Τα Ιουλιανά
«Η Θεοπίστη Της Σιωπής» ψιθύρισε η Ιουλία, καθώς παρακολουθούσε τη συνταξιούχο θεολόγο να ανακατεύει μηχανικά την τράπουλα. Τίποτε στην όψη της δεν θύμιζε τη συνήθως μειλίχια Θεοπίστη Θεοδούλου. Η γυναίκα που μοίραζε τα χαρτιά είχε μια σκληρή έκφραση, με αλλοιωμένα τα χαρακτηριστικά του προσώπου της. Απόμακρη και θλιμμένη, βυθισμένη σε μια παρατεταμένη σιωπή που τίποτε δεν φαινόταν ικανό να τη διασαλεύσει. «Καλή μου Θεοπίστη, με οκτώ καρό από χέρι δεν λες πάσο» τόλμησε να της υποδείξει η Ιουλία αλλά εις μάτην. Η Θεοπίστη συνέχισε να ατενίζει το κενό. Το τελευταίο βίντεο, με τον μοναχό σε υστερική κρίση, της έδωσε τη χαριστική βολή.
«Άλαλα τα χείλη των χαρτοπαικτριών» ήταν το λακωνικό σχόλιο της Ιουλίας, όταν η εκδότρια της συνδρομητικής εφημερίδας «Αστικά Νέα» Καλλιόπη Διδασκάλου Πορφυρίου τής ζήτησε να σχολιάσει τα πράματα και θάματα της Ιεράς Μονής Οσίου Αββακούμ. «Τουτέστιν;», έθεσε την απαραίτητη διευκρινιστική ερώτηση η επίμονη Πόπη. «Τουτέστιν, αν δεν ήταν τόσο άθλια αυτά που παρακολουθούμε τις τελευταίες ημέρες θα ήταν απλώς για γέλια. Πλην όμως, ουδείς έχει το σθένος να γελάσει με την ηθική κατρακύλα. Στον κύκλο μας είναι τέτοιο το σοκ που μετράμε ήδη μια παράπλευρη απώλεια: η αγαπητή Θεοπίστη μουγγάθηκε από την ντροπή και την απελπισία».
Όταν η θεούσα Θεοπίστη διάβασε τους διαλόγους που διέρρευσαν στον Reporter, ανάμεσα σε δύο μοναχούς και μία γυναίκα, της κόπηκε η μιλιά. Το θέμα της συζήτησης ήταν εξόχως πνευματικό: πού θα έβρισκαν κρυψώνα για το χρηματοκιβώτιό τους, ώστε να προφυλαχτούν από τους κλέφτες αλλά «και από τον Ταμασού». Ούτε ο Φώσκολος τέτοια καλπάζουσα φαντασία! Μια ιδέα ήταν να το κρύψουν στο ερμάρι, άλλη στη βεράντα των κελιών, και άλλη στον χώρο που βρίσκονται… οι παπαγάλοι! Τελικά επικράτησε η ιδέα να θαφτεί ο θησαυρός στο έδαφος και να ρίξουν από πάνω μπετόν. Αλλά και σ’ αυτό δεν συμφώνησε εντέλει το παπαδαριό, αφού δεν θα ήταν πρακτικό να σκάβουν κάθε βδομάδα για να παίρνουν τα χρήματα που θα χρειάζονταν. «Τι ζούμε και δεν το μαρτυρούμε!» ξέσπασε η Ιουλία, σε αντίθεση με την Θεοπίστη Της Σιωπής, η οποία αν και εντελώς ζεν έκανε σιωπηλά και αθόρυβα ποκεριζέ κτυπημένο αβλεπί.
Τις εντυπώσεις πάντως, όπως ήταν αναμενόμενο εξάλλου, έκλεψαν τα βίντεο. Τόσο εκείνο του «Πολίτη» με τον αρχιμανδρίτη Νεκτάριο και τον μοναχό Αββακούμ, όσο κι εκείνο του Sigma με τον μοναχό που κτυπάει με τη ζώνη του μια γυναίκα. «Όταν δεις το πρώτο, όπου βάζουν ″μύρο″ στον σταυρό, λες αυτό είναι το τελευταίο σκαλοπάτι. Αλλά μετά βλέπεις το δεύτερο, με τον έξαλλο μοναχό να ωρύεται ″έξωωωω″, και λες πως δεν έχει πάτο αυτή η κατηφόρα» δήλωσε η Ιουλία στα «Αστικά Νέα». Τότε έγινε ξαφνικά το θαύμα: μίλησε η Θεοπίστη Θεοδούλου με στεντόρεια φωνή, καθότι εκτός από θεούσα είναι και καθεστωτική η έρμη: «Το timing του προέδρου Χριστοδουλίδη να πραγματοποιήσει επίσκεψη στο Άγιον Όρος, μέσα στον εκκλησιαστικό χαμό και την παραζάλη, δεν είναι ατυχές;» αναρωτήθηκε και βούλιαξε ξανά στο έλος της σιωπής.
«Πείτε κάτι πικάντικο να ευθυμήσωμεν, βρε κοπέλες» είπε η Ευγενία η Καλαμαρού, αλλά άδικα. Τίποτε δεν φαινόταν ικανό να βγάλει το καρέ από τη δύσθυμη διάθεση στην οποία βρισκόταν. Ούτε καν η φωτογραφία της Ελένης Θεοχάρους με τον Λάζαρο Μαύρο και τον Βάσο Φτωχόπουλο στο «Χ» (Twitter), όπου η ιδιοσυγκρασιακή Ελένη έγραψε: «Η επονομαζόμενη Αγία Τριάς των αθεράπευτα Ενωτικών σε σημερινή συνάντηση στρατηγικών αναλύσεων!». «Με υποψήφια ευρωβουλευτή τη Θεοχάρους, να υποθέσουμε ότι το ΔΗΚΟ κλείνει το μάτι δεξιότερα της δεξιάς;» τσίγκλησε η Ιουλία την ακραιφνή ΔΗΚΟϊκιά Ρενέ Κυπαρίσσι. «Το ΔΗΚΟ κλείνει τα μάτια γενικά, κατά πως το βολεύει» σάρκασε η αριστερή (με την καλή έννοια) Κουλλίτσα Κυριακού.
Εν τω μεταξύ, σε ένα παράλληλο σύμπαν, η αδυναμία της στήλης Ανδρούλα Βασιλείου σχολίαζε ανάρτηση του αγαπημένου troll Διαιτολόγα («Να εξηγάς σε μια 30χρονη τι εν το αβοκάντο. Κύπρος 2024»). Η πρώην πρώτη κυρία είχε κάτι να πει βεβαίως ΚΑΙ γι’ αυτό: «Εγώ είδα Κύπριο διπλωμάτη να προσπαθεί να φάει αβοκάντο με το φύλλο, κόβοντάς το με πιρούνι και μαχαίρι… δεν είχε ιδέα τι πράγμα ήταν. Να προσθέσω, εντούτοις, ότι αυτό έγινε πριν από μερικά χρόνια. Έκτοτε θα έμαθε υποθέτω». «Η Ανδρούλα είναι σε μεγάλη φόρμα» είπε η Ιουλία και το καρέ κατάνευσε σιωπηλά.
Ένα αμυδρό χαμόγελο διαγράφηκε στο πρόσωπο της Θεοπίστης Της Σιωπής. Το καρέ αναθάρρησε με την ελπίδα ότι η ζημιά που προκάλεσαν τα ρεζιλίκια της Ιεράς Μονής Οσίου Αββακούμ στη φίλη τους ήταν αναστρέψιμη. Πείτε το επιπολαιότητα, πείτε το αισιοδοξία, όπως θέλετε πείτε το, το γεγονός αυτό καθαυτό έχει άλλωστε σημασία: η απόφαση της Ιουλίας να προβάλει στο καρέ –της Θεοπίστης, αν και ψυχολογικό ράκος, συμπεριλαμβανομένης– το βίντεο κλιπ του τραγουδιού της Ελλάδας στη φετινή Eurovision. Τίτλος: «Ζάρι». Ερμηνεύτρια: Μαρίνα Σάττι. Συνέπειες: Καταστροφικές.
Σιωπή. Μια μακρά αργόσυρτη πηχτή σιωπή απλώθηκε τριγύρω. Μόνο η λαχανιασμένη ανάσα της Θεοπίστης ακουγόταν, η οποία σε κατάσταση πανικού ένιωθε πως κάποιοι βάλθηκαν να την ξεκάνουν. Γιατί οκ, ν’ αντέξει το σκληρό ριάλιτι των βίντεο. Αλλά αυτό το πράγμα… «Ένας βαλκανικός αχταρμάς σαν ζωντανός εφιάλτης» ψέλλισε. «Σαν… καθρέφτης σου είμαι κοινωνία και σου μοιάζω» συμπλήρωσε μουδιασμένα.