Money Review
Η Hertz ανακοίνωσε πρόσφατα ότι σκοπεύει να πουλήσει 20.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον στόλο της και να τα αντικαταστήσει με βενζινοκίνητα οχήματα. Ο λόγος, σύμφωνα με την εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων, είναι ότι οι οδηγοί συνεχώς τρακάρουν αυτά τα οχήματα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Hertz, Stephen Scherr, σημείωσε επίσης ότι το κόστος επισκευής ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι πολύ υψηλότερο.
Η στροφή της Hertz από τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δείχνει ένα ευρύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η συγκεκριμένη βιομηχανία.
Οι δηλώσεις του Scherr ευθυγραμμίζονται με τα ευρήματα των ασφαλιστικών αναλυτών της LexisNexis Risk Solutions, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι, όταν οι οδηγοί αλλάζουν από βενζινοκίνητα αυτοκίνητα σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τείνουν να έχουν περισσότερα ατυχήματα, σημειώνει το CNN.
Οι οδηγοί τείνουν επίσης να τρακάρουν κάπως συχνότερα όταν αλλάζουν σε οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο, αλλά η αύξηση είναι πιο έντονη με τα ηλεκτροκίνητα. Τα στοιχεία δείχνουν η συχνότητα των αιτημάτων στις ασφαλιστικές για αποζημιώσεις αυξάνεται περίπου 14,3% ενώ η σοβαρότητα των αποζημιώσεων ή το ποσό που πρέπει να πληρωθεί αυξάνεται κατά 14,5%.
Η αύξηση των ατυχημάτων είναι μεγαλύτερη κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους περίπου αφότου οι οδηγοί πάρουν το νέο ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο, αλλά στη συνέχεια μειώνεται, σύμφωνα με το LexisNexis, πιθανότατα καθώς οι άνθρωποι συνηθίζουν να οδηγούν το νέο μοντέλο. Ωστόσο, όταν ένας οδηγός αλλάζει από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο σε ένα άλλο βενζινοκίνητο, το πρόβλημα είναι πολύ μικρότερο.
Τόσο στην περίπτωση της Hertz όσο και στην έρευνα της LexisNexis, πίσω από τον όρο «ηλεκτρικά οχήματα» βρίσκονται σε μεγάλο βαθμό τα Tesla. Τα Tesla αντιπροσώπευαν το 80% του στόλου ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Hertz, ενώ και μεταξύ των ιδιόκτητων ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ, τα Tesla αποτελούν την πλειοψηφία.
Αυτό υποδηλώνει ότι μπορεί να υπάρχει κάτι σχετικά με τα Tesla, που προκαλεί τους οδηγούς να τρακάρουν περισσότερο από ό,τι στα άλλα αυτοκίνητα, σημειώνει το CNN. Βέβαια, οι ερευνητές της LexisNexis είχαν παρατηρήσει στο παρελθόν παρόμοιες τάσεις στην Κίνα, όπου υπάρχουν πολλά περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα αλλά και περισσότερα που δεν είναι Tesla.
Το γεγονός ότι η συχνότητα των ατυχημάτων μειώνεται με την πάροδο του χρόνου, υποδηλώνει ότι η έλλειψη εξοικείωσης έχει να κάνει με το φαινόμενο, σημειώνει ο Xiaohui Lu, επικεφαλής της έρευνας της LexisNexis Risk Solutions για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
Από πολλές απόψεις, υπάρχουν μόνο μικρές διαφορές στην οδήγηση ενός οχήματος εσωτερικής καύσης και ενός ηλεκτρικού μοντέλου όπως το Tesla. Όλα έχουν ένα πεντάλ φρένου, ένα πεντάλ γκαζιού και ένα τιμόνι.
Υπάρχουν όμως κάποιες βασικές διαφορές μεταξύ ενός Tesla -καθώς και ορισμένων άλλων ηλεκτρικών μοντέλων- και των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων.
Για παράδειγμα, τα οχήματα της Tesla δεν διαθέτουν κουμπί «Start» για να πάρει μπροστά ή να σβήσει το αυτοκίνητο. Αντίθετα, μόλις ο οδηγός καθίσει στο όχημα, αυτό είναι αμέσως ενεργοποιημένο και έτοιμο να προχωρήσει. Όταν ο οδηγός βγαίνει έξω, το όχημα σβήνει μόνο του. Δεδομένου ότι μιλάμε για ένα ηλεκτρικό όχημα, όπου δεν ακούγεται ο θόρυβος του κινητήρα, μερικές φορές μπορεί να είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς εάν το αυτοκίνητο έχει σβήσει ή όχι.
Ίσως ο πιο σημαντικός παράγοντας για τα ατυχήματα, όμως, να είναι ότι τα Tesla τείνουν να είναι πιο γρήγορα, σημειώνει ο Lu. Με τους ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες τους, μπορούν να επιταχύνουν πολύ πιο γρήγορα από τα τυπικά βενζινοκίνητα οχήματα.
Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, υπάρχει εδώ και χρόνια μια ξεκάθαρη σχέση ανάμεσα στην ιπποδύναμη και τη συχνότητα των ατυχημάτων, όπως και το ύψος των αποζημιώσεων. Τα γρήγορα αυτοκίνητα τρακάρουν πιο συχνά και πιο δυνατά, οδηγώντας σε περισσότερα –και πιο σοβαρά– ατυχήματα.
Επιπλέον, καθώς τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δεν έχουν τους συνηθισμένους ήχους του κινητήρα που συνδέονται με την απότομη επιτάχυνση και τις υψηλές ταχύτητες, είναι πιθανό οι οδηγοί να μην συνειδητοποιούν ακριβώς το πόσο γρήγορα κινούνται.