ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Γερμανία: Χαρούμενοι καταναλωτές σε μία οικονομία που βουλιάζει; Πως εξηγείται

Ο δείκτης της χώρας για την εμπιστοσύνη στον κλάδο υπηρεσιών ενισχύθηκε, παρότι υποχώρησε σε όλες τις υπόλοιπες σχεδόν χώρες της Ευρωζώνης

Money Review

Ορισμένοι από τους αισιόδοξους καταναλωτές της Ευρωζώνης μπορούν να βρεθούν σε μία από τις αδύναμες οικονομίες της περιοχής, τη Γερμανία.

Αυτό το παράδοξο έγινε αντιληπτό την προηγούμενη Τρίτη, όταν η Γερμανία αποτέλεσε τη μοναδική μεγάλη χώρα μέλος της Ευρωζώνης που είδε το ΑΕΠ της να συρρικνώνεται στο δεύτερο τρίμηνο. Ωστόσο, στοιχεία του Ιουλίου έδειξαν ακόμη μεγαλύτερη βελτίωση στην καταναλωτική εμπιστοσύνη των Γερμανών.

Το κλίμα στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης απέχει ελάχιστα από τα επίπεδα που ήταν τον Φεβρουάριο του 2022, λίγο μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Ούτε η Γαλλία ούτε η Ιταλία βρίσκονται κοντά στα επίπεδα της Γερμανίας.

Αυτή η δυσαρμονία μεταξύ του υψηλού βαθμού αισιοδοξίας των καταναλωτών και της συρρίκνωσης της γερμανικής οικονομίας εξηγείται εν μέρει από τους αυξανόμενους μισθούς.

«Η αύξηση των πραγματικών μισθών έχει παίξει ρόλο σε αυτό. Η καταναλωτική εμπιστοσύνη δεν είναι τόσο ισχυρή όσο ήταν προ πανδημίας, όμως η αγοραστική δύναμη έχει αυξηθεί», ανέφερε η Κρίστιαν φον Μπεργκ, επικεφαλής οικονομολόγος της Coface.

O συνδυασμός αυξανόμενων μισθών και αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού έχει γίνει αισθητός. Στο πρώτο τρίμηνο του 2024, οι Γερμανοί εργαζόμενοι είδαν μία ιστορική αύξηση στους πραγματικούς μισθούς, τη μεγαλύτερη από τότε που άρχισαν να δημοσιοποιούνται τα εν λόγω στοιχεία το 2008.

Και άλλοι όμως δείκτες παρουσίασαν βελτίωση τον Ιούλιο. Ο δείκτης της χώρας για την εμπιστοσύνη στον κλάδο υπηρεσιών ενισχύθηκε, παρότι υποχώρησε σε όλες τις υπόλοιπες σχεδόν χώρες της Ευρωζώνης.

Η GfK, της οποίας ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος βελτιώθηκε τον προηγούμενο μήνα, αναμένει καλύτερες προοπτικές όσον αφορά στους μισθούς και ελαφρώς υψηλότερη αγοραστική δύναμη.

Ακόμη ένας παράγοντας είναι ο αντίκτυπος απο το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου, που φιλοξένησε η Γερμανία για ένα μήνα αρχής γενομένης στις 14 Ιουνίου.

Χιλιάδες οπαδοί από ολόκληρη τη γηραιά ήπειρο μετέβησαν στο Βερολίνο, το οποίο εκτιμάται ότι είχε 2,5 εκατ. επισκέπτες.

Την ίδια στιγμή, οι επτά συναυλίες της Τέϊλορ Σουίφτ αύξησαν την κατανάλωση, χωρίς ωστόσο να συνέβαλαν θεαματική στην τόνωση της ανάπτυξης.

Ωστόσο, όποιος και εάν είναι ο λόγος της βελτίωσης του καταναλωτικού κλίματος στη Γερμανία, το θέμα είναι ότι δεν θα μπορέσει να επιβιώσει μέσα σε ένα οικονομικό περιβάλλον που συρρικνώνεται. Γιατί πέρα από το Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου και τις περιοδείες της Σουίφτ, υπάρχουν σίγουρα όρια στο βαθμό που οι επιχειρήσεις μπορούν να αντλήσουν έσοδα σε μία εξασθενημένη οικονομία.

Ο σημερινός αριθμός των πτωχεύσεων είναι ο υψηλότερος από το καλοκαίρι του 2016. Η πτώση της βιομηχανικής παραγωγής στη Γερμανία ενδεχομένως να έχει δυσκολέψει τις επιχειρήσεις να συνεχίσουν να αυξάνουν τους μισθούς, απειλώντας το σημερινό βελτιωμένο καταναλωτικό κλίμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Money Review

Money Review: Τελευταία Ενημέρωση

X