ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η παραπληροφόρηση κυριαρχεί στο YouTube

Για fake news κατηγορούν το YouTube περισσότεροι από 80 οργανισμοί, που ειδικεύονται στην επαλήθευση γεγονότων (fact checking)

Kathimerini.gr

Για fake news κατηγορούν το YouTube περισσότεροι από 80 οργανισμοί, που ειδικεύονται στην επαλήθευση γεγονότων (fact checking). Ειδικότερα, οι οργανώσεις –περιλαμβάνονται η Full Fact στη Βρετανία και ο Fact Checker της εφημερίδας Washington Post– καταγγέλλουν πως η πλατφόρμα φιλοξενεί περιεχόμενο από ομάδες όπως οι Doctors for the Truth, που διαδίδουν παραπληροφόρηση για τον κορωνοϊό και το αφήγημα περί «νοθείας» των αμερικανικών προεδρικών εκλογών. «Το YouTube επιτρέπει να χρησιμοποιείται ως πλατφόρμα από αδίστακτους υποκριτές με στόχο τη χειραγώγηση και εκμετάλλευση των χρηστών καθώς και τη συγκέντρωση χρημάτων. Τα τρέχοντα μέτρα αποδεικνύονται ανεπαρκή», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην επιστολή προς τη διευθύνουσα σύμβουλο του YouTube, Σούζαν Ουοτζίσκι. Οι οργανισμοί ζητούν από την πλατφόρμα να χρηματοδοτήσει ανεξάρτητη έρευνα για εκστρατείες παραπληροφόρησης, να παράσχει συνδέσμους για διαψεύσεις δίπλα σε βίντεο με fake news, να σταματήσει να προωθεί όσους συστηματικά παραβιάζουν τους κανονισμούς. Τέλος, καλούν το YouTube να αναλάβει δράση για να αντιμετωπίσει τα ψεύδη σε μη αγγλόφωνα βίντεο.

Ογδόντα οργανώσεις ζητούν από τη διευθύνουσα σύμβουλο της δημοφιλούς πλατφόρμας να αναλάβει δράση

Η επιστολή των οργανισμών, οι οποίοι αμφισβητούν ισχυρισμούς από εγχώριες κυβερνήσεις, διαδικτυακές αναρτήσεις και οργανισμούς μέσων ενημέρωσης, αναφέρει ότι η αποτυχία του YouTube να αντιμετωπίσει την παραπληροφόρηση είναι ιδιαίτερα σημαντική σε έθνη στη Λατινική Αμερική, την Ασία και την Αφρική. Οι υπογράφοντες παραθέτουν παραδείγματα ψευδούς περιεχομένου σχετικά με τη θητεία του πρώην προέδρου των Φιλιππίνων Φερντινάντ Μάρκος, ο γιος του οποίου είναι υποψήφιος για το αξίωμα, αλλά και την ενίσχυση της ρητορικής μίσους κατά ευάλωτων ομάδων στη Βραζιλία. Απαντώντας στην επιστολή, η εκπρόσωπος του YouTube, Ελένα Χερνάντες, είπε ότι η εταιρεία έχει επενδύσει πολλά σε πολιτικές όπως η μείωση της εξάπλωσης της «οριακής» παραπληροφόρησης, ένας όρος για περιεχόμενο που πλησιάζει αλλά δεν ξεπερνάει τα όρια δεοντολογίας.

«Τα τελευταία χρόνια έχουμε επενδύσει πολλά σε πολιτικές και προϊόντα σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιούμαστε για να συνδέουμε τους χρήστες με έγκυρο περιεχόμενο, να μειώσουμε τη διάδοση οριακής παραπληροφόρησης και να αφαιρέσουμε τα επίμαχα βίντεο», ανέφερε η Χερνάντεζ. «Πάντα αναζητούμε ουσιαστικούς τρόπους βελτίωσης και θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε τη συνεργασία μας με την κοινότητα ελέγχου των πληροφοριών».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Social: Τελευταία Ενημέρωση

X