

Τα Ιουλιανά
«Αγάπη ολούθε» ψέλλισε η Ευγενία η Καλαμαρού και πέσανε οι άλλες να τη φάνε. «Ποια αγάπη, μάνα μου, που Μεγαλοβδομαδιάτικα γίναν τα νεύρα μας τσατάλια;». «Μήπως να ηρεμήσουμε και να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά;». «Καθόλου δεν θα ηρεμήσουμε, όταν πρόκειται για φίλια πυρά». Η Ιουλία αναφερόταν βεβαίως στο άρθρο της Συμβούλου Savoir Vivre (!) Νίκης Λαζαρίδου που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πολίτης τη Μεγάλη Δευτέρα. Η φωτογενής αρθρογράφος –γνωστή στους κύκλους της αστικής Λευκωσίας και όχι μόνο– άναψε φωτιές στο καρέ…
«Αν ακολουθήσουμε την εθιμοτυπία που προτείνει η Σύμβουλος Savoir Vivre (!) καμιά από εμάς δεν περνά το κατώφλι της εκκλησίας». «Γίνε πιο συγκεκριμένη, Ιουλία…». «Κατ’ αρχάς, δεν επιτρέπεται καμία προσωπική συνομιλία με φίλους και συγγενείς κατά τη διάρκεια της θείας λειτουργίας. “Αυτή είναι μια στιγμή για να επικοινωνήσετε με τον Θεό” λέει η Σύμβουλος Savoir Vivre (!). Δηλαδή για να καταλάβω, αν θέλω να σχολιάσω το μαλλί της Ρενέ Κυπαρίσσι, που στα γεράματα το έβαψε ακαζού, θα μοιραστώ την ευαίσθητη πληροφορία με τον Θεό; Ή το άλλο; Που πρέπει λέει το ντύσιμό μας να είναι χριστιανικό; Δηλαδή θα πάω στη Max Mara και θα ζητήσω κάτι σεμνό και χριστιανικό από τη συλλογή Άνοιξη - Καλοκαίρι 2025; Επιπλέον, σαν να μη μας εκδικήθηκε αρκετά η Σύμβουλος Savoir Vivre (!), απαγορεύει ΚΑΙ τα κινητά τηλέφωνα ΚΑΙ τα γραπτά μηνύματα ΚΑΙ να μην αποκοιμηθούμε στην εκκλησία. Αλλά τότε τα νέα κατορθώματα του Μαυρίκιου και της Ιλάειρας με ποιον θα τα σχολιάσω, μάνα μου;».
«Πήγαν ο Μαυρίκιος και η Ιλάειρα στην εκπομπή του Λιάγκα με το μωρό ντυμένο Πριγκίπισσα Σίσσυ και ανακοίνωσαν σε πανελλήνια αποκλειστικότητα τη βάφτιση - υπερπαραγωγή που θα γίνει τον Ιούλιο. Όπου λέει η άφιξη της μικρής στην εκκλησία θα γίνει υπό τους ήχους 30μελούς φιλαρμονικής ορχήστρας, το δε γλέντι θα περιλαμβάνει ψήσιμο αρνιών, κοκορέτσι, σαμπάνιες και σόου… με γοργόνες στην παραλία! Νονός ως γνωστόν θα είναι ο Δίπλαρος, οπότε αναμένεται να ζήσουμε μεγάλες στιγμές».
Τα ιλαροτραγικά νέα της show biz (ή ό,τι απόμεινε τέλος πάντων απ’ αυτήν προτού την ξεπαστρέψει τελείως το φαντεζί ζεύγος Μαυρίκιος και Ιλάειρα) άφησαν παγερά αδιάφορη την Ευγενία την Καλαμαρού. Ως συνταξιούχος φιλόλογος άλλωστε είχε πιο σοβαρά θέματα ν’ ασχοληθεί… «Τουτέστιν;» την προκάλεσε η σιεροκουτάλα η Κούταλου. «Τουτέστιν, οι γελοιότητες των πρωινάδικων ωχριούν μπροστά σε όσα συμβαίνουν στην πολιτική σκηνή. Με κορυφαίο το γεγονός ότι ο Φειδίας μοιράστηκε το όραμά του για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας!».
«Ο Φειδίας! Που κατάφερε κουτσά στραβά να τελειώσει το Λύκειο και δεν πέρασε ούτε έξω από Πανεπιστήμιο. Ο Φειδίας που εντελώς ανερυθρίαστα λέει στο σχετικό βίντεο: “ήταν πολλά… ενδιαφέρον η συνομιλία μας για την παιδεία” πυροβολώντας την ελληνική γλώσσα στο ψαχνό. Ο Φειδίας που ζήτημα είναι αν ξεχωρίζει τον Καζαντζάκη από τον Καζαντζίδη αλλά έχει άποψη για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Να μεγαλώσουν τα διαλείμματα και να μειωθεί η διδακτέα ύλη, λέει. Ο Φειδίας που συμβούλεψε τον Πρόεδρο να μη χρησιμοποιεί δύσκολες λέξεις όταν μιλά για να τον καταλαβαίνει ο κόσμος. Κόσμε, να ένα μήλο! Εδώ καταντήσαμε, μάνα μου…».
Ο μονόλογος της Καλαμαρούς ζωήρεψε την ατμόσφαιρα στο καρέ. Τόσο, που οι κυρίες ήταν έτοιμες να περάσουν σε πιο σκληρό περιεχόμενο… «Τουτέστιν;» ρώτησε δειλά η συνταξιούχος θεολόγος Θεοπίστη Θεοδούλου. «Τουτέστιν, πάρτε μια βαθιά ανάσα και δείτε το βίντεο που κυκλοφορεί ξανά στα social media ενόψει της μεταγραφής του Ευγένιου Χαμπουλλά στο ΕΛΑΜ» είπε η Ιουλία. «Η αναπαραγωγή των βρισιών που ξεστομίζει ο πρώην βουλευτής του Συναγερμού, μιλώντας στους οπαδούς της Ανόρθωσης, δεν επιτρέπεται για λόγους στοιχειώδους ευπρέπειας. Αλλά θέλω να εκφράσω μια απλή αγνή απορία: Το πρόβλημα είναι γιατί ο συγκεκριμένος εγκατέλειψε τον ΔΗΣΥ ή γιατί το κόμμα ανέχτηκε τόση χυδαιότητα για τόσο καιρό;».
Σε άλλα νέα, η Συλβάνα γράφει για… τη Συλβάνα, αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη. «Η αλήθεια ήταν κολακευτική» γράφει η Προεδρική Ξαδέλφη και παραθέτει ολόκληρο τον διθύραμβο. Η στήλη, λόγω χώρου, θα αρκεστεί στη σεμνή κατακλείδα: «Η Συλβάνα Πατσαλίδου δεν είναι απλώς μια ενεργή φωνή στον δημόσιο διάλογο. Είναι μια σταθερά ήθους, γνώσης και παρρησίας. Σε μια εποχή θορύβου και ρηχότητας, η παρουσία της λειτουργεί ως πυξίδα για όσους αναζητούν ουσία, συνέπεια και γνώση».
«Τι ζούμε!» ξέσπασε η αριστερή (με την καλή έννοια) Κουλλίτσα Κυριακού, πλην όμως η Ιουλία όπως πάντα ήθελε να έχει τον τελευταίο λόγο. «Να δεις τι σου ’χω για μετά…» είπε και χαμογέλασε με νόημα, καθώς ξεκίνησε να διαβάζει στο άναυδο καρέ το άρθρο του Κυριάκου Κενεβέζου για το σήριαλ «Άγιος Παΐσιος - Από τα Φάρασα στον Ουρανό».
«Σε τέτοιες στιγμές, γίνεται φανερό πως η τηλεόραση μπορεί ακόμα να είναι χώρος πολιτισμού. Να ανεβάσει το επίπεδο αντί να το υποβαθμίσει. Να υπενθυμίσει αντί να υπνωτίσει. Και όταν αυτό συμβαίνει, τότε αξίζει να το επισημαίνουμε – όχι σαν κάτι σπάνιο και “εξαιρετικό”, αλλά σαν κάτι πολύ πιο ουσιαστικό: Ως ένα Γεγονός πολιτισμού. Ως ένα πνευματικό Γεγονός» έγραψε ανάμεσα σε άλλα ο πρώην υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, τρομάρα μας. «Και μετά μας φταίει ο Φειδίας επειδή έχει άποψη για την παιδεία», είπε η Ιουλία και οι κυρίες κατανεύσαν σιωπηλά.