Τα Ιουλιανά
Ίσως να θυμάστε την ημερίδα που διοργάνωσε, με εξαιρετική επιτυχία, η Βίρνα Κυμβάλου πέρυσι τον Σεπτέμβριο. Η Πρόεδρος της Δεξαμενής Σκέψης «Τα 5 Φ» (Φιλάνθρωποι – Φιλανθείς – Φιλόζωοι – Φιλάσθενοι – Φιλοτελιστές) με τη «Θεωρία της σχετικότητας (του πλούτου)», κατάφερε να εξασφαλίσει την παρουσία και της αιώνιας αντιπάλου της Ιουλίας Παλαιολόγου Ουίλσον. Για την ιστορία, να πούμε ότι η συνύπαρξή τους χαρακτηρίσθηκε από την αστική Λευκωσία ως «ιστορικός συμβιβασμός».
«Δεν πρόκειται για πυροτέχνημα» είχε δηλώσει τότε η Ιουλία. «Θα υπάρξει συνέχεια». Η επιβεβαίωση ήρθε ένα χρόνο και τρεις μήνες μετά, με τη συνδιοργάνωση της ημερίδας «Η θεωρία της σχετικότητας (του γήρατος)». «Τουτέστιν, κυρία Ουίλσον;» τόλμησα να ρωτήσω. «Τουτέστιν, καλό μου παιδί, όταν η Iris Apfel, 101 ετών θεάρα, κλείνει συμβόλαιο ως μοντέλο με τη Ciaté London καμιά μας δεν έχει δικαίωμα να μιζεριάζει».
Αλλά δεν είναι μόνο το style icon Iris Apfel που στέλνει το ηχηρό μήνυμα ότι η ζωή αρχίζει στα 70 (και βάλε). Ένα από τα πιο hot μοντέλα παγκοσμίως είναι η 71χρονη Rosa Saito από το Σάο Πάολο. Αλλά τι να πει κανείς και για την 89χρονη Τζόαν Κόλινς, η οποία αποθεώθηκε με λευκό σορτσάκι τρώγοντας pancakes! «Ποιο μήνυμα στέλνει η εμβληματική Αλέξις, αγαπητές φίλες;» ανέβασε τους τόνους από το βήμα η Ιουλία. «Από μια ηλικία και μετά, δικαιούσαι το πρόσωπο που θέλεις» είπε και το διαμέρισμα της οδού Κωστή Παλαμά σείστηκε από τα χειροκροτήματα της υπέργηρης ομήγυρης.
Η Βίρνα Κυμβάλου αποδείχτηκε, όπως ήταν αναμενόμενο άλλωστε, σκληρή αντίπαλος στο επίπεδο των εντυπώσεων. «Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, η δημογραφική γήρανση της Ευρώπης αλλάζει τα στερεότυπα του marketing. Τα πιο ισχυρά brands επενδύουν πλέον σε μοντέλα άνω των 60 ετών. Στα δε social media, κάνουν θραύση οι granfluencers κοπέλες». «Όπως η Ζωζώ!» πετάχτηκε μια παλαιά δόξα της ΓΟΔΗΚ, σκαλίζοντας την ανοιχτή πληγή. «Όπως η Ζωζώ» μουρμούρισε μέσα από τα δόντια της η Ιουλία, καθώς παραδεχόταν τη συντριπτική υπεροχή της Άλλης στο Facebook.
Ένα νεύμα ήθελε το καρέ για να μπει δυναμικά στην αρένα των κοινωνικών δικτύων, ενώ το μήνυμα κυκλοφορούσε από κινητό σε κινητό και από τον Άγιο Ανδρέα στον Άγιο Δομέτιο και τους Αγίους Ομολογητές: «Opos Zozo!». Η Ιουλία επιστράτευσε τη Ρωσίδα για να της βγάλει ωραιότατα πορτρέτα με τον Άλαν Έντγκαρ Πόε, «καθότι τα ζώα σήμερα πουλάνε όπως το σεξ στα 90s μάνα μου» (βροχή τα likes). Η αριστερή (με την καλή έννοια) Κουλλίτσα Κυριακού φωτογραφήθηκε ως champaign socialist, με συγκλονιστικό κόκκινο Max Mara παλτό και λεζάντα: «Η επανάσταση άργησε μια μέρα» (καταιγίδα τα likes). Εκείνη όμως που προκάλεσε χλαπαταγή (likes ων ουκ έστιν αριθμός) ήταν η Καλαμαρού ως πρωταγωνίστρια του «Περιφρόνα με γλυκιά μου».
«Μια χάρη σας ζητώ, μια χάρη…» ψέλλισε η Ευγενία και ξέσπασε σε λυγμούς. Στεκόταν με τα χέρια δεμένα, μπροστά από μια φωτογραφία του Φούλλη που έμοιαζε με εικόνισμα. «Το είπε και η Πρώτη Κυρία» έριξε το τελευταίο της χαρτί, καθότι είναι πολύ πιθανόν κάποιοι να μην άκουσαν την έκκληση (sic) που απηύθυνε η κυρία Άντρη Αναστασιάδη στο συναγερμικό ακροατήριο της Λεμεσού. Το ζήτησε ως «μια τελευταία χάρη» (γεγονός!). «Μέχρι τώρα ξέραμε για ψήφο λόγω κομματικού πατριωτισμού ή προσωπικού συμφέροντος. Ψήφο όμως λόγω οίκτου πρώτη φορά συναντάμε κι αυτό είναι μια πρωτιά που πρέπει επίσης να χρεωθεί στον Φούλλη» σχολίασε η Ιουλία.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η επέλαση των κυριών του καρέ στα social media δεν πέρασε απαρατήρητη από τα επιτελεία των υποψηφίων. Όχι μόνο των προεδρικών, αλλά και των υποψηφίων για τον αρχιεπισκοπικό θρόνο. Γι’ αυτό όταν η Ιουλία ανάρτησε βίντεο με το Phantom of the Opera των Iron Maiden, γράφοντας «ο Θεός να μας φωτίσει να κάνουμε τη σωστή επιλογή», προκλήθηκε μέγα σούσουρο. «Γιατί μιλάς με γρίφους, γερόντισσα;» ρώτησε μια θεούσα με ακαζού μαλλί και ανταύγειες. «Διαβάστε και καμιά συνέντευξη να ξεστραβωθείτε, μάνα μου. Δεν μπορούμε να σας τα προσφέρουμε όλα πια μασημένο φαΐ οι granfluencers».
Η χήρα αναφερόταν βεβαίως στη συνέντευξη του Μητροπολίτη Ησαΐα, ο οποίος στην ερώτηση «Ποιος είναι ο ρόλος της Εκκλησίας στα πολιτιστικά θέματα και αν το να ακούσεις ροκ μουσική είναι αμαρτία;» απάντησε: «Μιλάτε με έναν άνθρωπο που μεγάλωσε με τους Iron Maiden και τους AC/DC και ήταν τακτικός θαμώνας της Αμάντας και της Αφρικάνας της Λευκωσίας… και είμαι ο Μητροπολίτης Ταμασσού και Ορεινής». «Θα προτιμούσαμε βεβαίως να πήγαινε στον Σκορπιό αλλά και η Αφρικάνα στο βιογραφικό ενός επίδοξου Αρχιεπισκόπου δεν είναι λίγο» είπε η Ιουλία. «Να ζητήσω… μια τελευταία χάρη;», πετάχτηκε η Καλαμαρού, σε ρόλο Ελένης Ζαφειρίου αλλά στο πιο κλαμένο. «Όχι, Ευγενία! Δεν μπορούμε να εκλέξουμε ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ τον Φούλλη Αρχιεπίσκοπο επειδή δεν του βγαίνουν οι προεδρικές!» της έκοψε τη φόρα η Ιουλία.
Είχε πέσει πια η νύχτα και οι κυρίες έπρεπε να επιστρέψουν στα σπίτια τους. Κάπως δύσθυμα είναι αλήθεια, αφού τους βάραιναν σημαντικές απώλειες. Ο Λεωνίδας Μαλένης, ένα χρυσοπράσινο φύλλο αφημένο στην αιωνιότητα, η Δώρα Κακουράτου, η μοναδική Κύπρια ηθοποιός με στόφα σταρ και ο Γιώργος Σκοτεινός, ένα χείμαρρος χρωμάτων από το προπολεμικό Βαρώσι. «Αντίο» ψιθύρισε η Ιουλία κι έκλεισε το φως