Money Review
Παρότι ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ περνά πολλές ώρες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν πρόκειται να τον πετύχει κανείς να διατρέχει τα Reels του Instagram. «Εάν απλώς κάθεσαι εκεί και καταναλώνεις περιεχόμενο, δεν είναι απαραίτητα κακό, αλλά γενικά δεν έχει σχέση με όλα τα θετικά που παίρνεις από το να είσαι ενεργός ή με το να χτίζεις σχέσεις», τόνισε χαρακτηριστικά ο δισεκατομμυριούχος σε πρόσφατο επεισόδιο του podcast the Joe Rogan Experience.
Ειδικότερα, ο Ζάκερμπεργκ πιστεύει ότι η καλύτερη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι η επικοινωνία, όπως δήλωσε ο ίδιος στο πλαίσιο του podcast. Θεωρεί ότι πλατφόρμες, όπως το Facebook, το Instagram και το Twitter μπορούν να συνεισφέρουν στην ευεξία των χρηστών, ιδίως όταν αξιοποιούνται για την επικοινωνία με άλλους.
Παράλληλα, υπάρχουν έρευνες που καταδεικνύουν ότι η υπερβολική ενασχόληση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη ή άγχος σε ορισμένους χρήστες. Αυτό ισχύει όταν οι χρήστες αξιοποιούν τις πλατφόρμες μόνο για να σκρολάρουν και όχι για να επικοινωνήσουν με άλλους.
Εάν ο κόσμος απλώς «ανοίγει τις εφαρμογές συνεχώς για να μην νιώθει αποκομμένος, να μην απογοητευθεί ή επειδή αισθάνεται απομακρυσμένος από φίλους όταν δεν είναι ενεργός», τότε αυτό μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία του, δήλωσε ο Δρ Mesfin Bekalu, ένας εκ των συντακτών μίας έρευνας του Harvard από το 2019 για την επίπτωση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ψυχική υγεία.
Εξ ου και ο Ζάκερμπεργκ υποστηρίζει ότι στόχος του Facebook και του metaverse δεν είναι να προσελκύσουν τον κόσμο περισσότερη ώρα στις οθόνες. Αντιθέτως, ο στόχος είναι να καταστήσει τον χρόνο που περνάμε στο Διαδίκτυο πιο επικοινωνιακό και παραγωγικό, τόνισε ο ίδιος. «Δεν θέλω απαραίτητα από τους χρήστες να περνούν περισσότερο χρόνο στους υπολογιστές. Θέλω απλώς ο χρόνος που περνούν στις οθόνες να είναι καλύτερος», δήλωσε.
Βέβαια, ο Ζάκερμπεργκ υπήρξε στο επίκεντρο κριτικών για αυτόν ακριβώς τον λόγο, καθώς – όπως πολλοί υποστηρίζουν – το Facebook και το Instagram είναι εθιστικά και βλαβερά, ιδίως για εφήβους και παιδιά. Οι πλατφόρμες αυτές «απάντησαν» σε τέτοιου είδους κριτικές εγκαινιάζοντας νέες λειτουργίες που επιτρέπουν την παρακολούθηση του χρόνου που οι χρήστες περνούν στις εφαρμογές, ενώ συστήνουν την αποσιώπηση (mute) των ειδοποιήσεων ή ακόμη και την αποσύνδεση έπειτα από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Παρότι θα χρειαστεί ακόμη λίγος χρόνος για την ανάπτυξη ενός πλήρως εμβυθιστικού (immersive) metaverse, ο Ζάκερμπεργκ δήλωσε ότι η Meta έχει ήδη προσαρμόσει τον αλγόριθμο, έτσι ώστε να προωθήσει το θετικό κλίμα στον ψηφιακό κόσμο. Ο αλγόριθμος θα εξακολουθεί να δείχνει τις αναρτήσεις που έχουν λάβει τις περισσότερες αντιδράσεις, αλλά οι θυμωμένες αντιδράσεις δεν θα προσμετρώνται. «Εάν κάποιος δίνει μία θυμωμένη αντίδραση, δεν το μετράμε ως αντίδραση, ώστε να δείξουμε την ανάρτηση σε κάποιον άλλο. Δεν θέλουμε να ενισχύουμε το θυμό», δήλωσε ο Ζάκερμπεργκ.
moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC