Kathimerini.com.cy
“Σε καμία περίπτωση ο προγραμματισμός του 2024 δεν υπολείπεται 500 000 θέσεις σε σύγκριση με τον προγραμματισμό του προηγούμενου έτους. Αντιθέτως, ο αρχικός προγραμματισμός, κατέληγε σε μικρή αύξηση σε σύγκριση πάντοτε με το προηγούμενο έτος», ανέφερε ο Υφυπουργός Τουρισμού Κώστας Κουμής. Σχολιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα των αερομεταφορών και τα επιχειρησιακά προβλήματα που παρατηρούνται, ο Κ. Κουμής ανέφερε σε γραπτή του δήλωση ότι, πρόκειται δυστυχώς για ένα πρόβλημα που αναμένεται να επηρεάσει δυστυχώς και τη χώρα μας, όπως και πολλές άλλες χώρες, και διαμήνυσε ότι έχουν γίνει οι απαραίτητες κινήσεις ώστε να περιοριστούμε στις μικρότερες το δυνατό απώλειες.
Αυτούσια η δήλωση:
“Σε καμία περίπτωση ο προγραμματισμός του 2024 δεν υπολείπεται 500 000 θέσεις σε σύγκριση με τον προγραμματισμό του προηγούμενου έτους.
Αντιθέτως, ο αρχικός προγραμματισμός, κατέληγε σε μικρή αύξηση σε σύγκριση πάντοτε με το προηγούμενο έτος
Χωρίς αμφιβολία έχουμε μπροστά μας, ένα δύσκολο έτος με πολλές προκλήσεις.
Η απώλεια ή μερική απώλεια της 2ης μας μεγαλύτερης αγοράς, της αγοράς του Ισραήλ είναι δυστυχώς για τον τουρισμό της χώρας μας, μία πραγματικότητα.
Βεβαίως, εκείνο που είναι το πιο σημαντικό είναι να τερματιστεί επιτέλους ο πόλεμος, τόσο στη λωρίδα της Γάζας όσο και στις άλλες περιοχές του πλανήτη που μαίνονται μάχες και χάνονται ανθρώπινες ζωές.
Η μερική απώλεια της αγοράς του Ισραήλ, δεν είναι βεβαίως η μοναδική πρόκληση αυτή τη χρονική στιγμή για τον τουρισμό της χώρας μας.
Η παγκόσμια κρίση στον τομέα των αερομεταφορών, υπό την έννοια ότι πρόκειται για ένα πρόβλημα που ταλανίζει πολλές αεροπορικές εταιρείες ανά το παγκόσμιο, είναι κάτι που χωρίς αμφιβολία μας προβληματίζει.
Αναφέρομαι στο θέμα που είναι στη δημοσιότητα αυτή τη χρονική στιγμή, σύμφωνα με το οποίο αριθμός αεροπορικών εταιρειών έχουν ήδη αναγκαστεί να καθηλώσουν σημαντικό αριθμό αεροσκαφών λόγω προβληματικών κινητήρων.
Πρόκειται δυστυχώς για ένα πρόβλημα που αναμένεται να επηρεάσει δυστυχώς και τη χώρα μας, όπως και πολλές άλλες χώρες, ωστόσο θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι έχουμε κάνει τις απαραίτητες κινήσεις και ευελπιστούμε στις μικρότερες το δυνατό απώλειες.
Σίγουρα, σε καμία περίπτωση οι απώλειες δεν θα είναι της τάξης του μισού εκατομμυρίου θέσεων και αναφέρομαι και στους δύο παράγοντες που μόλις έχω αναπτύξει.
Ας μην ξεχνάμε, ότι οι όποιες απώλειες αντισταθμίζονται σε κάποιο βαθμό, είτε από τα καινούρια δρομολόγια που έχουν ήδη προστεθεί, είτε από την αύξηση των θέσεων από συγκεκριμένες χώρες.
Θα ήθελα να σημειώσω ότι ακόμη και αυτή τη στιγμή που μιλάμε γίνονται επαφές με αεροπορικές εταιρείες για αύξηση των προγραμμάτων τους προς την Κύπρο. Πρόκειται για μία διαδικασία που δεν σταματά ποτέ, και συνήθως λαμβάνει χώρα τόσο σε συνεννόηση με το Υπουργείο Μεταφορών, όσο και σε συνεργασία με την Hermes Airports.
Επαναλαμβάνω, ότι σε καμία περίπτωση δεν θα υπάρχει απώλεια της τάξης του μισού εκατομμυρίου θέσεων εισερχόμενου τουρισμού.
Όπως έχουμε αναφέρει ξανά, στις προκλήσεις συμπεριλαμβάνονται δυστυχώς πλέον και η ύφεση στην οποία εισέρχεται δυστυχώς σύμφωνα και με χθεσινή ανακοίνωση της Bundesbank η Γερμανική οικονομία, ενώ στα αξιοσημείωτα δυστυχώς είναι και η παρόμοια οικονομική κατάσταση που επικρατεί στη Μεγάλη Βρετανία.
Ας μην ξεχνάμε επίσης,
την κρίση στον τομέα των ναυτιλιακών μεταφορών που δυστυχώς επηρεάζει επίσης αρνητικά τον τομέα του τουρισμού, καθώς ανεβάζει το κόστος των πρώτων υλών, σε μία περίοδο που η τουριστική βιομηχανία λόγω της οικονομικής κατάστασης που επικρατεί στην Ευρώπη δεν θα μπορεί να το αντισταθμίσει με άνοδο των τιμών.