Money Review
Όταν το εμβληματικό κατάστημα της Gucci στο Μιλάνο, άνοιξε ξανά τον περασμένο μήνα, έλειπε από τον χώρο η αίσθηση του μπαρόκ και τα χρώματα που καθόρισαν τη μάρκα τα τελευταία χρόνια.
Αντίθετα, η διακόσμηση ήταν σαφώς λιγότερο μαξιμαλιστική, με καθαρές γραμμές και διακριτικούς τόνους.
Η ανακαίνιση μόνο τυχαία δεν είναι, αφού αποτελεί μέρος μιας δραματικής ανανέωσης από την επωνυμία που πλέον στοχεύει να προσεγγίσει μεγαλύτερους και πιο συντηρητικούς πελάτες ή με άλλα λόγια πλουσιότερους.
Μετά από αρκετά χρόνια που η ανάπτυξη του brand παρουσίαζε επιβράδυνση η Gucci επιχειρεί να κυκλοφορήσει πιο κλασικά και αριστοκρατικά κομμάτια, όπως και οι ανταγωνιστές της και να απομακρυνθεί από τις τάσεις της μόδας, οι οποίες αποτυπώνονταν σε κάθε της κολεξιόν.
Οι αλλαγές σημαίνουν ότι η Gucci θα μπορούσε να διακινδυνεύσει να γίνει απλώς μια ακόμη ακριβή μάρκα που έχει χάσει την επαφή με τα χαρακτηριστικά που την έκαναν εξαιρετική. Εάν το σχέδιο λειτουργήσει όμως, η Gucci θα ενταχθεί στη μικρή ομάδα των megabrands που φαίνεται να έχουν έσοδα ανεξάρτητα από τα σκαμπανεβάσματα της παγκόσμιας οικονομίας.
Ποιος είναι ο νέος CEO που μαθαίνει ιταλικά διαβάζοντας παιδικά παραμύθια
Ο 62χρονος Jean-Francois Palus, επιλέχθηκε από τον Francois-Henri Pinault, διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο της μητρικής εταιρείας της μάρκας, Kering.
Με μία πρώτη ματιά η συγκεκριμένη επιλογή φαίνεται τελείως λανθασμένη.
Ο Palus ξεκίνησε την καριέρα του ως ελεγκτής και οικονομικός σύμβουλος. Στη συνέχεια κρατούσε τα βιβλία για το τμήμα ξυλείας του ομίλου ετερογενών δραστηριοτήτων που θα γινόταν στη συνέχεια η Kering, η οποία σήμερα διαθέτει τα εμπορικά σήματα όπως Saint Laurent, Balenciaga και φυσικά τη Gucci.
Αν αναλογιστεί ωστόσο κανείς ότι ο Palus δεν θα χαρακτηριζόταν εκκεντρικός χαρακτήρας, ίσως να βγάζει νόημα η εν λόγω επιλογή, καθώς η μάρκα επιθυμεί να γίνει πιο συντηρητική.
Για να ενισχύσει τα ιταλικά του, ο Γάλλος παρακολουθεί μαθήματα δύο φορές την εβδομάδα, ενώ διαβάζει και παιδικά βιβλία.
Οπως ο Palus χρειάζεται λίγο χρόνο για να μάθει τις ιδιοτροπίες του κλάδου της μόδας, έτσι και το Μιλάνο χρειάζεται χρόνο για να μάθει εκείνον.
Όταν η βοηθός του προσπαθεί να του κάνει κράτηση σε εστιατόρια της πόλης, μερικές φορές της απαντούν ότι δεν έχουν διαθέσιμο τραπέζι επειδή δεν ξέρουν το όνομά του. Ομως όταν εκείνη τους λέει πως πρόκειται για τον CEO της Gucci, ως δια μαγείας, υπάρχει διαθεσιμότητα.