Money Review
«Φλέβα χρυσού» έχουν χτυπήσει οι εταιρείες παιχνιδιών, καθώς οι ενήλικες -λόγω νοσταλγίας, μόδας ή και εξαιτίας οικονομικής αδυναμίας να ψυχαγωγηθούν με άλλους τρόπους- έχουν επανέλθει στις παιδικές τους συνήθειες.
Τα τελευταία χρόνια η ενασχόληση των ενηλίκων με τα παιχνίδια έχει αυξηθεί με εκρηκτικό ρυθμό, με αποτέλεσμα σε ορισμένες χώρες, όπως η Ισπανία, περίπου το ένα πέμπτο αυτών των πωλήσεων να αφορά πλέον ενήλικες.
Οι πωλήσεις παιχνιδιών σε παιδιά έχουν μειωθεί κατά 200 εκατ. δολάρια από το 2019, αλλά έχουν αυξηθεί κατά 1 δισ. δολάρια στην αγορά «kidult» στην Ευρώπη», τόνιζε πέρυσι ο Frédérique Tutt, αντιπρόεδρος της εταιρείας Circana, η οποία εστιάζει στην καταναλωτική συμπεριφορά. Ο όρος kidult αναφέρεται στον κλάδο που έχει δημιουργηθεί για παιδιά (kids), αλλά απευθύνεται σε ενήλικες (adults).
Οι εταιρείες παιχνιδιών, ανησυχώντας για την πτώση των πωλήσεων σε παιδιά, που πλέον στρέφονται όλο και νωρίτερα στα ηλεκτρονικά, έχουν βέβαια παρατηρήσει και εκμεταλλευτεί αυτή την τάση. Η Lego για παράδειγμα είναι ανάμεσα στις εταιρείες που έχουν κάνει τα μεγαλύτερα βήματα στην ανάπτυξη προϊόντων για ενήλικες, έχοντας μάλιστα δημιουργήσει ξεχωριστή κατηγορία στην ιστοσελίδα και σε καταστήματά της για μεγαλύτερο κοινό.
Επίσης, η Scalextric, που κατασκευάζει αυτοκινητάκια, έχει φτιάξει διαφημιστικές καμπάνιες ειδικές για ενήλικες. «Το κάνουμε μέσω instagram, με αναρτήσεις που ταιριάζουν σε προφίλ ενηλίκων», δήλωσε στην EL PAÍS o Joaquín Solleone, επικεφαλής πωλήσεων της εταιρείας στην Ισπανία, ο οποίος τονίζει πως οι πωλήσεις δεν γίνονται μόνο λόγω νοσταλγίας. Σε κάθε περίπτωση, η τάση αυτή έχει φέρει «επανάσταση» στην Scalextric, αφού το 53% των αυτοκινήτων κλίμακας 1:32 πωλείται πλέον σε ενήλικες και η αγορά «kidult» αποτελεί το 20% των συνολικών πωλήσεών της
«Πώς προσεγγίζουμε αυτή τη μεγαλύτερη γενιά; Φτιάχνοντας την όσο το δυνατόν πιο πιστή αναπαράσταση (των πρωτότυπων αυτοκινήτων) και δίνοντας προσοχή στη λεπτομέρεια», τόνισε ο Solleone. Ο ίδιος σημείωσε ότι οι ενήλικες που αγοράζουν παιχνίδια έχουν χρήματα να ξοδέψουν και δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για την τιμή, αλλά -σε αντίθεση με τα παιδιά- προσέχουν πολύ την ποιότητα του προϊόντος.
Γιατί επανήλθαν στα παιχνίδια;
Αυτοί που αγοράζουν παιχνίδια είναι άνθρωποι που έχουν ρόλους ενήλικα, καριέρα και σταθερές σχέσεις, και απλώς βρίσκουν έναν τρόπο να επανέλθουν στην παιδική τους ηλικία. Εκτός όμως από τη νοσταλγία, οι ενήλικες πολλές φορές επιλέγουν να αφιερώσουν χρόνο σε τέτοιου είδους ήσυχες, χαλαρωτικές και σχετικά φθηνές δραστηριότητες, διότι δεν έχουν τους πόρους ή τις αντοχές δεν κάνουν κάτι άλλο.
«Δεν έχουμε την αγοραστική δύναμη να περάσουμε τα σαββατοκύριακά μας σε ταξίδια, εκδρομές στην εξοχή ή σκι» και το κλάμπινγκ δεν αφήνει μεγάλο περιθώριο να κάνεις άλλα πράγματα το σαββατοκύριακο, σημείωσε στην EL PAÍS ένας 25χρονος ειδικός κυβερνοασφάλειας. «Επομένως, η καλύτερη επιλογή είναι τελικά να μαζευτούμε στο σπίτι με φίλους και να παίξουμε», τόνισε.
Πράγματι, οι βραδιές παιχνιδιών με ή χωρίς φίλους έχουν κανονικοποιηθεί ανάμεσα στους ενήλικες. Ανέκαθεν υπήρχαν αυτοί που αγόραζαν παιχνίδια για λόγους νοσταλγίας ή για συλλογή και τώρα προστέθηκαν όσοι επανήλθαν στα επιτραπέζια, τα lego και τα παζλ κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Στο μεταξύ, όσο οι ενήλικες γυρνούν στα παλιά, τα παιδιά «κόβουν» όλο και νωρίτερα αυτά τα παιχνίδια, διότι προτιμούν τα ηλεκτρονικά.
moneyreview.gr με πληροφορίες από EL PAÍS