Τα Ιουλιανά
Το διαμέρισμα της οδού Κωστή Παλαμά φάνταζε πιο γιορτινό από ποτέ, με κυρίαρχο στοιχείο τις χριστουγεννιάτικες ανθοσυνθέσεις της Αυγούστας και την άφθονη σαμπάνια που σέρβιραν ευσταλή αγόρια με αξιοσημείωτο εξωτερικό κόσμο. Η Ιουλία Παλαιολόγου Ουίλσον εμφανίστηκε με υπέρκομψο κοστούμι Yves Saint Laurent, στιλιστικό κειμήλιο της εποχής Λεφτά Υπάρχουν, ενώ ένα κουαρτέτο έπαιζε αξέχαστες επιτυχίες της Κλειούς Βερνάρδου και του Τόνι Βαβάτσικου. Ιδού το σκεπτικό των Βραβείων 2022:
Κολακεία της χρονιάς: στον ΑΘΩ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ για τη μνημειώδη ανάρτησή του, ημερομηνίας 26.07.2022, με την οποία ανέβασε την κομματική κολακεία στον ένα και μοναδικό ΗΓΕΤΗ σε άλλο επίπεδο: «Ο Νικόλας Παπαδόπουλος βάζει το όνομα του δίπλα στους μεγάλους ηγέτες. Οι ηγέτες βάζουν τον τόπο πάνω από το εγώ. Οι ηγέτες ταυτίζονται με την κοινωνία και τον λαό. Οι ηγέτες αναδεικνύονται στις δύσκολες όχι στις εύκολες αποφάσεις. Η συμφιλίωση των πολιτών με την πολιτική ξεκινά σήμερα».
Κατρακύλα της χρονιάς: στον πρώην ΔΗΣΥ, τέως ΕΛΑΜ και νυν ανεξάρτητο βουλευτή ΑΝΔΡΕΑ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΟΥΣ για την άοκνη προσπάθειά του να αποδείξει ότι δεν έχει πάτο η κατηφόρα. Διδακτικό παράδειγμα η ανάρτησή του: «Περαστικά στους όπου Ευρώπης πικραμένους, πονεμένους, ΛΟΑΤΙΚ, λαθρομετανάστες, πολυπολιτισμικούς, εθνομηδενιστές, αλαβρούς, φτανούς, πουλημένους, εξαγορασμένους, ψευτοδημοκράτες, διεθνιστές και σε όλα τα ορφανά του Μαρξ» καθώς και το παραλήρημά του στη Βουλή για την «πορνική ομοφυλοφιλική θύελλα».
Βουζουνόπατσος της χρονιάς: στην ΕΛΕΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥ, για το ηχηρό χαστούκι στη σοβαροφάνεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από τις Βρυξέλλες, όταν η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν διάβασε το βιογραφικό της νέας ευρωβουλευτού (“I have studied the inaccessible! I have inside me the Parthenon columns and the Lord’s Cross!”) ακούμπησε επάνω στον ώμο της Επιτρόπου Κυριακίδου και σε άπταιστα γερμανικά ψιθύρισε: «Stella, den echoume ypothesi».
Copy paste της χρονιάς: στον επικοινωνιολόγο ΓΙΩΡΓΟ ΦΛΕΣΣΑ για την ακομπλεξάριστη αντιγραφή της εξαγγελίας υποψηφιότητας του Νίκου Χριστοδουλίδη. Οι σαράντα επτά (47) “πινελιές” από την ομιλία του Ιωάννη Κασουλίδη, απέδειξαν πρώτον ότι δεν υπάρχει παρθενογένεση στις προεκλογικές ιδέες και δεύτερον ότι το απροκάλυπτο ξεπατίκωμα δεν δύναται να φρενάρει τις φωτογενείς πολιτικές καριέρες.
Τατάς της χρονιάς: στον ΝΙΚΟ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ. Το πνευματικό του τέκνο Μαυρίκιος Μαυρικίου ενημέρωσε το φιλοθεάμον κοινό με μια εύγλωττη ανάρτηση: «Συνάντηση κορυφής απόψε ο νονός μου, πρόεδρος της Κύπρου μας γνωρίζει την Ιλάειρα. Δώσαμε το πρώτο προσκλητήριο. Επόμενη συνάντηση ο γάμος μας τον Αύγουστο». Ο ευτυχής τατάς όχι μόνο παρέστη στο γαμήλιο kitscherella party αλλά και η ευτυχής (επίσης) νούννα εμφανίστηκε με δύο outfits απογειώνοντας το κοσμικό υπερθέαμα της χρονιάς.
Βενσερέμος της χρονιάς: στον υποψήφιο για την προεδρία της Κυπριακής Δημοκρατίας ΧΑΡΑΛΑΜΠΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ. Με ένα πλούσιο βιογραφικό (ΕΔΟΝ, Θύρα 9, ΟΜΟΝΟΙΑ 29Μ) και τολμηρές ενδυματολογικές επιλογές (ρεντικότες, παπιγιόν και γιλέκα) κατέθεσε μια ρηξικέλευθη προεκλογική πρόταση με έμβλημα ένα κόκκινο αστέρι και μια γροθιά που σπάει τα δεσμά. Το εύγλωττο πολιτικό του σλόγκαν («Για ανειρήνευτους αγώνες ταξικούς μέχρι την τελική ανατροπή του υφιστάμενου πολιτικού συστήματος») αποτελεί βεβαίως μια γροθιά στα μούτρα του αστικού κατεστημένου.
Υπαρκτός Σουρεαλισμός της χρονιάς: στην υποψήφια για την προεδρία της Κυπριακής Δημοκρατίας ΤΣΕΛΕΣΤΙΝΑ ΝΤΕ ΠΕΤΡΟ. Η Κύπρια σοπράνο προτού ασπαστεί τον καθολικισμό και αλλάξει όνομα ήταν γνωστή ως Έμιλυ Ζαχαριάδου, εγγονή του εκ των ιδρυτών του ΔΗΣΥ Λέανδρου Ζαχαριάδη. Αφού πέρασε από το ΕΛΑΜ αποφάσισε να δώσει την εκλογική μάχη στηριζόμενη στις δικές της δυνάμεις, καταθέτοντας 69 Χρυσές Αποφάσεις για την εσωτερική διακυβέρνηση. Κατά γενική ομολογία, πρόκειται για το πετράδι του στέμματος της προεκλογικής εξτραβαγκάνζας.
Ελέφαντας της χρονιάς: Ένα ακόμα βραβείο για τον ΝΙΚΟ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ ο οποίος ερμήνευσε, με θαυμαστή υποκριτική δεινότητα, τον περιβόητο πλέον ελέφαντα στο δωμάτιο. «Δεν θέλω να εμπλακώ στον προεκλογικό αγώνα. Θέλετε να εμπλακώ και να δημιουργώ έχθρα μεταξύ των οπαδών του κόμματος γιατί κάνουν άλλη επιλογή;» αναρωτήθηκε. Κι έπειτα έριξε λίγο ακόμα αλάτι στην πληγή (του Αβέρωφ) λέγοντας ότι δεν επιθυμεί «όπως στρέψει συναγερμικούς εναντίον συναγερμικών».
Τηλεοπτικό Έπος της χρονιάς: στον ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΡΕΚΛΑ για τη δημοσιογραφική του βιρτουοζιτέ στα (λεγόμενα) debate του Sigma. Επειδή αφενός κατάφερε με τις ερωτήσεις – παρεμβάσεις – διαγγέλματά του να παραληρεί το Twitter («ο νέος είναι ωραίος, μα πάντα ευτυχώς ο παλιός είναι αλλιώς») και αφετέρου επειδή το απαράμιλλο στιλ του δεν αντιγράφεται. Διδακτικό παράδειγμα, η επική ερώτηση προς τον (επίσημο) υποψήφιο του ΔΗΣΥ: «Πώς ο βασιλιάς της Τροίας, ο πανούργος και πανέξυπνος Αβέρωφ Νεοφύτου, επέτρεψε να μπει μέσα ο δούρειος ίππος και να πέσουν τα τείχη;»
Μελόδραμα της χρονιάς: στον ΑΒΕΡΩΦ ΝΕΟΦΥΤΟΥ. Παραθέτουμε επί λέξει ένα μικρό απόσπασμα από τον συγκλονιστικό μονόλογο, το δραματικότερο ίσως κρεσέντο μιας συγκινησιακά φορτισμένης προεκλογικής περιόδου: «Εάν υπάρχει σήμερα πολιτικός πρώτης γραμμής που έχει τα αναγιώματα τα δικά σας, εν είναι άλλος από τον πρόεδρο του ΔΗΣΥ. Εν τζιαι γεννήθηκα ούτε σε τζάκια ούτε σε σαλόνια. Εν μες τις αυλατζιές τζιαι μες τις μάντρες που γεννήθηκα. Ο μακαρίτης ο πατέρας μου σχεδόν ως τα 100 του επάεννε στο κοπάδι του. Εν τζιαι λλίο παράδοξο ο φίλος μου ο Νικόλας να εν με τους φτωχούς και τους αδύνατους τζιαι ο πρόεδρος του Συναγερμού που γεννήθηκε μες τη μάντρα που ένα βοσκό τζιαι μια βόσσαινα να εν το κεφάλαιο».