ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Τεχνικές της χαρακτικής στο Μουσείο Χαρακτικής Χαμπή στα Πλατανίσκια

Στην έκθεση εκτίθενται έργα περισσότερων από 150 καλλιτεχνών από από τις αρχές του 16ου αιώνα μέχρι σήμερα

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Μια πολύ σημαντική έκθεση, με θέμα Τεχνικές της χαρακτικής άνοιξε στο Μουσείο Χαρακτικής Χαμπή στα Πλατανίσκια, με έργα από τις αρχές του 16ου αιώνα μέχρι σήμερα. Ε

Στην έκθεση εκτίθενται έργα περισσότερων από 150 καλλιτεχνών από Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία, Αγγλία, Γαλλία, ΗΠΑ, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιαπωνία, Ρωσία, Ρουμανία, Βέλγιο, Τσεχία, Κύπρο, Μεξικό, Σκωτία, Ισπανία και Κίνα. Επίσης, σε βιτρίνες εκτίθενται εργαλεία χάραξης, χαραγμένες μήτρες, παλιά βιβλία με αυθεντικές χαρακτικές εικονογραφήσεις, λευκώματα, βαθυτυπικές αναπαραγωγές.

Ανάμεσα στους δημιουργούς είναι κορυφαία ονόματα, όπως Albrecht Dürer, Marcantonio Raimondi, Titian, Cornelis Cort, Abraham Ortelius, Thomas Bewick, William Hogarth, Rembrandt, Francisco Goya, Jacques Callot, Jean-François Millet, Valentin Serov, Louis François Cassas, Frans Masereel, Δημήτρης Γαλάνης, Utagawa Kunisada, Utagawa Hiroshige, Utagawa Yoshikazu, François Georgin, Raoul Dufy, Robert Cami, Vladimir Favorsky, Γιάννης Κεφαλληνός,  Mikhail Matorin, Marc Chagall, Robert Cami,  Χρόνης Μπότσογλου.

- Charles Auguste STEUBEN  (1788 – 1856), ζωγράφος, Jean-Pierre Marie JAZET (1788  – 1871), χαράκτης, Η επιστροφή του Ναπολέοντα από το νησί Έλβα, τονική οξυγραφία (ακουατίντα),1827.

Την έκθεση επιμελήθηκε η Hélène Reeb, προβάλλοντας τις δύο πρώτες τεχνικές της χαρακτικής τέχνης, την ξυλογραφία και χαλκογραφία, με τις διάφορες μεθόδους τους.

Στην ξυλογραφία εκτίθενται έργα σε πλάγιο ξύλο, chiaroscuro (κιαροσκούρο) & έγχρωμο ξύλο, με μια μήτρα: μέθοδος του χαμένου φόντου, mokuhanga - η ιαπωνική παράδοση, και έργα σε όρθιο ξύλο.

Στη χαλκογραφία εκτίθενται έργα των ακόλουθων μεθόδων: Μηχανικές μέθοδοι, καλέμι (γραμμές), στιγμογραφία, καλέμι (γραμμές & στιγμές), βελονογραφία, ξεστή χαλκογραφία mezzotint, χημικές μέθοδοι, γραμμική οξυγραφία, γραμμική οξυγραφία & στιγμογραφία, μίμηση μολυβιού (manière de crayon - pencil manner) – αιματόχρους, manière de lavis (wash manner) –  ακουατίντα, μαλακό βερνίκι, μελάνι & ζάχαρη, μεικτές μέθοδοι, ξυλογραφία + χαλκογραφία (κιαροσκούρο), καλέμι και γραμμική οξυγραφία, γραμμική και τονική οξυγραφία (ακουατίντα), πολύπλοκες μέθοδοι της χαλκογραφίας, ηλιογραφία.

Τα έργα της έκθεσης προέρχονται απο αγορές του Μουσείου και απο δωρεές των ακόλουθων φίλων του Μουσείου: Χ. Τσαγγάρης, H. Reeb, P. & N. Creusot, J. P. Marchal, Π. Πασάντας, G. Schwizgebel, Χρ. Μπότσογλου, Στ. Ζαφειρίου, Πολιτιστικό Ίδρυμα Λευτέρη Οικονόμου, Λ. Παπαϊωάννου, Χρ. Kάλφας, Στ. Λάντσια, Y. Kashiwagi, M. Oguro, Μ. Ορφανός, W. Khaddage, Γ. Κωνσταντίνου, Ι. D. Shakhoskoy, Α. Νίκολας, Σ. Τουφεξής, Ι. Χατζηκυριάκος, Hayashi A,  Alex Serov, R. Lomnășan, Γ. Λακερίδου, P. Pandolfini, Δ. Κόκκινος, I. Panaud, Δ. Σιατερλή, J. Sliva, Universidad Nacional Autonoma de Mexico. 

Pino PANDOLFINI (1947 – ), χαράκτης, Αυλητής και φοινικόπετρο, οξυγραφία (μαλακό βερνίκι) (έγχρωμη), 1989.

Μουσείο Χαρακτικής Χαμπή, Πλατανίσκια Λεμεσού.

Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή μέχρι τον Δεκέμβρη, από Τετάρτη μέχρι Κυριακή, 10:00 – 13:00 και 16:00 – 18:00 (θερινό ωράριο), 10:00 – 13:00 και 15:00 – 17:00 (χειμερινό ωράριο). 

NEWSROOM

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση