
Kathimerini.gr
Επεισόδια βίας, βανδαλισμούς και συντονισμένες επιθέσεις με στόχο εκθεσιακούς χώρους και οχήματα της Τesla καταγράφουν το τελευταίο διάστημα οι Αρχές στις ΗΠΑ αλλά και στο εξωτερικό, καθώς φουντώνει η οργή μεγάλης μερίδας πολιτών ενάντια στον ιδιοκτήτη της, Ελον Μασκ. Τα επεισόδια κατά της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν πολλαπλασιαστεί από τότε που ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανέλαβε την εξουσία και εξουσιοδότησε τον δισεκατομμυριούχο να αναλάβει το νέο υπουργείο Κυβερνητικής Αποτελεσματικότητας με στόχο να μειώσει τις κρατικές δαπάνες, σημειώνει το Αssociated Press. Στην πρώτη θητεία του Τραμπ, τα ακίνητά του στη Νέα Υόρκη, στην Ουάσιγκτον και αλλού είχαν γίνει στόχος διαμαρτυρίας. Στην αρχή της δεύτερης θητείας του, «την οργή των επικριτών του φαίνεται πως συγκεντρώνει η Tesla, που είναι ακόμη πιο εύκολος στόχος», λέει ο Ράντι Μπλέιζακ, κοινωνιολόγος που μελετά την πολιτική βία. «Κυκλοφορούν στους δρόμους μας, έχουν αντιπροσωπείες στις γειτονιές μας». Τον περασμένο μήνα, εισαγγελείς στο Κολοράντο απήγγειλαν κατηγορίες σε μια γυναίκα για σειρά επιθέσεων σε αντιπροσωπείες της Tesla, όπου έγραφε μεταξύ άλλων το σύνθημα «ναζιστικά αυτοκίνητα», ενώ την περασμένη εβδομάδα ομοσπονδιακοί πράκτορες στη Νότια Καρολίνα συνέλαβαν έναν άνδρα που έβαζε φωτιά σε σταθμούς φόρτισης της Tesla. Σε προάστιο του Πόρτλαντ, περισσότερες από δώδεκα σφαίρες εκτοξεύτηκαν σε έναν εκθεσιακό χώρο της Tesla την περασμένη εβδομάδα, προκαλώντας ζημιές σε οχήματα και παράθυρα.
[ΕΡΑ]
Πάλαι ποτέ αγαπημένη της Αριστεράς η «πράσινη» Τesla, που είχε λάβει ομοσπονδιακό δάνειο 465 εκατ. δολαρίων κατά τη διάρκεια της κυβέρνησης Ομπάμα, έκανε δημοφιλή τα ηλεκτρικά οχήματα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ο Μασκ όμως έγινε έκτοτε κόκκινο πανί για μεγάλη μερίδα πολιτών, καθώς συμμάχησε με τους Ρεπουμπλικανούς, αγόρασε το κοινωνικό δίκτυο Twitter, το μετονόμασε σε Χ και διέγραψε περιορισμούς που είχαν εξοργίσει τους συντηρητικούς. Παράλληλα ξόδεψε περίπου 250 εκατ. δολάρια για να ενισχύσει την εκστρατεία του Τραμπ το 2024 και έγινε μακράν ο μεγαλύτερος ευεργέτης του. Η αξία της μετοχής της Tesla διπλασιάστηκε τις εβδομάδες μετά την εκλογή του Τραμπ, έκτοτε όμως έχει χάσει μεγάλο μερίδιο από τα κέρδη της.
Οι επενδυτές της έζησαν άλλη μια δύσκολη ημέρα χθες, με τις μετοχές της να υποχωρούν έως και 7% και την εταιρεία να οδεύει προς την ένατη συνεχόμενη εβδομάδα απωλειών. Στους νέους «πονοκεφάλους» της προστέθηκε η ανακοίνωση της κινεζικής εταιρείας BYD για έναν νέο σταθμό φόρτισης EV που μπορεί να προσφέρει έως και 400 χιλιόμετρα αυτονομίας έπειτα από μόλις πέντε λεπτά φόρτισης. Αυτό θα ήταν ένα μεγάλο βήμα σε σχέση με την τρέχουσα τεχνολογία φόρτισης, με την ταχύτερη έκδοση της Tesla να παρέχει αυτονομία 275 χιλιομέτρων έπειτα από 15 λεπτά φόρτισης. Η εξέλιξη προσθέτει μία ακόμη δυσκολία για την κλυδωνιζόμενη Tesla, που κάνει προσπάθειες για να εισχωρήσει στην κινεζική αγορά.
Τα επεισόδια και οι διαμαρτυρίες κατά της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν πολλαπλασιαστεί από τότε που ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανέλαβε την εξουσία και εξουσιοδότησε τον δισεκατομμυριούχο να αναλάβει το νέο υπουργείο Κυβερνητικής Αποτελεσματικότητας. [REUTERS]
Η εταιρεία του Μασκ δέχεται πιέσεις παρά την ώθηση που της έδωσε ο Τραμπ λέγοντας πρόσφατα ότι θα αγόραζε ένα Model S αξίας 80.000 δολαρίων, αποφεύγοντας την έντονη κριτική του παρελθόντος για τα ηλεκτρικά οχήματα. Ο βανδαλισμός της Tesla ισοδυναμεί με «εγχώρια τρομοκρατία», είπε ο Αμερικανός πρόεδρος και απείλησε με αντίποινα, προειδοποιώντας ότι όσοι στοχεύουν την εταιρεία «θα περάσουν από την κόλαση». Ο ίδιος ο Μασκ αναφέρθηκε εν συντομία στους βανδαλισμούς κατά τη διάρκεια εμφάνισής του στο podcast του γερουσιαστή Τεντ Κρουζ, λέγοντας ότι «μερικά από τα επεισόδια χρηματοδοτούνται από αριστερούς δισεκατομμυριούχους». «Αυτό το επίπεδο βίας είναι τρελό και βαθιά λάθος», έγραψε ο Μασκ την Τρίτη στο X, κοινοποιώντας ένα βίντεο με τον εμπρησμό των Tesla στο Λας Βέγκας. «Η Tesla απλώς κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δεν έχει κάνει τίποτα για να αξίζει αυτές τις κακόβουλες επιθέσεις». Μέσα στο εύφλεκτο αυτό σκηνικό, ορισμένοι ιδιοκτήτες Tesla έχουν καταφύγει… στα αυτοκόλλητα για να αποστασιοποιηθούν από το νέο στίγμα του οχήματός τους και πιθανότατα να αποτρέψουν τους επίδοξους βανδάλους. «Το αγόρασα πριν καταλάβω ότι ο Ελον ήταν τρελός» ή «Ηθελα απλώς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Συγγνώμη, παιδιά», αναφέρουν μερικά από αυτά.