ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Εμπρός, για μια γεωργία νέα

Του Σταύρου Χριστοδούλου

Τα Ιουλιανά

Τα Ιουλιανά

«Νέα η Γεωργία η Αβλεπί; Αυτή πλησιάζει τα 90!» απόρησε η Καλαμαρού. «Ποιος μίλησε για τη Γεωργία την Αβλεπί;» εξεμάνη η Ιουλία. «Και ποιαν άλλη Γεωργία έχουμε στον κύκλο μας εκτός από την Αβλεπί;». «Είσαι εντελώς εκτός θέματος, Ευγενία». «Ε τότε βάλτε με στο θέμα, για να καταλάβω. Τι πάει να πει, εμπρός, για μια γεωργία νέα;».

Κατ’ αρχάς, ως στήλη που σέβεται τον εαυτό της, οφείλουμε να εξηγήσουμε στο αναγνωστικό κοινό κάτω των 60 ποια είναι η Γεωργία η Αβλεπί. Πρόκειται για θρυλική χαρτοπαιχτική μορφή, η οποία έγραψε το πάλαι ποτέ ιστορία στο Πολύδροσο της Κακοπετριάς, καθώς κτυπούσε «αβλεπί» τις παρτίδες του ποκεριζέ έναντι οιουδήποτε τιμήματος. Καμία σχέση δηλαδή με το εμπνευσμένο σύνθημα «Εμπρός, για μια γεωργία νέα» – μια επικοινωνιακή προσφορά του καρέ στην κυβέρνηση Νίκου Χριστοδουλίδη.

Όλα ξεκίνησαν από την ευφάνταστη δήλωση της Μαρίας Παναγιώτου: «Επιθυμία μας μια εξωστρεφής γεωργία». Το όραμα της υπουργού κατάφερε να αγγίξει τις ευαίσθητες χορδές (sic) της αστικής Λευκωσίας, δημιουργώντας εικόνες απαράμιλλης εξωστρέφειας. «Τουτέστιν;» απόρησε η ανεπίδεκτη μαθήσεως Θεοπίστη Θεοδούλου. «Τουτέστιν, να αλλάξει η εικόνα της ταλαίπωρης αγροτιάς, με γοητευτικούς αγρότες οι οποίοι διαθέτουν αξιόλογο εξωτερικό –six pack κόσμο και καλλίγραμμες αγρότισσες με εξίσου πληθωρικό sexiness– χαρακτήρα». «Ζενιάλ!», ομοφώνησαν οι κυρίες.

«Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε ότι μέσα στη γενικότερη παράνοια, το κεφάλαιο αγροτιά για κάποιο λόγο πουλάει» υπερθεμάτισε η Ιουλία. «Τουτέστιν;» ρώτησε η Θεοπίστη, η οποία εκτός όλων των άλλων είναι και ανενημέρωτη περί τα social media. «Τουτέστιν, σας παραπέμπω στο βίντεο του Χρύσανθου Σαββίδη για την εκστρατεία καταπολέμησης της… ποντίκας! Ο εξωστρεφής βουλευτής υποστήριξε τον ρόλο του με ασορτί αγροτικό outfit και γλαφυρό λόγο που δεν άφησε κανένα ασυγκίνητο».

Το απόγευμα στο διαμέρισμα της οδού Κωστή Παλαμά κυλούσε ήρεμα, με gin and tonic, αγροτικές αναμνήσεις (έναν γκόμενο που είχε προπολεμικά η Κουλλίτσα από τα Ακουρδάλεια – Άνω ή Κάτω, παραμένει ακόμα επτασφράγιστο μυστικό) και μια «αγροτική εμπειρία» που η Σβετλάνα Αλεξάντροβα μοιράστηκε με το υπέργηρο κοινό της. Συγκεκριμένα, την εξαιρετική τιμή να ποζάρει στην αφίσα του τελευταίου πενταετούς αγροτικού πλάνου της Σοβιετικής Ένωσης, με σφιγμένη γροθιά και πολλά υποσχόμενο επαναστατικό βλέμμα. Τόσος ήταν δε ο ενθουσιασμός των κυριών, που τσούγκρισαν το τρίτο gin and tonic στην υγειά της οραματίστριας Μαρίας Παναγιώτου και μοιράστηκαν πικάντικες πληροφορίες από τα μαθητικά τους χρόνια για τον δάκο και τη μουχρίτσα.

Κάπως έτσι, χαλαρά και φιλήσυχα, θα ολοκληρωνόταν ένα ακόμα απογευματινό καρέ αν δεν έφταναν τα νέα από το κοντινό γιοφύρι της Ζάχα. Ο λόγος για το συλλαλητήριο διαμαρτυρίας που διοργάνωσε ο ινφλουένσερ ευρωβουλευτής, στο οποίο προσήλθαν… 36 μαθητές! Ακόμα και με τα μαθηματικά του Γιαννάκη που χρησιμοποίησε ο Φειδίας (μίλησε για προσέλευση 100 μαθητών) η εκδήλωση ήταν αναμφίβολα παταγώδης αποτυχία. «Τα όμορφα likes όμορφα καίγονται» σχολίασε η Ιουλία, αλλά δεν έμεινε ώς εκεί. Προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, καλώντας το καρέ σε αντιδιαδήλωση την ίδια κιόλας μέρα. «Τουτέστιν;» έπαιξε η κασέτα της Θεοπίστης. «Τουτέστιν, ήρθε η ώρα να μετρήσουμε τα κουκιά μας» απάντησε σιβυλλικά η χήρα.

Δεν χρειάστηκε δα και καμιά μεγάλη προσπάθεια. Μερικά τηλεφωνήματα –ένα στο Pralina της Στασικράτους, ένα στο κομμωτήριο του Άγγελου και δυο τρία σε φιλανθρωπικές οργανώσεις– είχαν ως αποτέλεσμα την προσέλευση 37 κυριών συν 37 οικιακών βοηθών, το όλον 74 πλάσματα ένωσαν τις φωνές τους στο γιοφύρι της Ζάχα. Η Ιουλία Παλαιολόγου Ουίλσον στον πύρινο λόγο της ζήτησε την απόσυρση των smartphones τα οποία ευθύνονται για σωρεία εγκεφαλικών με θύματα άτομα της τρίτης ηλικίας. «Νοσταλγούμε τα κινητά – γκουμούτσες κι ας μοιάζαμε με μαρκόνη σε πλοίο. Καλύτερα αυτό, παρά να πάμε από news notification μάνα μου», είπε συγκινημένη.

«Τουτέστιν;» ψέλλισε φοβισμένα η συνήθης ύποπτη. «Έλεος, Θεοπίστη! Τουτέστιν, εκεί που κάθεσαι ανέμελη και ανυποψίαστη να πέφτεις πάνω στο βίντεο της TikToker Νανάς, η οποία καταγγέλλει πολιτική συνωμοσία αποδόμησής της. Ή να βλέπεις τον Απόστολο Γκλέτσο να δηλώνει εντελώς ανερυθρίαστα “ένα τίποτα είναι το Ηρώδειο, ένα ερείπιο που μας φόρτωσαν οι Ρωμαίοι”. Δεν θέλει πολύ να γίνει το κακό, μάνα μου…».

Για να λέμε πάντως και του στραβού το δίκιο οι αδέσποτες πλέον μπορεί να μας έρθουν από παντού. Όπως από το πολιτικό ρεπορτάζ, επί παραδείγματι, όπου η Ιουλία διάβασε (και σοκαρίστηκε – πράγμα σπάνιο) τον διάλογο ανάμεσα σε Χριστοδουλίδη και Τατάρ στο δείπνο της Νέας Υόρκης. «Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν θα αποδεχτεί να μπουν δύο κράτη» είπε ο δικός μας. Και τι του απάντησε νομίζετε ο άλλος; «Γιατί; Σήμερα οι άντρες γίνονται γυναίκες και αντίστροφα». Έτοιμο το είχε η Θεοπίστη το τουτέστιν, πλην όμως η Ιουλία την απέτρεψε καθώς η ερμηνεία του Κυπριακού με όρους gender fluidity είναι προχωρημένα μαθηματικά.

Ήταν μια ομολογουμένως γεμάτη ημέρα, η οποία ξεκίνησε με την απόπειρα εκσυγχρονισμού της τιμημένης αγροτιάς, εξελίχθηκε σε κινηματική δράση (Νόμος Είναι Το Δίκαιο Του Καρέ) και κατέληξε με out of the box Κυπριακό. Τι έλειπε; Η άχρηστη είδηση της ημέρας από το κεφάλαιο «πολιτική λίμπιντο». Δήλωσε ο ανεξάντλητος Φειδίας: «Αποφασίσαμε με τη Στυλιάνα να κάνουμε εγκράτεια μέχρι τον γάμο». «Άξιος!» φώναξε η συνταξιούχος θεολόγος Θεοπίστη Θεοδούλου, καθώς αυτή τη φορά κανένα «τουτέστιν» δεν χρειάστηκε. Αμέσως το έπιασε το υπονοούμενο!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Τα Ιουλιανά

Τα Ιουλιανά: Τελευταία Ενημέρωση