ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Φωνή βοώντος εν τη ερήμω

Του Σταύρου Χριστοδούλου

Τα Ιουλιανά

Τα Ιουλιανά

Παναγία η Τραπουλοκρατούσα. Ξανθιά και απαστράπτουσα, στο ένα χέρι κρατάει το θείο βρέφος και στο άλλο ένα μπιριμπάκι. Η μεταμοντέρνα αγιογραφία, με τους ηχηρούς συμβολισμούς, υπογράφεται από τον Αλεξέι Κ. άλλως Ρεμάλι, αγνώστων λοιπών στοιχείων, στενό φίλο του Τζάστιν. Το εν λόγω Ρεμάλι, έπειτα από μια φωτογενή καριέρα ως μοντέλο – ινφλουένσερ – υδραυλικά – κουτσοδούλια, αφιερώθηκε στην τέχνη της αγιογραφίας με τη γενναιόδωρη χορηγία του ερωτοχτυπημένου Τζάστιν.

Η Ιουλία Παλαιολόγου Ουίλσον, όταν παρέλαβε το δώρο από τον γιο τής ερωμένης του άντρα της, αισθάνθηκε κάτι βαθύ να τη συγκλονίζει. «Αν το κιτς υπερβεί το συμβατικό κακό γούστο, τότε διεκδικεί μια θέση στο χαοτικό σύμπαν της Τέχνης» ενημέρωσε τις φιλενάδες της, καθώς ανακοίνωνε την απόφασή της να εκθέσει την Παναγία την Τραπουλοκρατούσα σε προσκύνημα. Κάπως έτσι λοιπόν συνέρρευσαν τα μέλη των καρέ της μείζονος περιοχής πρωτευούσης στο διαμέρισμα της οδού Κωστή Παλαμά.

«Αίσχος! Αυτό είναι βλασφημία» εξεμάνη η συνταξιούχος θεολόγος Θεοπίστη Θεοδούλου. Πλην όμως καμία από τις κυρίες δεν της έδωσε σημασία. Αφενός επειδή ο ευρύστερνος Βλαντ αποδείχτηκε εκτός από γοητευτικό ρεμάλι και μέγας χιουμορίστας, αφετέρου, δε, επειδή η Παναγία η Τραπουλοκρατούσα ήταν η προστάτιδα των πιστών χαρτοπαικτριών. «Δεν γίνονται αυτά!» επέμενε η Θεοπίστη. «Γίνονται χειρότερα» τη διέκοψε η οικοδέσποινα και αφηγήθηκε στο καρέ τα τελευταία απολαυστικά νέα.

«Περίπου 200 επιβάτες περίμεναν υπομονετικά να ανοίξει η πύλη για να επιβιβαστούν στην πτήση με προορισμό την Αθήνα. Έπειτα από μιάμιση ώρα αναμονής προσήλθαν τρεις ιερείς, συνοδευόμενοι από αστυνομικούς, κουβαλώντας μια εικόνα με βελούδινο περιτύλιγμα επάνω σε καρότσι αποσκευών. Όταν επιτέλους το αεροπλάνο ήταν στον αέρα, ο κυβερνήτης ανέφερε επί λέξει: “Καλωσορίζουμε στην πτήση μας την Παναγία την Παρηγορήτρια. Ελπίζουμε να μας βοηθήσει σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που περνάμε”» είπε η Ιουλία και το καρέ πρώτα γέλασε κι ύστερα σταυροκοπήθηκε εμφανώς σοκαρισμένο. Ακόμα και αυτή η Θεοπίστη Θεοδούλου ψιθύρισε «Ο Θεός να μας ελεήσει» κι ύστερα προσκύνησε ευλαβικά την Παναγία την Τραπουλοκρατούσα.

Σε άλλα χριστιανικά νέα, η Θεοπίστη ενημέρωσε τις κυρίες ότι ο ηγούμενος της Μονής Οσίου Αββακούμ σέρνει στα δικαστήρια τον γνωστό θεολόγο Θεόδωρο Κυριακού. Το θέμα έλαβε διαστάσεις στα κοινωνικά δίκτυα, διχάζοντας το χριστεπώνυμο πλήρωμα καθώς ο θεολόγος δήλωσε ότι διώκεται για τη μάχη του απέναντι στον σκοταδισμό. «Επειδή άρχισαν οι νηστείες δεν θα πω περισσότερα» έγραψε ο κύριος Κυριακού, βάζοντας άνω τελεία σε ένα από τα πιο ζουμερά θέματα εκκλησιαστικού ενδιαφέροντος.

«Φωνή βοώντος εν τη ερήμω» αναφώνησε η αριστερή (με την καλή έννοια) Κουλλίτσα Κυριακού, προκαλώντας εύλογα την απορία: «Πού κολλάει τώρα αυτό;». «Πουθενά. Βγάζει όμως ωραίο τίτλο» απάντησε αποστομωτικά η κόκκινη χήρα και οι κυρίες κατένευσαν σιωπηλά. «Στο κάτω κάτω με όλα αυτά που συμβαίνουν στη μικρή μας βραχονησίδα, το φωνή βοώντος εν τη ερήμω είναι ένα statement παντός καιρού». «Τουτέστιν;». «Τουτέστιν, οι αποκαλύψεις της Διεθνούς Κοινοπραξίας Ερευνητών Δημοσιογράφων μπορεί να μην αποκάλυψαν κάποιο μεγάλο μυστικό αλλά επιβεβαιώσαμε ότι δεν βρεχόμαστε επειδή βρέχει, αλλά επειδή μας φτύνουν διεθνώς».

Ο Τέως πρόεδρος έχει την τιμητική του αφού οι εξυπηρετήσεις (sic) στους Ρώσους ολιγάρχες έγιναν επί ημερών του. Σαν να μην έφτανε αυτό, η Αρχή Κατά της Διαφθοράς ξεκινά να διερευνά όλα όσα καταγράφει ο Μακάριος Δρουσιώτης στο «Κράτος Μαφία» και τις καταγγελίες για διαφθορά που αφορούν τον Νίκο Αναστασιάδη. «Πώς διαχειρίζεται ο Τέως το τσουνάμι αρνητικής δημοσιότητας;» ρώτησε ειρωνικά μια Αβερωφικιά του καρέ των Αγίων Ομολογητών. «Απολαμβάνοντας υπέροχα dinner με εκλεκτή παρέα. Όπως έκανε και με τον Ηλία Ψινάκη, αν κρίνουμε από το ενσταντανέ στα social media» απάντησε εξίσου ειρωνικά η Αβερωφικιά στον εαυτό της.

Το σχόλιο προκάλεσε, όπως ήταν αναμενόμενο, αμηχανία στην Καλαμαρού. «Τόσο συναγερμικιά και ΤΟΣΟ κυρία!» σχολίασε μια με ακαζού μαλλί, ενός εκ των παλαιοτέρων καρέ του Αγίου Δομετίου. Όταν η Ευγενία ανέκτησε την αυτοκυριαρχία της απευθύνθηκε στην ομήγυρη με απαράμιλλη αξιοπρέπεια: «Όπου και να ταξιδέψω το κόμμα με πληγώνει… Δεν αντέχω πια να τρώμε τις σάρκες μας» είπε κι έστρεψε παρακλητικά το βλέμμα της προς την εικόνα της Παναγίας της Τραπουλοκρατούσας.

Καμιά δεν ρώτησε τα πώς και τα γιατί. Όχι μόνο επειδή γνώριζαν την ανάρτηση του Πέτρου Δημητρίου, που άδειαζε τον Μάριο Πελεκάνο, αλλά επειδή διάβασαν και όσα έγραψε ο Μιχάλης Σοφοκλέους με αφορμή τα 10 χρόνια από τον θάνατο του Γλαύκου Κληρίδη. «Ας αναλογιστούμε εάν υπηρετούμε αξίες και αρχές ή ευτελή συμφέροντα και μωροφιλοδοξίες» έλεγε ανάμεσα σε πολλά άλλα. Για ποιους άραγε κτυπά η καμπάνα;

«Φωνή βοώντος εν τη ερήμω» είπε ξανά η Κουλλίτσα, αλλά αυτή τη φορά δεν έμεινε στις εντυπώσεις. «Όποιοι προσπάθησαν να υποδείξουν στη Χριστιάνα Ερωτοκρίτου να μην μπλέκει με πράγματα που δεν γνωρίζει, όπως τα social media, προφανώς δεν εισακούστηκαν. Έτσι, η επιρρεπής στους πειραματισμούς βουλεύτρια του ΔΗΚΟ ανέβασε φωτογραφία από εκδήλωση για την επέτειο του ψευδοκράτους με επεξεργασία εικόνας που δείχνει τους διαδηλωτές σαν φιγούρες από την Κραυγή του Μουνκ!».

Υστερόγραφο: Κάποια πράγματα, όπως τα παραποιημένα πρόσωπα της φωτογραφίας, σχολιάζονται με χιούμορ. Κάποια άλλα όμως, όπως η επιλογή εκδήλωσης διαμαρτυρίας με ελληνικές σημαίες και σύμβολα του Βυζαντίου, δεν έχουν καμία πλάκα. Αυτό το τελευταίο, ας μην το προσπεράσει η κυρία Ερωτοκρίτου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Τα Ιουλιανά

Τα Ιουλιανά: Τελευταία Ενημέρωση