραπεί σε εργοτάξιο για ν’ ανακαινιστεί εκ βάθρων και να φιλοξενήσει την οικογένεια του Προέδρου. Αλλάζουν μπάνια, συστήματα κλιματισμού και ψευδοτάβανα, ώστε το νέο Μέγαρο να είναι αντάξιο των νέων του ενοίκων. Δεν το λες και Villa d’Este, αλλά πρόκειται πάντως για φιλότιμη προσπάθεια, κοπέλες».
Ύστερα απ’ όλα αυτά τα λαμπερά νέα καμιά από τις κυρίες δεν ήθελε να πλατσουρίσει στα απόνερα της πολιτικής επικαιρότητας. Όμως, απ’ την άλλη, πώς μπορεί να αγνοήσει κανείς τον νέο οχετό του συνήθους υπόπτου; «Άλλοι ζουν το La Dolce Vita στην Ιταλία κι εμείς το Περιφρόνα Με Γλυκιά Μου με πρωταγωνιστή τον ανεκδιήγητο Ανδρέα Θεμιστοκλέους. Η χυδαία επίθεση στην Αλεξάνδρα Ατταλίδου είναι μια ακόμα ωδή στην ασχήμια από ένα παράφωνο ρατσιστή, ο οποίος αποζητά απεγνωσμένα λίγα ψίχουλα δημοσιότητας. Επειδή όμως κάτι τέτοιοι τύποι την περιφρόνησή μας την έχουν γραμμένη, ας αλλάξει η Επιτροπή Δεοντολογίας τις ποινές, κι άμα του κόψουν λεφτά από τον μισθό του τότε θα δείτε πώς του κόβεται και ο βήχας» ξέσπασε η Ιουλία.
Τελικά ο κοσμικός Αρμαγεδδών, που έπληξε τη βραχονησίδα από τη Λίμνη Κόμο, έμοιαζε πιο πολύ με καλοκαιρινή μπόρα. Όπως απότομα εκδηλώθηκε, έτσι άδοξα έσβησε. «Κι εμείς απομείναμε εδώ, ανάμεσα σ’ όλη αυτή την ασχήμια» ψιθύρισε η Ρενέ Κυπαρίσσι. Είχε ζαρώσει το ακριβό της ρούχο κι η όψη της έμοιαζε θλιβερή μέσα στο λαμπερό περιτύλιγμα. Οι κυρίες βυθίστηκαν σε περισυλλογή, καθώς η δυσάρεστη οσμή από τα τελευταία δυσοίωνα νέα δημιουργούσε μια βαριά δύσθυμη ατμόσφαιρα.
«Ο τέως Κιτίου καταδικάστηκε σε δώδεκα μήνες φυλάκιση για την άσεμνη επίθεση αλλά με αναστολή» είπε η Ιουλία μουδιασμένα. Το καρέ παρέμεινε σιωπηλό. Μονάχα οι στίχοι του τραγουδιού ακούγονταν από ένα αυτοκίνητο έξω στο δρόμο: «… σ’ αυτό το θέατρο σκιών τι περιμένω, πάλι θα σβήσουνε τα φώτα της οθόνης κι εσύ σαν σφίγγα θα μου το κρατάς κρυμμένο, ποιος είν’ ο θεατής και ποιος ο θεατρώνης» τραγούδαγε η Χαρούλα, ώσπου η φωνή της έσβησε στα στενά του Αγίου Ανδρέα.