Money Review
Η μυθική φιγούρα του δισεκατομμυριούχου – ιδιοφυΐας του κλάδου της τεχνολογίας που φορά ένα απλό T-shirt ενδέχεται επιτέλους να αποκαθηλωθεί. Η σύλληψη του Σαμ Μπάνκμαν-Φράιντ, του ιδρυτή της πλατφόρμας trading κρυπτονομισμάτων FTX, ο οποίος αντιμετωπίζει κατηγορίες για απάτη, ίσως οδηγεί όχι μόνο στην επόμενη φάση της κατάρρευσής του, αλλά και στην αλλαγή της εικόνας που προβάλλει παγκοσμίως η Σίλικον Βάλει.
Εξάλλου, κανείς δεν «έχαψε» την ιδέα ότι ένα σπουδαίο μυαλό είναι απελευθερωμένο από μικρές ανησυχίες, όπως το πιο επίσημο ντύσιμο από αυτό του 30χρονου κ. Μπάνκμαν-Φράιντ. Δεν άρμοζε σε αυτόν το «κελί» του κουστουμιού και της γραβάτας. Αντιθέτως, άρμοζε το T-shirt, το στρατιωτικό σορτσάκι και τα sneakers. Και το πιο ατημέλητο χτένισμα. Η εμφάνιση έγινε σήμα κατατεθέν όσο ανελισσόταν.
«Είναι η ειδωλολατρεία των καινοτόμων»
«Είναι εξίσου ευσυνείδητο με το να συστήσει κανείς εταιρεία στις Μπαχάμες, όπου υπάρχει ελάχιστη έως και καθόλου ρυθμιστική εποπτεία», δήλωσε ο Σκοτ Γκάλογουεϊ, επενδυτής και παρουσιαστής podcast, αναφερόμενος στο γεγονός ότι η έδρα της FTX ήταν στην Καραϊβική και όχι στην Καλιφόρνια. «Είναι το απόλυτο “φλεξάρισμα” του λευκού δισεκατομμυριούχου άνδρα στον τομέα της τεχνολογίας: Είμαι τόσο αντισυμβατικός».
Σε ακροαματική διαδικασία το 2021, ο Bankman-Fried φορώντας κοστούμι (φωτ. Alex Wong/Getty Images via The New York Times)
Πρόκειται για μία εικόνα που στηρίζεται όχι τόσο στα παιδικά χρόνια του κ. Μπάνκμαν-Φράιντ, ο οποίος μεγάλωσε σε μία οικογένεια ωφελιμιστικών αξιών, αλλά περισσότερο στο αχτένιστο κούρεμα του Άλμπερτ Άινσταιν, το οποίο έγινε εξίσου σύμβολο της διάνοιας του φυσικού όσο και το E= mc2. Και στο τζιν και το μαύρο ζιβάγκο του Στιβ Τζομπς. Και βέβαια στις σαγιονάρες Adidas, τα φούτερ και τα γκρι T-shirt του Μαρκ Ζάκερμπεργκ, τα οποία στήριξαν την ευρεία υιοθέτηση της «στολής» που φορούν οι παράγοντες της τεχνολογικής σκηνής.
Το ντύσιμο αυτό στέλνει στην ανθρωπότητα το μήνυμα ότι πρόκειται για έναν άνθρωπο, ο οποίος δεν έχει χρόνο να ανησυχεί για τα ρούχα του, διότι απασχολείται με τόσο μεγάλες σκέψεις που θα αλλάξουν τον κόσμο.
«Είναι η ειδωλολατρεία των καινοτόμων», δήλωσε ο κ. Γκάλογουει.
Ή τουλάχιστον ήταν στο παρελθόν. Ξαφνικά, όμως, ο κ. Μπάνκμαν-Φράιντ έδωσε νέα χροιά σε αυτό το στυλ ένδυσης. Το ατημέλητο ντύσιμο δεν αντιπροσωπεύει τόσο έναν σκοπό μεγαλύτερης σημασίας, αλλά μοιάζει περισσότερο σαν μία τσαπατσούλικη προσέγγιση στα χρήματα άλλων ανθρώπων. Σαν ένδειξη ότι κάποιος που δεν ενδιαφέρεται για το στυλ του είναι μάλλον και κάποιος που δεν ενδιαφέρεται για τους ελέγχους από τις εποπτικές αρχές ή το «ανακάτεμα» των χρημάτων.
Και ότι τελικά, παρότι ο κ. Μπάνκμαν-Φράιντ υιοθέτησε πλήρως το ατημέλητο στυλ – ο συνάδελφός του Άντι Κρόγκαν δήλωσε στους New York Times «ο Σαμ κι εγώ δεν θα φορούσαμε επίτηδες παντελόνι στα meetings – έχασε το νόημα, το οποίο ήταν ότι σημασία έχουν οι λεπτομέρειες και αυτά που δεν βλέπει κανείς. Για παράδειγμα τα μαύρα ζιβάγκο του κ. Τζομπς ήταν από τον Ιάπωνα σχεδιαστή Issey Miyake, τα γκρι T-shirt του κ. Ζάκερμπεργκ από τον Ιταλό σχεδιαστή Brunello Cucinelli. Απλώς φαίνονται ατημέλητα.
Ο Τζόσεφ Ρόζενφελντ, σύμβουλος εικόνας στη Σίλικον Βάλει, δήλωσε ότι ο κ. Μπάνκμαν Φράιντ παρέλειψε να σκεφτεί πως «ορισμένοι από τους πιο καλοντυμένους ανθρώπους στον τομέα της τεχνολογίας προτιμούν να κρατούν χαμηλό προφίλ και δεν θέλουν να τραβούν την προσοχή πάνω τους», εννοώντας ότι ουσιαστικά ότι παρουσιάζονται περισσότερο ως business casual και όχι απλώς casual.
Επίσης παρέλειψε να σκεφτεί ότι δεν θα μπει κανείς στη διαδικασία να μιμηθεί το στυλ κάποιου που ενδέχεται να μπει στη φυλακή.
Copyright:
2023 The New York Times