Money Review
Η μείωση του αριθμού των συνδρομητών της πλατφόρμας της για πρώτη φορά έπειτα από μία δεκαετία και η κατάρρευση της μετοχής της στη Wall Street, αναγκάζει τη Netflix να αντιμετωπίσει σοβαρά τους «τζαμπατζήδες», τους οποίους έως τώρα ανεχόταν.
Με την ανακοίνωση της μείωσης των συνδρομητών της κατά 200.000 κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, η Netflix έκανε επίσης γνωστό ότι για το τρέχον τρίμηνο περιμένει νέα, και ακόμα μεγαλύτερη μείωση, της τάξης των 2 εκατ.
Παράλληλα, όμως, έδωσε στη δημοσιότητα και τα νούμερα των «τζαμπατζήδων» που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα streaming χωρίς να πληρώνουν συνδρομή. Συγκεκριμένα, 100 εκατομμύρια νοικοκυριά υπολογίζεται ότι παραβιάζουν τους κανόνες της υπηρεσίας, χρησιμοποιώντας δανεικούς κωδικούς. Και αυτό την ώρα που η συνδρομητική βάση της εταιρείας ανέρχεται στα 220 εκατ. νοικοκυριά.
Στο παρελθόν, ο συνιδρυτής και πρόεδρος της Netflix, Ριντ Χέιστινγκς, περιέγραφε την πρακτική αυτή σαν «κάτι με το οποίο πρέπει να μάθεις να ζεις», δικαιολογώντας όσους το κάνουν, λέγοντας ότι σε μεγάλο βαθμό, πρόκειται για δικαιολογημένη πρακτική ανάμεσα σε μέλη της ίδιας οικογένειας. Η Netflix ήταν διατεθειμένη να κάνει τα «στραβά μάτια» έως τώρα, καθώς πίστευε ότι όσο περισσότεροι άνθρωποι γνώριζαν την υπηρεσία της, τόσο αυτό βοηθούσε την ανάπτυξή της.
Όμως, τώρα που η εταιρεία δεν αναπτύσσεται πια, οι δανεικοί κωδικοί είναι ένα πρόβλημα. Ο Χέιστινγκς το παραδέχθηκε ανοικτά: «Όταν είχαμε υψηλή ανάπτυξη, δεν ήταν προτεραιότητά μας να δουλέψουμε πάνω σε αυτό. Και τώρα, δουλεύουμε πολύ σκληρά σε αυτό», είπε.
Τι θα κάνει, λοιπόν, η Netflix; Αυτή τη στιγμή, δοκιμάζει ένα σύστημα στη Λατινική Αμερική, με στόχο να το επεκτείνει και σε άλλες χώρες, εάν διαπιστώσει ότι έχει καλά αποτελέσματα. Από τον περασμένο μήνα, οι συνδρομητές στη Χιλή, την Κόστα Ρίκα και το Περού καλούνται να πληρώσουν επιπλέον για να προσθέσουν στον λογαριασμό τους προφίλ ατόμων έξω από το νοικοκυριό τους (αυτή τη στιγμή, η Netflix επιτρέπει σε άτομα που ζουν μαζί να μοιράζονται τον ίδιο λογαριασμό).
Οι χρήστες μπορούν να προσθέσουν δύο επιπλέον προφίλ για 2-3 δολάρια επιπλέον τον μήνα το καθένα.
«Ο βασικός τρόπος που έχουμε είναι να ζητήσουμε από τα μέλη μας να πληρώνουν λίγο παραπάνω για να μοιράζονται την υπηρεσία έξω από το σπίτι τους», εξηγεί ο Γκρεγκ Πίτερς, chief product officer του Netflix.
Όμως, όπως προειδοποιεί αναλυτής της Kantar, το σχέδιο θα μπορούσε να γυρίσει μπούμερανγκ, ειδικά σε μία εποχή ακρίβειας, όπου οι καταναλωτές αναζητούν τρόπους να εξοικονομήσουν χρήματα. «Εάν τα σχέδια κατά των δανεικών κωδικών εφαρμοστούν πολύ γρήγορα και πολύ επιθετικά, κινδυνεύουν να αποξενώσουν ένα πιθανό μελλοντικό κοινό, καθώς πολλοί από αυτούς που μοιράζονται κωδικούς έξω από το σπίτι δεν γνωρίζουν πραγματικά ότι παραβιάζουν τους κανόνες της συνδρομής τους», εξηγεί.