Money Review
Στις 3 Ιουλίου 1886, ο Karl Benz παρουσιάζει, στη Γερμανία, το Benz Patent-Motorwagen, το πρώτο αυτοκίνητο του κόσμου.
Έως το 1900, η εταιρεία του, η Benz & Company, θα έχει γίνει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο. Ο ίδιος, μάλιστα, θα γίνει ο πρώτος νόμιμος κάτοχος διπλώματος οδήγησης παγκοσμίως, όταν ο Μεγάλος Δούκας της Βάδης του κάνει την τιμή αυτή.
φωτ.: mercedes-benz.com
Αυτό που είναι εντυπωσιακό στην ιστορία του Karl Benz είναι ότι τα κατάφερε όλα αυτά παρά την αρκετά ταπεινή καταγωγή του. Και το έκανε με την καθοριστική βοήθεια μιας γυναίκας.
Ο Benz γεννήθηκε το 1844 σε μια πόλη της Καρλσρούης, στη Γερμανία. Ήταν ο γιος ενός μηχανοδηγού τρένου, ο οποίος ωστόσο πέθανε όταν εκείνος ήταν μόλις δύο ετών. Παρά τα ισχνά οικονομικά τους, η μητέρα του φρόντισε να του εξασφαλίσει μια καλή μόρφωση.
Ο Benz φοίτησε στο σχολείο της Καρλσρούης και στη συνέχεια στο Πολυτεχνείο της πόλης, όπου σπούδασε μηχανικός, αποφοιτώντας μόλις στα 19 του χρόνια.
To 1871 ίδρυσε την πρώτη του εταιρεία και μαζί με τον συνεταίρο του, August Ritter, προμήθευε οικοδομικά υλικά. Έναν χρόνο αργότερα παντρεύτηκε την Bertha Ringer, η οποία έμελλε να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην επιχείρησή του, καθώς έβαλε ενέχυρο την προίκα της για να εξαγοράσει το ποσοστό του συνεταίρου του, όταν αυτός έγινε αναξιόπιστος.
Τα επόμενα χρόνια, ο Benz αφοσιώθηκε στην δημιουργία του πρώτου αυτοκινήτου στον κόσμο. Το όχημα με τις τρεις ρόδες είχε δύναμη ενός ίππου, όμως άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο κινείται η ανθρωπότητα για πάντα.
Ακόμα και όταν εξασφάλισε την πατέντα για το Motorwagen, ο Benz δίσταζε να βάλει το όχημα του σε παραγωγή. Οι δοκιμές του στον δρόμο ήταν περιορισμένες, κυρίως στην περιοχή γύρω από το εργαστήριό του και έτσι ο εφευρέτης δεν ήταν σίγουρος πώς θα τα πήγαινε το αυτοκίνητό του σε μεγαλύτερες αποστάσεις.
Την απάντηση σε όλες τις ερωτήσεις του έμελλε να δώσει η γυναίκα του, Bertha.
Τον Αύγουστο του 1888, η Bertha αποφάσισε ότι θα ήταν καλή ιδέα να κάνει ένα «test drive» στο δεύτερο Motorwagen που είχε κατασκευάσει ο σύζυγός της, με ένα μεγάλο ταξίδι από το Μάνχαϊμ στην ιδιαίτερη πατρίδα της, το Πφόρτσχαϊμ, που βρισκόταν τουλάχιστον 80 χιλιόμετρα μακριά.
Η Bertha πήρε μαζί της τους δύο γιους της, Eugene και Richard, και άφησε ένα σημείωμα με το οποίο ενημέρωνε τον σύζυγό της για τα σχέδιά της.
Οι τρεις τους έφυγαν το ξημέρωμα και το ταξίδι τους κύλησε χωρίς πολλά απρόοπτα, πέραν του γεγονότος ότι κανείς δεν είχε ξαναδεί άμαξα που να κινείται μόνη της, χωρίς άλογο, έως τότε. Αυτό σήμαινε πως μεγάλα πλήθη συγκεντρώνονταν από όπου περνούσε.
φωτ.: mercedes-benz.com
Η Bertha και οι γιοι της σταμάτησαν στην Χαϊδελβέργη για μεσημεριανό και μετά στην πόλη Wiesloch, για να αγοράσουν καύσιμα (λιγροΐνη ή νάφθα). Έτσι, το φαρμακείο της πόλης έγινε το πρώτο βενζινάδικο του κόσμου, με αποτέλεσμα να αποτελεί τουριστικό αξιοθέατο μέχρι και σήμερα.
Στη διαδρομή, η Bertha αντιμετώπισε μερικά μικροπροβλήματα με το Motorwagen, όπως για παράδειγμα όταν το σωληνάκι των καυσίμων έφραξε, κάτι το οποίο η οδηγός αντιμετώπισε με μία φουρκέτα από τα μαλλιά της. Στη συνέχεια, η μίζα βραχυκύκλωσε, οπότε χρησιμοποίησε μία καλτσοδέτα της για να την μονώσει.
Όμως, το ταξίδι της απέδειξε ότι η εφεύρεση του Karl Benz μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, διαψεύδοντας τους αμφισβητίες που έλεγαν ότι το αυτοκίνητο δεν έχει μέλλον.
Η διαδρομή αυτή άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος έβλεπε τα αυτοκίνητα και θεωρείται μια από τις πιο ιστορικές στιγμές στην ιστορία της βιομηχανίας.
Μετά το ταξίδι της Bertha, ο Benz κατασκεύασε μια τρίτη, βελτιωμένη εκδοχή του Motorwagen, ακολουθώντας τις συστάσεις της γυναίκας του. Για παράδειγμα, πρόσθεσε μια χαμηλή ταχύτητα για τους λόφους, καθώς στη διαδρομή της, είχε αναγκαστεί να σπρώχνει το αυτοκίνητο σε όλες τις ανηφόρες.