Money Review
Γνωστή για το χαρακτηριστικό σκούρο καφέ χρώμα της, τον κρεμώδη αφρό, την έντονη γεύση και τη μοναδική μέθοδο έκχυσης (ένα pint Guinness χρειάζεται 119,5 δευτερόλεπτα για να σερβιριστεί), η δημοφιλής ιρλανδέζικη μπίρα είναι παραδοσιακά το ποτό που επιλέγουν οι παίκτες του ράγκμπι και οι άντρες στην αγγλικές παμπ. Ωστόσο, τα τελευταία δύο χρόνια, η δημοτικότητα της Guinness έχει εκτοξευθεί στα ύψη, ιδίως μεταξύ των νέων και των γυναικών.
Από τον Ιούλιο έως τον Οκτώβριο, οι πωλήσεις μπίρας μειώθηκαν κατά 0,5% στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με την CGA, μια εταιρεία που παρέχει πληροφορίες για τις επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών. Ωστόσο, κατά την ίδια περίοδο, οι πωλήσεις μπίρας αυξήθηκαν κατά 23,2% για την Diageo, στην οποία ανήκει η μάρκα Guinness. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Guinness σε βαρέλια αυξήθηκαν κατά 20,9%.
Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, η Guinness ήταν η μπίρα με τις περισσότερες πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο σε όγκο για το 2024, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen. Βασικός συντελεστής της αλλαγής αντίληψης για τη Guinness είναι οι influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και οι καμπάνιες μάρκετινγκ που δεν την παρουσιάζουν πια σαν ένα ποτό για άνδρες μεγαλύτερης ηλικίας, αλλά σαν ένα μοδάτο ποτό.
Λόγω της ξαφνικής αύξησης της ζήτησης, η Diageo ανακοίνωσε σε ορισμένους ιδιοκτήτες παμπ ότι θα θέσει όρια στις ποσότητες Guinness που θα τους παραδίδει προκειμένου να διασφαλίσει ότι θα υπάρχει επάρκεια κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.
«Τον τελευταίο μήνα παρατηρήσαμε εξαιρετική ζήτηση από τους καταναλωτές για την Guinness στη (Μεγάλη Βρετανία)», δήλωσε εκπρόσωπος της Diageo σε ανακοίνωσή του. «Έχουμε μεγιστοποιήσει την προσφορά και εργαζόμαστε προληπτικά με τους πελάτες μας για να διαχειριστούμε τη διανομή στο εμπόριο όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά».
Τα όρια στις παραδόσεις δεν έχουν επηρεάσει όλες τις παμπ. Αλλά οι ιδιοκτήτες παμπ δήλωσαν στο CNN ότι είναι ανήσυχοι για το αν θα έχουν αρκετές προμήθειες για να καλύψουν τη ζήτηση, ειδικά κατά την περίοδο των διακοπών, η οποία είναι συχνά η πιο πολυσύχναστη περίοδος του έτους και κρίσιμη για τα περιθώρια κέρδους.
Παρότι η ανάπτυξη έχει επιβραδυνθεί για τους αποσταγματοποιούς και τους ζυθοποιούς το τελευταίο έτος, η Guinness της Diageo πήγε ενάντια στην τάση, σημείωσε η Verushka Shetty, αναλύτρια της Morningstar. Τον Μάρτιο, η Diageo παρουσίασε μια δημοφιλή καμπάνια μάρκετινγκ με τον ηθοποιό Jason Momoa, η οποία, σύμφωνα με τη Shetty, συνέβαλε στην άνοδο της κατανάλωσης. «Η μάρκα (αυξάνεται) σε δημοτικότητα, ιδίως μεταξύ των γυναικών και της γενιάς Z», δήλωσε.
Στην παρουσίαση της Diageo για τα κέρδη στο τέλος του οικονομικού έτους τον Ιούλιο, η διευθύνουσα σύμβουλος Debra Crew δήλωσε ότι η Guinness είχε 15% αύξηση των παγκόσμιων καθαρών πωλήσεων σε όλο το οικονομικό έτος 2024.
Ενδεικτικό είναι ότι στη Μεγάλη Βρετανία η κατανάλωση Guinness μεταξύ των γυναικών αυξήθηκε κατά 27% από το έτος 2022 έως το 2023, σύμφωνα με την Crew. Σύμφωνα με την ίδια, η εταιρεία αναμένει ότι η επιχειρηματική της συνεργασία με αθλητικές διοργανώσεις όπως η Premier League και το Six Nations στο ράγκμπι θα συνεχίσει να συμβάλλει στη ζήτηση.