ΑΜΠΕ
Ανακάλυψη! Τον περασμένο Μάρτιο, η λονδρέζικη γκαλερί Colnaghi - ιδρύθηκε το 1760 και διατηρεί γκαλερί και στη Νέα Υόρκη και στη Μαδρίτη - ανακοίνωσε έκθεση στην οποία θα παρουσιάζονταν νεκρές φύσεις από γυναίκες ζωγράφους. Κατά την προετοιμασία της «Forbidden Fruit: Female Still Life», ήρθε στο φως ένας πίνακας που πλέον είναι ο «σταρ» της έκθεσης: το «Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου», έργο του 1677 της Caterina Angela Pierozzi, μέσα σε χρυσή κορνίζα στην οποία αποτυπώνεται η χρονολογία, το όνομα της ζωγράφου και της γενέτειράς της, απεικονίζει μπούστο του Αρχαγγέλου Γαβριήλ και της Παρθένου Μαρίας περιβεβλημένα από ίριδες, τουλίπες, υάκινθους, παιώνιες και κρίνους.
Λίγα γνωρίζουμε για την Pierozzi. Είναι καταγεγραμμένο ότι ήταν στη δούλεψη της Μεγάλης Δούκισσας Vittoria dela Rovere που ήταν πάτρονας γυναικών καλλιτεχνών. Εκτιμάται ότι η εν λόγω μινιατούρα προέρχεται από νωπογραφία του 14ου αιώνα στην Basilica della Santissima Annunziata, της οποίας ο σχεδιασμός ήταν υπό τον απόλυτο έλεγχο της οικογένειας των Μεδίκων και η οποία παρήγγειλε αντίγραφά της σε διάφορες μορφές.