Kathimerini.com.cy
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών IMR, πραγματοποίησε τηλεφωνική έρευνα με στόχο την αποτύπωση, μεταξύ άλλων, των γενικών καταναλωτικών συμπεριφορών, καθώς επίσης και την καταγραφή του βαθμού ενημέρωσης για την πρωτοβουλία για το e-kalathi.
Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο 3 – 5 Οκτωβρίου 2023, με τηλεφωνικές συνεντεύξεις με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου με το μέγεθος του δείγματος να ανέρχεται στα 800 άτομα. Οι συμμετέχοντες επιλέγηκαν με τυχαία στρωματοποιημένη δειγματοληψία.
Το 67% του δείγματος της έρευνας θεωρεί ότι το e-kalathi θα λειτουργήσει προς όφελος των καταναλωτών
Από την έρευνα διαφαίνεται ότι το βασικό κριτήριο των καταναλωτών για την επιλογή προϊόντων από τις υπεραγορές είναι πρωτίστως η τιμή (49%) και η ποιότητα (24%). Βασικό κριτήριο για την επιλογή της υπεραγοράς/ών που ψωνίζουν αποτελεί η τοποθεσία (42%), οι τιμές των προϊόντων (25%) και η ποικιλία των προϊόντων (15%). Σημαντικό επίσης είναι το γεγονός που καταγράφει η έρευνα ότι σε ποσοστό 83%, οι καταναλωτές επισκέπτονται περισσότερες από μία υπεραγορές τον μήνα για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους. Περαιτέρω, ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών (40%), δηλώνει ότι πραγματοποιεί πάντα ή τις περισσότερες φορές έρευνα για τις τιμές των προϊόντων, πριν προβεί σε αγορές από κάποια υπεραγορά.
Σε σχέση με το e-kalathi, το 54% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι γνωρίζει για την πρωτοβουλία για τη δημιουργία της ηλεκτρονικής εφαρμογής. Περαιτέρω το 67% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι το e-kalathi θα λειτουργήσει σε μεγάλο ή αρκετό βαθμό προς όφελος των καταναλωτών. Τέλος, το 30% δήλωσε ότι, σε περίπτωση υλοποίησης της πρωτοβουλίας, θα κάνει πάντα ή συχνά χρήση της εφαρμογής και το 33% ότι θα την χρησιμοποιεί κάποιες φορές.
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, θεωρεί ότι τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι οι περισσότεροι καταναλωτές σήμερα ψάχνουν για τον εντοπισμό των καλύτερων επιλογών στη βάση της καλύτερης τιμής και της ποιότητας, σε υπεραγορές που βρίσκονται σε βολική για αυτούς τοποθεσία. Προσπαθούν να λαμβάνουν ενημέρωση για τις τιμές των προϊόντων πριν επισκεφθούν τις υπεραγορές, πραγματοποιώντας έρευνα αγοράς με τα μέσα που έχουν σήμερα στη διάθεσή τους (ενημερωτικά φυλλάδια, διαφημίσεις, ηλεκτρονικά καταστήματα, εφαρμογές κλπ.).Τα πλήρη αποτελέσματα της έρευνας μπορείτε να τα δείτε πατώντας ΕΔΩ