
Money Review
Η Generation Alpha, τα παιδιά που γεννήθηκαν ανάμεσα στο 2010 και το 2024, είναι η μεγαλύτερη εν ζωή γενιά αυτή τη στιγμή, αλλά και η πρώτη που γεννήθηκε σε έναν κόσμο με τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ), επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και πλατφόρμες των social media σαν το Instagram. Με τη γνώση στις άκρες των δακτύλων της και την τεχνητή νοημοσύνη να μεταμορφώνει το πώς ζούμε, δουλεύουμε και μαθαίνουμε σήμερα, η γενιά αυτή έχει καλύτερη αντίληψη και κατανόηση του κόσμου από ό,τι είχαν οι προηγούμενες στην ίδια ηλικία, σημειώνει η UBS. Και καθώς διαθέτουν ήδη οικονομικό αποτύπωμα 5,43 τρισ. δολαρίων και αγοραστική δύναμη 1 τρισ. δολαρίων, τα σημερινά παιδιά έχουν μεγαλύτερη συνεισφορά στην παγκόσμια οικονομία από άλλες γενιές και άρα «κρύβουν» τις τάσεις του αύριο.
Η Gen Alpha κατακτά τον κόσμο – Το χρονοδιάγραμμα
Οι τελευταίοι της Gen Alpha γεννήθηκαν τον Δεκέμβριο του 2024, με την γενιά να είναι ήδη η πολυπληθέστερη που έχει υπάρξει ποτέ, με σχεδόν 2 δισεκατομμύρια μέλη, καθώς μπορεί τα ποσοστά των γεννήσεων να μειώνονται, όμως ο αριθμός των γυναικών σε αναπαραγωγική ηλικία αυξάνεται.
Τα μεγαλύτερα μέλη της Gen Alpha θα ενηλικιωθούν τον Ιανουάριο του 2028, κάτι που σημαίνει ότι θα μπορούν να ψηφίζουν στις περισσότερες χώρες (η γενιά αυτή είναι πιο ενημερωμένη, έχει ισχυρότερη φωνή και μεγαλύτερη ανησυχία για τις διεθνείς υποθέσεις όπως ο πόλεμος και το περιβάλλον) αλλά και θα μπουν στην αγορά εργασίας (τα σημερινά παιδιά ίσως να προτιμούν να γίνουν το αφεντικό του εαυτού τους και πιθανότατα θα δίνουν μεγαλύτερη σημασία στην πνευματική υγεία από τους γονείς τους, τους Millennials και τους μεγαλύτερους της Gen Z).
Τα νεότερα μέλη της Gen Alpha θα ενηλικιωθούν το 2042, ενώ η γενιά αυτή θα αρχίσει να συνταξιοδοτείται το 2050.
Με δεδομένο το μέγεθός της, η Gen Alpha θα έχει, μέσω των αποφάσεων για το πώς θα ξοδεύει τα χρήματά της, τη μεγαλύτερη επιρροή από κάθε άλλη γενιά στις επιχειρήσεις και τις οικονομίες. Τα μέλη της Gen Alpha αναμένεται να ζήσουν περισσότερο (λόγω της αύξησης του προσδόκιμου ζωής) και άρα να δουλεύουν για περισσότερο, κάτι που σημαίνει ότι η συνεισφορά τους στην οικονομία θα έχει μεγαλύτερη διάρκεια.
Μπόμπιρες με τα δικά τους χρήματα
Σύμφωνα με τα στοιχεία της UBS, η Gen Alpha έχει ήδη οικονομικό αποτύπωμα 5,4 τρισ. δολαρίων σήμερα, με το ποσό αυτό να αυξάνεται κατά 10 δισ. δολάρια τον χρόνο, για να ξεπεράσει τα 5,46 τρισ. δολάρια έως το 2029
Μάλιστα, η γενιά αυτή υπολογίζεται ότι ήδη διαθέτει αγοραστική δύναμη 1 τρισ. δολαρίων, με το ποσό αυτό να υπολογίζεται ότι θα φτάσει στα 1,7 τρισ. δολάρια έως το 2029, είτε αφορά δικά της χρήματα ή την επιρροή που έχει στις αγοραστικές επιλογές των γονιών της.
Μπορούν, όμως, τόσο μικρά παιδιά να έχουν τα δικά τους χρήματα; Σύμφωνα με έρευνα της DKC, την οποία επικαλείται η UBS, ο τυπικός εκπρόσωπος της Gen Alpha στις ΗΠΑ ξοδεύει 45 δολάρια από τα δικά του χρήματα την εβδομάδα. Το 73% εξ αυτών κερδίζουν χρήματα ως επιβράβευση για καλούς βαθμούς/καλή συμπεριφορά, το 69% κάνοντας δουλειές εντός του σπιτιού, το 47% από δουλειές εκτός του σπιτιού (π.χ. babysitting) και το 36% πουλώντας προϊόντα μέσω του ίντερνετ. Πολλά παιδιά κερδίζουν χρήματα και μέσω της ψηφιακής οικονομίας, όπως για παράδειγμα μέσω της δημιουργίας περιεχομένου στο YouTube.
Αυτό σημαίνει ότι ο μέσος εκπρόσωπος της Gen Alpha στις ΗΠΑ ξοδεύει 2.340 δολάρια τον χρόνο.
Η τεχνολογία επιτρέπει στην Gen Alpha να ξοδεύει χρήματα πολύ πιο εύκολα από προηγούμενες χρονιές, μέσω των εφαρμογών και του online shopping. Παρόλα αυτά, ποσοστό 76% των γονιών στην έρευνα της DKC απάντησαν ότι τα παιδιά τους παίρνουν καλύτερες καταναλωτικές αποφάσεις από ό,τι έπαιρναν οι ίδιοι στην ίδια ηλικία.
Και βέβαια, οι Millennial γονείς –οι οποίοι έχουν βιώσει όχι μόνο την πανδημία του κορωνοϊού, αλλά και την παγκόσμια χρηματοοικονομική κρίση του 2008- είναι αποφασισμένοι να μάθουν στα παιδιά τους για τη διαχείριση των χρημάτων.
Τα 3 πράγματα που κάνει διαφορετικά η Gen Alpha
Η Generation Alpha έχει καλύτερη αντίληψη και κατανόηση του κόσμου σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, καθώς γεννήθηκε μέσα στην ψηφιακή εποχή. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να πάρει πιο σημαντικές και καλά σταθμισμένες αποφάσεις σε μικρότερη ηλικία, αλλά και να επηρεάσει τις αποφάσεις των γονιών της.
Στο πλαίσιο αυτό, η UBS εντοπίζει τρεις μεγάλες τάσεις, μέσω των οποίων η Gen Alpha θα επηρεάσει την παγκόσμια οικονομία.
1) Gamification (Παιγνιοποίηση)
Η Gen Alpha προτιμά να «αράζει» με τους φίλους της στο metaverse και να περνά περισσότερο χρόνο παίζοντας video games. Αν και τα video games υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια, η Gen Alpha αλληλεπιδρά με αυτά με νέους τρόπους, όπως η διοργάνωση events, ενώ τα χρησιμοποιεί από την κοινωνικοποίηση έως την εκπαίδευση. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές, η Gen Alpha ξοδεύει λιγότερο χρόνο στα social media και περισσότερο στο gaming. Αυτό είναι σημαντικό γιατί τα brands μπορούν να κάνουν διαφημίσεις και να προσελκύσουν νέους πελάτες μέσω των πλατφορμών του gaming, με τη γενιά αυτή να είναι πιο πιθανό να αγοράσει ένα brand που είδε σε ένα παιχνίδι. Εάν η Gen Alpha συνεχίσει να ξοδεύει λιγότερο χρόνο στα social media σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, αυτό θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο τα brands προγραμματίζουν τις διαφημιστικές δαπάνες τους.
2) Wellness
H Gen Alpha ενδιαφέρεται περισσότερο για την σωματική και πνευματική υγεία, για την ομορφιά και την υγιεινή διατροφή. Πρόκειται, βέβαια, για το αποτέλεσμα του πώς μεγαλώνουν τα σημερινά παιδιά οι γονείς της γενιάς των Millennials και της GenZ.
3) Βιώσιμος τρόπος ζωής
Η Gen Alpha διδάσκεται τις αξίες της φιλικής προς το περιβάλλον ζωής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρξει μια σταδιακή στροφή στα μοτίβα κατανάλωσης προς πιο βιώσιμες συνήθειες. Η γενιά αυτή μπορεί να επηρεάσει συμπεριφορές των νοικοκυριών όπως για παράδειγμα μειώνοντας τη σπατάλη τροφίμων, κάνοντας στροφή προς την vegan και vegetarian διατροφή αλλά και ενδεχομένως περιορίζοντας τις πωλήσεις του fast fashion.