Money Review
Η απώλεια ενός αεροπλάνου που μετέφερε 22 άτομα στο Νεπάλ φέρνει ξανά στο προσκήνιο την χώρα που θεωρείται ίσως το πιο επικίνδυνο μέρος στον κόσμο για να πετάξεις.
Όταν μια πτήση της Tara Air συνετρίβη σε βουνό των Ιμαλαΐων σε ύψος περίπου 14.500 ποδιών την Κυριακή, ήταν το 19ο αεροπορικό δυστύχημα του Νεπάλ σε 10 χρόνια και το 10ο θανατηφόρο κατά την ίδια περίοδο, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων του Aviation Safety Network, επισημαίνει το CNN.
Ενώ οι ερευνητές εξακολουθούν να καταλάβουν τι ακριβώς συνέβη με το αεροπλάνο της Tara Air, οι ειδικοί λένε ότι συνθήκες όπως τα άστατα καιρικά μοτίβα, η χαμηλή ορατότητα και η ορεινή τοπογραφία συμβάλλουν στη φήμη που θέλει το Νεπάλ να είναι ένα επικίνδυνο μέρος για αεροπλάνα.
Ειδικά σε αυτήν την περίπτωση, ο κακός καιρός πιστεύεται ότι έπαιξε ρόλο, δήλωσε στο CNN ο Binod B.K., αξιωματούχος του υπουργείου Εσωτερικών του Νεπάλ. Η πρόγνωση του καιρού για την περιοχή τη στιγμή της πτήσης ήταν «γενικά συννεφιασμένος καιρός με σύντομες καταιγίδες».
Το αεροπλάνο της Tara Air απογειώθηκε το πρωί της Κυριακής από την πόλη Ποκάρα, στο κεντρικό Νεπάλ, και βρισκόταν περίπου στα μισά της πτήσης του, διάρκειας 25 λεπτών, προς τον δημοφιλή τουριστικό προορισμό του Τζόμσον, όταν έχασε την επαφή με τον πύργο ελέγχου, ανακοίνωσε η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας του Νεπάλ.
Η κακοκαιρία, η κακή ορατότητα και η έλευση της νύχτας παρεμπόδισαν την αρχική επιχείρηση έρευνας και διάσωσης από τον στρατό του Νεπάλ, αλλά ελικόπτερα που στάλθηκαν πάνω από τα βουνά βοήθησαν στον εντοπισμό συντριμμιών τη Δευτέρα και βρέθηκαν τα πρώτα πτώματα. Φωτογραφίες και βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα ο στρατός δείχνουν συντρίμμια από το αεροπλάνο σκορπισμένα στο έδαφος.
Την Τρίτη, παρά τη συνεχιζόμενη κακοκαιρία, οι διασώστες ανακοίνωσαν ότι είχαν περισυλλέξει όλα τα πτώματα.
«Εχθρική τοπογραφία»
Οι ασταθείς καιρικές συνθήκες δεν είναι το μόνο πρόβλημα για τις πτήσεις. Σύμφωνα με έκθεση ασφάλειας του 2019 από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας του Νεπάλ, η «εχθρική τοπογραφία» της χώρας αποτελεί επίσης μέρος της «τεράστιας πρόκλησης» που αντιμετωπίζουν οι πιλότοι.
Το Νεπάλ, μια χώρα 29 εκατομμυρίων κατοίκων, φιλοξενεί οκτώ από τα 14 ψηλότερα βουνά του κόσμου, συμπεριλαμβανομένου του Έβερεστ, και τα όμορφα τραχιά τοπία του το καθιστούν δημοφιλή τουριστικό προορισμό για πεζοπόρους.
Αλλά αυτές οι περιοχές είναι δύσκολες για τους πιλότους, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια κακοκαιρίας, και τα πράγματα επιδεινώνονται από την ανάγκη χρήσης μικρών αεροσκαφών για πρόσβαση στα πιο απομακρυσμένα και ορεινά μέρη της χώρας.
Αεροσκάφη με 19 θέσεις ή λιγότερες είναι πιο πιθανό να έχουν ατυχήματα λόγω αυτών των προκλήσεων, αναφέρει η έκθεση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Η πρωτεύουσα του Κατμαντού είναι ο κύριος αεροπορικός κόμβος του Νεπάλ, από όπου αναχωρούν πολλές από αυτές τις μικρές πτήσεις.
Το αεροδρόμιο στην πόλη Λούκλα, στο βορειοανατολικό Νεπάλ, αναφέρεται συχνά ως το πιο επικίνδυνο αεροδρόμιο του κόσμου. Γνωστός ως η πύλη προς το Έβερεστ, ο διάδρομος προσγείωσης του αεροδρομίου είναι τοποθετημένος στην πλαγιά ενός βράχου ανάμεσα σε βουνά, με τον γκρεμό να βρίσκεται στο τέλος του.
Η έλλειψη επενδύσεων σε έναν γηρασμένο στόλο αεροσκαφών αυξάνει τους κινδύνους πτήσης.
Το 2016, μια πτήση της Tara Air συνετρίβη ενώ πετούσε στην ίδια διαδρομή με το αεροσκάφος που χάθηκε την Κυριακή. Αυτό το περιστατικό αφορούσε ένα πρόσφατα αγορασμένο αεροσκάφος Twin Otter που πετούσε σε καθαρό καιρό.
Και, στις αρχές του 2018, μια πτήση της US-Bangla Airlines από τη Ντάκα στο Κατμαντού συνετρίβη κατά την προσγείωση και έπιασε φωτιά, σκοτώνοντας 51 από τους 71 επιβαίνοντες.