Money Review
Τη δυνατότητα να «ξεκλειδώσουν» λειτουργία για μεγαλύτερη επιτάχυνση θα έχουν οι αγοραστές των ηλεκτρικών σεντάν της Mercedes, υπό την προϋπόθεση όμως ότι θα είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν ετήσια συνδρομή αξίας 1.200 δολαρίων.
Πρόκειται για ένα νέο εγχείρημα της αυτοκινητοβιομηχανίας για προσέλκυση των αγοραστών που λατρεύουν την ταχύτητα, αλλά και τη διασφάλιση συνεχούς ροής εσόδων. Η λειτουργία υπόσχεται την αύξηση της απόδοσης του αυτοκινήτου κατά 20 έως 24%, μειώνοντας κατά περίπου 0,8 έως 0,9 δευτερόλεπτα από την επιτάχυνση στα 0-100 χλμ/ώρα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, το όχημα θα μπορεί να επιταχύνει αισθητά ταχύτερα και με μεγαλύτερη ισχύ.
Αυτή η λειτουργία, η οποία δεν απαιτεί πρόσθετο εξοπλισμό αλλά αντιθέτως απλώς «ξεκλειδώνει» στα οχήματα, αφορά τα ηλεκτρικά μοντέλα Mercedes EQ EQE και Mercedes EQ EQS.
«Μαγνήτης» για τους πελάτες
Δεδομένου ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις νέων αυτοκινήτων έχουν διολισθήσει τα τελευταία χρόνια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα προσέλκυσης πελατών. Έτσι, προχωρούν σε αναβαθμίσεις λογισμικού επί πληρωμή αλλά και στην παροχή πρόσθετων λειτουργιών, όπως οι συνδρομές. Στόχος είναι να συνεχίζουν να συγκεντρώνουν έσοδα επί καιρό μετά την πώληση του αυτοκινήτου.
Βέβαια, η κίνηση της Mercedes αποτυπώνει μία ιδιαίτερη και πρόσφατα αναδυόμενη τάση της αγοράς: τα αυτοκίνητα έχουν ήδη τις ενισχυμένες δυνατότητες από την αγορά τους, οι οποίες όμως «ξεκλειδώνουν» μόνο όταν ο οδηγός έχει πληρώσει για τη συνδρομή.
Αξίζει να σημειωθεί πως στην αρχή του έτους, η BMW είχε δεχθεί έντονες διαμαρτυρίες από πελάτες, όταν ανακοίνωσε πως σε ορισμένες χώρες θα προσφέρει θερμαινόμενα καθίσματα έναντι 18 δολαρίων το μήνα. Επρόκειτο για μία λειτουργία που υπήρχε ήδη στα οχήματά της. Προηγουμένως, η BMW είχε προσπαθήσει ανεπιτυχώς να επιβάλει χρέωση 80 δολαρίων το μήνα για πρόσβαση στο Apple CarPlay και το Android Auto, δύο υπηρεσίες τις οποίες άλλοι κατασκευαστές προσφέρουν δωρεάν.
Με πληροφορίες από The Verge, Bloomberg