ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ναι στις εμπειρίες, όχι στην αποταμίευση - Οι νέοι κάνουν τον γύρο του κόσμου για σπορ και συναυλίες

Money Review

Στο δυσθεώρητο επίπεδο του 1,5 τρισ. δολαρίων υπολογίζεται να φτάσει μέχρι το 2032 ο παγκόσμιος τουρισμός για αθλητικά και μουσικά δρώμενα χάρη στην προτεραιότητα που δίνουν πια οι νέοι, Millennials και Gen Z, στην απόκτηση μοναδικών εμπειριών έναντι της αποταμίευσης ή άλλου είδους παραδοσιακών επενδύσεων στο μέλλον τους.

Αυτό προκύπτει από σχετική έρευνα της εταιρείας δικτύων πληρωμών Collinson International, η οποία εκτιμά ότι το μεγαλύτερο μέρος του ποσού θα αποδίδεται στον τουρισμό για σπορ, ο οποίος αποτιμήθηκε στα 563,7 δισ. το 2023 και αναμένεται να εκτιναχθεί στο 1,33 τρισ. μέσα στα επόμενα οκτώ χρόνια. Την ίδια ώρα, ο συναυλιακός τουρισμός υπολογίζεται να συνεισφέρει επιπλέον 13,8 δισ. δολάρια, υπερδιπλάσιο ποσό από τα 6,6 δισ. δολάρια, όπου βρίσκεται τώρα.

Υποστηρικτές της Βραζιλίας στον ημιτελικό βόλεϊ ανδρών στους Ολυμπιακούς του Παρισιού (φωτ. Reuters)

Η τάση αυτή αποδίδεται στην αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών, αφού πλέον οι νέοι τείνουν να ξοδεύουν ευκολότερα τα χρήματά τους σε εμπειρίες ζωής σε αντίθεση με τους γονείς και τους παππούδες τους, οι οποίοι προτιμούσαν να αποταμιεύσουν προκειμένου να κάνουν μεγάλες αγορές στο μέλλον, όπως για σπίτια ή αυτοκίνητα, ή για τη συνταξιοδότησή τους. Έτσι, από τους 8,5 χιλιάδες ανθρώπους που συμμετείχαν στην έρευνα της Collinson International, το 83% δήλωσε πως έχει ταξιδέψει με αεροπλάνο προκειμένου να παρευρεθεί σε αθλητικό γεγονός και το 71% έχει είτε ταξιδέψει τα τελευταία τρία χρόνια είτε πρόκειται να ταξιδέψει μέσα στο επόμενο 12μηνο για κάποια συναυλία.

«Χρυσά» εισιτήρια

Το Grand Prix στο Λας Βέγκας που ήταν η πολυαναμενόμενη διοργάνωση της Formula 1, η παγκόσμια περιοδεία της Taylor Swift και βέβαια οι Ολυμπιακοί Αγώνες στο Παρίσι, ήταν μερικά από τα μεγάλα γεγονότα του τελευταίου έτους, που τόνωσαν τον αθλητικό και συναυλιακό τουρισμό.

Φαν της Taylor Swift μαζεύτηκαν στον λόφο έξω από το στάδιο του Μονάχου όπου τραγουδούσε (φωτ. Reuters)

Άλλωστε, σύμφωνα με την έρευνα της Collinson International, όταν ο κόσμος κανονίζει τα ταξίδια του για τέτοιου είδους δρώμενα δεν ξοδεύει μόνο στο στάδιο. Το 80% αυτών μένει μία έως τρεις ημέρες μετά τη διοργάνωση και το 77% φτάνει μία έως δύο ημέρες νωρίτερα.

Σε ό,τι αφορά τον αθλητικό τουρισμό, πάνω από τους μισούς φαν έχουν ξοδέψει τουλάχιστον 500 δολάρια σε πτήσεις και άλλα έξοδα πριν το ταξίδι, χωρίς καν να υπολογίζεται το εισιτήριο της διοργάνωσης. Το ένα τρίτο των ερωτηθέντων μεταξύ 25 και 34 ετών ξοδεύει άνω των 1.000 δολαρίων σε περιφερειακά έξοδα.

Ενδεικτικά, υπολογίζεται ότι το Grand Prix στο Λας Βέγκας τον περασμένο Νοέμβριο συνεισέφερε 1,5 δισ. δολάρια στην τοπική οικονομία, δηλαδή 50% περισσότερα από το Super Bowl του 2024. Επίσης, οι κρατήσεις για διαμονή στο Παρίσι για τους Ολυμπιακούς αυξήθηκαν κατά 133% σε ετήσια βάση και οι διεθνείς τουρίστες εκτιμάται πως θα ξοδέψουν περίπου 5.000 δολάρια για ξενοδοχεία, αεροπορικά και εισιτήρια για τους αγώνες. Τέλος, οι φαν της Taylor Swift ανέβασαν την τιμή των αεροπορικών εισιτηρίων κατά 45% στους προορισμούς που εμφανίστηκε, σύμφωνα με την United Airlines. Μάλιστα, η αύξηση των κρατήσεων στα πολυτελή ξενοδοχεία του Παρισιού ήταν μεγαλύτερη κατά την περιοδεία της Swift στην Ευρώπη παρά κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Money Review

Money Review: Τελευταία Ενημέρωση