Money Review
Η γλώσσα του σώματός μας, ο τόνος της φωνής μας και η ικανότητά μας να ακούμε είναι μερικοί από τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρώτη εντύπωση που κάνουμε στους άλλους. Εάν νιώθουμε ανασφαλείς ή δεν έχουμε αυτογνωσία, η πρώτη αίσθηση που αφήνουμε στους άλλους μπορεί εύκολα να είναι αρνητική.
Η Celeste Headlee, που είναι δημοσιογράφος και public speaking coach, έγραψε στο CNBC για τα τέσσερα πράγματα που δεν κάνουν ποτέ όσοι κάνουν μια καλή πρώτη εντύπωση, ακόμα και όταν έχουν άγχος.
1. Δεν εστιάζουν μόνο στον εαυτό τους
Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε είναι ότι βιαζόμαστε να μιλήσουμε για τον εαυτό μας. Αυτό είναι κατανοητό: Θέλουμε να εντυπωσιάσουμε αυτόν που έχουμε απέναντί μας, επομένως μιλάμε με κάθε ευκαιρία για τα επιτεύγματα, τα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες μας.
Αυτό όμως μπορεί να γυρίσει μπούμερανγκ. Όπως λέει η Headlee, της έχει συμβεί κάποιοι να λένε το όνομά της λάθος, επειδή δεν έδωσαν προσοχή όταν τους συστήθηκε. Της έχει συμβεί επίσης να της κάνουν μια ερώτηση στην οποία έχει ήδη απαντήσει.
Όσοι είναι καλοί στην επικοινωνία φροντίζουν να ακούσουν τι λέει ο άλλος και αλληλεπιδρούν μαζί του, αντί να εστιάζουν όλη τους την προσοχή στον εαυτό τους.
2. Δεν προσπαθούν να είναι αστείοι χωρίς να συνειδητοποιούν ποιον έχουν απέναντί τους
Μέχρι να γνωρίσετε πραγματικά κάποιον, είναι αδύνατο να προβλέψετε εάν το αστείο σας θα προκαλέσει γέλιο ή παγωμάρα.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να προσπαθείτε να είστε αστείοι. Το χιούμορ μπορεί να είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για να μειώσετε το άγχος σας και να νιώσετε πιο άνετα. Το κλειδί είναι να χρησιμοποιείτε θετικό χιούμορ, όχι αρνητικό.
Το θετικό χιούμορ, σύμφωνα με την Headlee:
– Είναι θετικό για τον άλλο.
– Φέρνει γέλιο σε όλους.
– Δημιουργεί έναν ασφαλή, άνετο χώρο.
– Είναι ευγενικό και ταπεινό.
– Δημιουργεί μία παρέα.
Το αρνητικό χιούμορ:
– Μειώνει τον άλλο.
– Γελάει σε βάρος των άλλων.
– Ταπεινώνει, μειώνει ή χλευάζει.
– Στηρίζεται σε στερεότυπα.
– Είναι αμυντικό ή ανταγωνιστικό.
Εάν πείτε κάτι και διαπιστώσετε ότι ο συνομιλητής σας δεν το βρήκε αστείο, αναγνωρίστε το με ένα απλό: «Συγγνώμη, υποθέτω ότι αυτό το αστείο δεν πήγε καλά».
3. Δεν δικτυώνονται χωρίς να έχουν κάνει προεργασία
Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό εάν πρόκειται να συναντηθεί με ένα σημαντικό πρόσωπο, όπως ένα υψηλόβαθμο στέλεχος ή το νέο σας αφεντικό.
Εάν πρόκειται να πάτε σε μια εκδήλωση όπου γνωρίζετε εκ των προτέρων -ή φαντάζεστε στο περίπου- τη λίστα συμμετεχόντων, εντοπίστε μερικά άτομα που θέλετε να συναντήσετε. Προετοιμαστείτε για να πάτε τη συζήτηση μαζί τους ένα βήμα πιο πέρα από τα τυπικά και εξατομικεύστε τις αλληλεπιδράσεις αυτές.
Σκεφτείτε ερωτήσεις ειδικά για τον καθένα ή βρείτε κάτι που σας συνδέει μαζί του. Για παράδειγμα, μπορείτε να κάνετε μία συγκεκριμένη ερώτηση σχετικά με τον τομέα εξειδίκευσής τους ή να τους μιλήσετε για κάποιο βιβλίο που μπορεί να έγραψαν και να σας άρεσε.
4. Ποτέ δεν περιμένουν το χειρότερο
Στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, είναι εύκολο σκέφτεσαι διαρκώς όλα τα πράγματα που μπορεί να πάνε στραβά.
Το να συναντάς ανθρώπους για πρώτη φορά μπορεί να είναι λίγο άβολο και μπορεί να κάνεις λάθη. Αλλά αν δεν περιμένεις από τον εαυτό σου μια τέλεια απόδοση, είναι λιγότερο πιθανό να βρεθείς σε μια κατάσταση όπου θα μπλέξεις τα λόγια σου, ακριβώς επειδή σκέφτεσαι πάρα πολύ.
Δείτε το ρεαλιστικά και σκεφτείτε θετικά. Εάν εσείς διασκεδάζετε, είναι πιθανότερο ότι και οι άλλοι θα εισπράξουν τη θετική ενέργειά σας και θα νιώσουν τον ενθουσιασμό σας.