ΠΗΓΗ: Ανακοινώσεις
Πραγματοποιήθηκε σήμερα, στο Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, ευρεία σύσκεψη της Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Αθηνάς Μιχαηλίδου με εκπροσώπους της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών, των εκπαιδευτικών οργανώσεων ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ, της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, του Συνδέσμου Ελλήνων Διευθυντών Μέσης Εκπαίδευσης και του Κλάδου Επιθεωρητών Μέσης Εκπαίδευσης. Στη σύσκεψη, αντικείμενο της οποίας ήταν το νέο πλαίσιο αξιολόγησης των μαθητών και μαθητριών στη Μέση Εκπαίδευση, συμμετείχαν, επίσης, εκ μέρους του Υπουργείου, ο Γενικός Διευθυντής κ. Νεόφυτος Παπαδόπουλος, ο Διευθυντής Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης κ. Κυπριανός Λούης, ο Διευθυντής Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης κ. Ηλίας Μαρκάτζιης και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, αρχικά έγινε από την Υπουργό Παιδείας ανασκόπηση της παρούσας κατάστασης και των προκλήσεων που παρουσιάζονται στα θέματα της αξιολόγησης των μαθητών και μαθητριών στη Μέση Εκπαίδευση, ενώ στη συνέχεια η κ. Μιχαηλίδου παρουσίασε τις βασικές πτυχές και πρόνοιες του προτεινόμενου νέου συστήματος αξιολόγησης. Όπως τονίστηκε από την Υπουργό, βασική φιλοσοφία της αξιολόγησης αποτελεί ο διαμορφωτικός και παιδαγωγικός της χαρακτήρας. Με το νέο σχέδιο αξιολόγησης, δίνεται έμφαση στις πολλαπλές μορφές συντρέχουσας αξιολόγησης, στην αύξηση του διδακτικού χρόνου, στη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και στον περιορισμό των εξεταζόμενων μαθημάτων στην Α΄ Γυμνασίου, για σκοπούς ομαλής μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, ενώ παράλληλα καταργείται η τελική γραπτή εξέταση του Ιανουαρίου σε όλες τις τάξεις. Το σχολικό έτος εξακολουθεί να διαιρείται, για θέματα οργάνωσης και διδασκαλίας, σε δύο τετράμηνα, ενώ οι μαθητές και μαθήτριες θα παρακάθονται σε μία γραπτή τελική εξέταση, η οποία θα ετοιμάζεται κεντρικά, με την ολοκλήρωση του Β΄ τετραμήνου.
Επιπρόσθετα, όπως τόνισε η κ. Μιχαηλίδου, θα αρχίσει η διαδικασία καθορισμού και οργάνωσης της διδακτέας ύλης, στη βάση του πραγματικού ωφέλιμου διδακτικού χρόνου, ενώ θα ρυθμίζονται, με οδηγίες της αρμόδιας Αρχής, θέματα διαγωνισμάτων και άλλων μορφών συντρέχουσας αξιολόγησης, πάντα με γνώμονα τη σωστή κατανομή του φόρτου εργασίας των μαθητών/τριών.
Με το πέρας της παρουσίασης, έγινε συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των παρευρισκομένων, ενώ υπογραμμίστηκε ότι τις επόμενες μέρες θα πρέπει να κατατεθούν οι τελικές θέσεις όλων των εμπλεκομένων, ώστε οι σχετικοί Κανονισμοί να προωθηθούν για έγκριση στο Υπουργικό Συμβούλιο και στη συνέχεια στη Βουλή των Αντιπροσώπων.