ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Δεν γκουγκλάρουμε πια – Τι σημαίνει αυτό για την Google;

«Τα νεότερα κοινά ‘ψάχνουν’ (searching), δεν ‘γκουγκλάρουν’», διαπιστώνει μελέτη του επενδυτικού οίκου

Money Review

Πριν από 20 χρόνια, η Google κατάφερε κάτι που πολλές εταιρείες ονειρεύονται, αλλά ελάχιστες πετυχαίνουν. Το λεξικό Merriam-Webster αναγνώρισε ότι το όνομα της εταιρείας χρησιμοποιείται πλέον ως ρήμα, καθώς η λέξη «Google» («γκουγκλάρω», όπως χρησιμοποιείται ευρέως και στα ελληνικά), έφτασε να σημαίνει ψάχνω για κάτι στο ίντερνετ.

Ήταν σπουδαία νέα για μια εταιρεία που κατάφερε να γίνει κομμάτι της κουλτούρας και της καθημερινότητας ανθρώπων από όλο τον κόσμο, με αποτέλεσμα να εξελιχθεί σε μια από τις πιο κερδοφόρες και ισχυρές επιχειρήσεις του πλανήτη.

Σήμερα, όμως, κάτι έχει αλλάξει. Όπως διαπίστωσε ο Mark Shmulik και άλλοι αναλυτές της Bernstein Research, η χρήση της λέξης «Google» ως ρήμα έχει αρχίσει να περιορίζεται.

«Τα νεότερα κοινά ‘ψάχνουν’ (searching), δεν ‘γκουγκλάρουν’», διαπιστώνει μελέτη του επενδυτικού οίκου.

Αυτό ήταν ένα από τα συμπεράσματα νέας έρευνας για την Gen Z, δηλαδή για όσους έχουν γεννηθεί από το 1997 έως το 2012. Η γενιά αυτή ήταν η πρώτη που έζησε ολόκληρη τη ζωή της online, με αποτέλεσμα πολλοί εκπρόσωποί της να μάθουν το ίντερνετ κατευθείαν από τα smartphones και τα apps και όχι μέσω των υπολογιστών και των browsers, όπως συνέβη με τους μεγαλύτερους.

Τώρα που οι καταναλωτές της Gen Z μεγαλώνουν και διαδραματίζουν μεγαλύτερο ρόλο στην οικονομία, φέρνουν μαζί τους σημαντικές αλλαγές.

«Οι Gen Zers και ειδικά όσοι ανήκουν στην Gen Alpha σπάνια χρησιμοποιούν το Google σαν ρήμα πια. Απλά λένε ‘ψάξ΄ το’», σημειώνουν οι αναλυτές της Bernstein Research.

Για παράδειγμα, η Gen Z πιθανότατα θα ανοίξει την εφαρμογή του TikTok εάν θέλει να ψάξει συστάσεις για εστιατόρια ή ξενοδοχεία. Και θα επισκεφθεί απευθείας την εφαρμογή ή το σάιτ ενός brand, εάν δει κάποιον influencer να συστήνει ένα νέο προϊόν.

Τι σημαίνει αυτό για την Google; Όπως επισημαίνει το Business Insider, μπορεί να είναι μια ανησυχητική εξέλιξη. Ποιος θυμάται σήμερα την διαφήμιση «Do you Yahoo?», της Yahoo; Ο κόσμος σταμάτησε να χρησιμοποιεί τη λέξη «Yahooing» γύρω στο 2005 και η τύχη της εταιρείας που κάποτε πρωταγωνιστούσε στο ίντερνετ είναι λίγο-πολύ γνωστή.

Βέβαια, αρχικά, η Google δεν ήταν πολύ ευχαριστημένη που το όνομά της χρησιμοποιούνταν σαν ρήμα. Και αυτό γιατί όταν το όνομα μιας εταιρείας ή ενός προϊόντος αρχίσει να χρησιμοποιείται τόσο ευρέως, είναι πιο δύσκολο για την επιχείρηση να κατοχυρώσει τη χρήση του.

Όμως, σύμφωνα με τον Shmulik, της Bernstein, εάν η λέξη «γκουγκλάρω» πάψει να χρησιμοποιείται, δεν θα είναι για καλό της Google. «Είναι γιατί η τεχνολογία και η συμπεριφορά των χρηστών έχουν προχωρήσει», εξηγεί μιλώντας στο Business Insider.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Money Review

Money Review: Τελευταία Ενημέρωση