Του Παύλου Νεοφύτου
Ικανοποιημένοι δηλώνουν γονείς και ΟΕΛΜΕΚ από την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση μαθητών Μέσης Εκπαίδευσης. Την ίδια ώρα, οι δύο εμπλεκόμενοι, που έχουν σχηματίσει από τον Δεκέμβριο κοινό μέτωπο με κοινές θέσεις, ζητούν από το Υπουργείο Παιδείας να ξεκαθαρίσει ορισμένα ζητήματα, ενώ στην εναγώνια ερώτηση του μέσου Κύπριου πολίτη, εάν οι μαθητές θα λειτουργήσουν ως «πειραματόζωα», απαντούν ότι υπό τις περιστάσεις η πρόταση της υπουργού είναι η πιο θετική εξέλιξη, υποδεικνύοντας ότι, όπως είπε και η υπουργός Παιδείας Αθηνά Μιχαηλίδου, το σύστημα θα αξιολογείται συνεχώς, ώστε να τυγχάνει βελτιώσεων.
Όπως εξήγησε στην «Κ» ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης Λοΐζος Κωνσταντίνου, η ικανοποίηση των γονέων και των εκπαιδευτικών απορρέει από τη συμπερίληψη στην πρόταση, τουλάχιστον των βασικών αιτημάτων τους, όπως η κατάργηση της ενδιάμεσης εξέτασης, το όριο στα διαγωνίσματα, η μεγαλύτερη επικέντρωση στη διαμορφωτική αξιολόγηση και η σφραγίδα της ακαδημαϊκής κοινότητας, και συγκεκριμένα του Τμήματος Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου, το οποίο επί προηγούμενης κυβέρνησης συμμετείχε ενεργά στη διαμόρφωση της αρχικής πρότασης γύρω από τον σχεδιασμό των τετραμήνων, ωστόσο στην πορεία η αρχική φιλοσοφία δεν είχε εφαρμοστεί στην πράξη, με αποτέλεσμα να επιλέξει να αποστασιοποιηθεί.
Εκκρεμεί να καθοριστεί από το Υπουργείο Παιδείας ο αριθμός των διαγωνισμάτων, να μην είναι απεριόριστος.
Παράλληλα, σε δηλώσεις του στην εκπομπή ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ, ο γενικός γραμματέας της ΟΕΛΜΕΚ Κώστας Χατζησάββας τόνισε ότι η πιο σημαντική εξέλιξη είναι η κατάργηση της κεντρικής εξέτασης Ιανουαρίου. «Αυτό που κερδίζουμε είναι ο πολύτιμος διδακτικός χρόνος του συγκεκριμένου μήνα, ενώ με το προηγούμενο σύστημα το μόνο που έκαναν οι εκπαιδευτικοί ήταν να τρέχουμε να καλύψουμε την ύλη. Ειδικά στα εξεταζόμενα μαθήματα έπρεπε να πάρουμε διδακτικές ώρες από άλλα μαθήματα, για να προλάβουμε. Επίσης δυστυχώς δεν εφαρμοζόταν μία βασική πηγή αξιολόγησης, που είναι η διαμορφωτική αξιολόγηση», ανέφερε.
Εκκρεμότητες
Την ίδια ώρα οι εμπλεκόμενοι αναμένουν από το Υπουργείο Παιδείας να ξεκαθαρίσει κάποια σημαντικά ζητήματα. Συγκεκριμένα να καθοριστεί ο αριθμός των διαγωνισμάτων, να μην είναι απεριόριστος, αλλα και να συγκεκριμενοποιηθούν τα μαθήματα που δεν θα περιλαμβάνουν διαγωνίσματα. Επίσης εκκρεμεί η ενημέρωση για τη μείωση της ύλης στο 60% (εδώ ο κ. Κωνσταντίνου δήλωσε ότι πρόθεση της υπουργου είναι, αν δεν καταφέρει την επόμενη σχολική χρονιά, τότε τη μεθεπόμενη η εξεταστέα ύλη να συμβαδίζει με τη διδακτέα).
Ανησυχίες λόγω μίας πρότασης συνοπτικών διαδικασιών;
Στην ερώτηση αν έχουμε μία πρόταση που διαμορφώθηκε στο σύντομο διάστημα, των δύο σχεδών μηνών, και αν αυτό είναι ανησυχητικό, ο κ. Κωνσταντίνου απάντησε καθησυχαστικά. Εξήγησε ότι οι κοινές θέσεις οργανωμένων γονέων – ΟΕΛΜΕΚ δεν δημιουργήθηκαν με συνοπτικές διαδικασίες, αλλά άρχισαν να σχηματίζονται από τον Δεκέμβριο, εντάσσοντας στον διάλογο και το Τμήμα Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου με τις θέσεις του που τέθηκαν και στο παρελθόν, ενώ αξιοποιήθηκαν και οι επιστημονικές ομάδες της ΟΕΛΜΕΚ. Πρόσθεσε ότι ο διάλογός τους με το Υπουργείο Παιδείας υπήρξε συνεχής από τον Μάρτιο που άλλαξε η κυβέρνηση. Από την πλευρά του, ο κ. Χατζησάββας είπε ότι το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης δοκιμάστηκε, και πλέον με το νέο σύστημα τα θετικά είναι πολύ περισσότερα από τα αρνητικά. Ωστόσο ανάφερε ότι δεν υπάρχει ένα σύστημα αξιολόγησης, το οποίο να μπορεί να φέρει τα αποτελέσματα, τα οποία όλοι επιθυμούν. Στην ερώτηση, εάν οι μαθητές θα λειτουργήσουν ως «πειραματόζωα», απάντησε ότι υπό τις περιστάσεις η πρόταση της υπουργού είναι η πιο θετική εξέλιξη.