Του Παύλου Νεοφύτου
Ακύρωση της διαδικασίας των εξετάσεων τετραμήνων στο μέσο της χρονιάς θα φέρει σωρεία προβλημάτων, διαμήνυσε η υπουργός Παιδείας Αθηνά Μιχαηλίδου, στον απόηχο δηλώσεων για ακύρωση του θεσμού τη φετινή χρονιά. Παράλληλα έκανε έκκληση για στήριξη της Βουλής και των εμπλεκόμενων φορέων, ώστε να κυλήσει ομαλά η χρονιά, χωρίς τη δημιουργία κεφαλαίων που προξενούν προβλήματα.
Μιλώντας σήμερα στην κοινοβουλευτική επιτροπή Παιδείας, είπε ότι εντός των επόμενων εβδομάδων το Υπουργείο θα ετοιμάσει την πρόταση για την αξιολόγηση των μαθητών Μέσης Εκπαίδευσης την επόμενη σχολική χρονιά, ώστε μετά από διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς να προκύψει αποτέλεσμα. «Μιλάμε για κατάργηση της εξέτασης των τετραμήνων από την επόμενη χρονιά και κρατάμε τα θετικά, όπως το μοίρασμα της ύλης κτλ.», σημείωσε.
Σήμερα, η κοινοβουλευτική επιτροπή Παιδείας, στο πλαίσιο έκτακτης συνεδρίας εξέτασε τους τροποποιητικούς Κανονισμούς που ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο και το υπουργείο Παιδείας κατέθεσε στη Βουλή από την περασμένη Πέμπτη. Στόχος είναι να ολοκληρωθεί άμεσα η συζήτηση ούτως ώστε το θέμα να οδηγηθεί ενώπιον της Ολομέλειας του Σώματος, για να τροποποιηθεί όπως είναι αναγκαίο, η κείμενη νομοθεσία.
Όπως έχει αναφέρει το Υπουργείο στην εισηγητική του έκθεση, οι σκοπούμενοι τροποποιητικοί κανονισμοί θα επιφέρουν ειδικά για την τρέχουσα σχολική χρονιά (2022-2023) τη μείωση του συντελεστή βαρύτητας της ενιαίας γραπτής αξιολόγησης (εξέτασης) στο τέλος του Β΄ τετραμήνου (2022-2023) από 40% σε 20%, με γνώμονα το καλώς νοούμενο συμφέρον όλων των μαθητών.
Έχει σημειώσει ότι η μείωση του συντελεστή βαρύτητας της ενιαίας γραπτής αξιολόγησης (εξέτασης) δεδομένης της περιρρέουσας ατμόσφαιρας και της προσπάθειας που καταβάλλεται για στήριξη όλων των μαθητών, θα συμβάλει στη μείωση της ανησυχίας μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, επιτρέποντας σε όλους τους εμπλεκόμενους να επικεντρωθούν, χωρίς άγχος και περισπασμούς, στη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης, καθώς και στη μεγιστοποίηση των επιδιωκόμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων.
Επίσης η τροποποίηση του συντελεστή βαρύτητας της γραπτής αξιολόγησης θα συνδυαστεί με σειρά πρόσθετων παιδαγωγικών και εσωτερικών μέτρων από την Αρμόδια Αρχή περιλαμβανομένης της μείωσης της εξεταστέας ύλης στο 60% της διδαχθείσας, όπως αυτή προβλέπεται στα Πλαίσια Μάθησης.
Επιπρόσθετα, το Υπουργείο έχει αναφέρει ότι εγκαθιδρύθηκε μηχανισμός παρακολούθησης της εφαρμογής των Πλαισίων Μάθησης και των εσωτερικών διαδικασιών όσον αφορά στην εποπτεία της θεματοθέτησης και του ελέγχου του βαθμού δυσκολίας των εξεταστικών δοκιμίων. Περαιτέρω, δόθηκαν οδηγίες για σωστή αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου και περιορισμό των εκδηλώσεων σε σχολικό χρόνο.