ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Χρεοκοπία για την εταιρεία-θρύλο των low budget ταξιδιών

Το μοντέλο των φθηνών εισιτηρίων και των έξτρα χρεώσεων αντιγράφηκε από μεγαλύτερες αεροπορικές, όπως η Delta, η American και η United

Money Review

Προστασία από τους πιστωτές της, στο πλαίσιο του Κεφαλαίου 11 (Chapter 11) του αμερικανικού πτωχευτικού νόμου, ζήτησε η Spirit Airlines. Η αμερικανική αεροπορική είναι ένας θρύλος των αερομεταφορών, καθώς με το χαμηλού κόστους μοντέλο της άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουν οι Αμερικανοί. Όμως, με ζημιές που αυξάνονται εδώ και χρόνια, μια αποτυχημένη συγχώνευση και πιο απαιτητικούς ταξιδιώτες, αναγκάστηκε να κηρύξει πτώχευση.

Το επιχειρηματικό μοντέλο της Spirit, που στηρίζεται στις πολύ χαμηλές τιμές εισιτηρίων και τις έξτρα χρεώσεις για τα πάντα (από την επιλογή θέσης έως τη χειραποσκευή στην καμπίνα), σημείωσε αρχικά μεγάλη επιτυχία με τους πελάτες που αναζητούσαν ευκαιρίες, επιτρέποντας στην αεροπορική να αναπτυχθεί για πάνω από μία δεκαετία.

Μάλιστα, οι πτήσεις με την Spirit ενέπνευσαν πολλά αστεία σε νούμερα stand-up comedy, αλλά ακόμα και ευχετήριες κάρτες, με μία από αυτές να γράφει την φράση «θα ταξίδευα με την Spirit Airlines για εσένα», πάνω από ένα κίτρινο αεροπλάνο της εταιρείας.

Ωστόσο, το μοντέλο των φθηνών εισιτηρίων και των έξτρα χρεώσεων αντιγράφηκε από μεγαλύτερες αεροπορικές, όπως η Delta, η American και η United.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η Spirit αντιμετώπισε δυσκολίες, καθώς τα κόστη εκτινάχθηκαν για ολόκληρο τον κλάδο. Αλλά και μετά την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών, η αεροπορική είδε τους Αμερικανούς να προτιμούν τα εκτός συνόρων ταξίδια, την ώρα που το δικό της δίκτυο είναι κυρίως εθνικό. Αντίθετα, η υπερπροσφορά θέσεων στην αμερικανική αγορά είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των ναύλων.

Βλέποντας ότι οι προτιμήσεις του επιβατικού κοινού άλλαζαν, η Spirit άρχισε το περασμένο καλοκαίρι να προσφέρει πακέτα με επιλογή θέσης και άλλα προνόμια, καθώς και ένα εισιτήριο πρώτης θέσης, που περιλαμβάνει μεγαλύτερα καθίσματα στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου.

Όμως τη Δευτέρα, η Spirit έγινε η πρώτη μεγάλη αμερικανική αεροπορική εταιρεία που χρεοκόπησε, από την στάση της πληρωμών της American Airlines, πριν από 13 χρόνια.

Η αεροπορική έχει κλείσει συμφωνία με τους ομολογιούχους της, στην οποία περιλαμβάνεται χρηματοδότηση 300 εκατ. δολαρίων που θα την βοηθήσει να συνεχίσει να λειτουργεί όσο βρίσκεται σε διαδικασία χρεοκοπίας. Στόχος της εταιρείας είναι να βγει από το καθεστώς αυτό το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους.

Έως τότε, διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά και καλεί τους ταξιδιώτες να κάνουν τις κρατήσεις τους για την εορταστική περίοδο που πλησιάζει.

«Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να ξέρετε είναι ότι μπορείτε να συνεχίσετε να κάνετε κρατήσεις και να ταξιδεύετε, τώρα και στο μέλλον», είπε ο CEO της Spirit, Ted Christie σε επιστολή του προς τους πελάτες, σύμφωνα με το CNBC. Τα εισιτήρια και οι πόντοι των πελατών χρησιμοποιούνται κανονικά, πρόσθεσε.

Η μετοχή της Spirit έχει χάσει πάνω από το 90% της αξίας της φέτος, έπειτα και από την αποτυχία της εξαγοράς της από την JetBlue Airways, την οποία μπλόκαραν οι αμερικανικές αρχές για λόγους ανταγωνισμού. Στο πλαίσιο της χρεοκοπίας, η μετοχή θα βγει από το χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Η εταιρεία δεν έχει βγάλει κέρδη από το 2019, ενώ το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους έχασε πάνω από 335 εκατ. δολάρια.

Προσπαθεί να καλύψει την «τρύπα» αυτή με πωλήσεις αεροπλάνων, ενώ σχεδιάζει να θέσει σε αναστολή άλλους 330 πιλότος τον Ιανουάριο. Ήδη, από τον Σεπτέμβριο βρίσκονται σε αναστολή εργασίας 200 πιλότοι της, εν μέσω περικοπών δρομολογίων.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Money Review

Money Review: Τελευταία Ενημέρωση

X