Kathimerini.com.cy
Την έκθεση ζωγραφικής του καταξιωμένου εικαστικού Κωνσταντίνου Μάσσου φιλοξενεί η γκαλερί Stand in Line. Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, η έκθεση θα διαρκέσει από 7 μέχρι 29 Απριλίου 2023 και τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν στην παρουσία του καλλιτέχνη την Παρασκευή, 7 Απριλίου 2023 στις 7 μ.μ.
Βιογραφικό σημείωμα
Ο Κωνσταντίνος Μάσσος γεννήθηκε στο Μεσολόγγι και μεγάλωσε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από το Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών, μετεκπαιδεύτηκε στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου στη Γενική Αγωγή και έως σήμερα εργάζεται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Το 2014 αποφοίτησε από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών, από το Γ’ Εργαστήριο Ζωγραφικής με καθηγητές τον Μάριο Σπηλιόπουλο και τον Παντελή Χανδρή. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έχει στο ενεργητικό του τέσσερις ατομικές εκθέσεις, ενώ έχει λάβει μέρος και σε πολλές ομαδικές. Έργα του βρίσκονται σε πολλές ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Η γνωστή ιστορικός τέχνης Ναταλία Μητσιώνη αναφέρει για την επικείμενη έκθεση του Μάσσου:
Το παιχνίδι παραμένει η μόνη πραγματικότητα στη ζωή και αυτός είναι ο λόγος που η τέχνη είναι πιο όμορφη από οποιοδήποτε φυσικό τοπίο και οι μεταμφιέσεις πιο κομψές από τα πραγματικά ρούχα (Χ. Μπροχ, Οι Υπνοβάτες I). Ακροβάτες, ξυλοπόδαροι, μπαλόνια, δελφίνια που κάνουν ζογκλερικά στον ουρανό, ένα χάρτινο καραβάκι, κορίτσια που κάνουν κούνια, ένα «τρενάκι» μασκαράδων, μια σκηνή από μαύρο θέατρο και παιδιά που επιδίδονται στο παιχνίδι της διελκυστίνδας πρωταγωνιστούν στα έργα του Κ. Μάσσου. Το παιχνίδι, το ρωμαϊκό ludus, η διάχυση του παιγνιακού πνεύματος στη «σοβαρή» ζωή χαρακτηρίζει αυτή τη φορά τη δουλειά του. Ο ζωγράφος δημιουργεί χωροχρόνους ρεαλιστικούς και ταυτόχρονα αλληγορικούς, που έρχονται σε ρήξη με το αναμενόμενο. Κάθε εικόνα θα ήταν μια κανονική σκηνή αν δεν υπήρχε αυτό που την ανατρέπει, που την αναποδογυρίζει.
Η σειρά των μικρών ασπρόμαυρων έργων που λειτουργούν σαν αρνητικά φωτογραφιών, παραπέμπουν σε ένα τετράδιο σημειώσεων, διατηρώντας ωστόσο την αυτονομία τους. Ο Κ. Μάσσος συγκεντρώνει και μελετά τα στοιχεία που τον απασχολούν πριν προχωρήσει στην έγχρωμη «εκτύπωση». Στην ενότητα αυτή της δουλειάς του η πόλη, που πάντα πρωταγωνιστεί στα έργα του, τώρα σταδιακά εξαφανίζεται. Τη θέση της παίρνουν αποστεωμένες πόλεις και κτίρια που σαν μπαλόνια πετούν στον ουρανό. Το σκηνικό αλλάζει. Η φύση κάνει για πρώτη φορά αισθητή την παρουσία της με τρόπο δυναμικό και σχεδόν επιβαλλόμενο. Φυλλωσιές διαφόρων ειδών, μια θάλασσα και μια θαλασσινή πισίνα κατακλύζουν τις εικόνες και διεκδικούν το χώρο και τον χρόνο τους.
Οι ήρωες του Κ. Μάσσου καλούνται τώρα να περπατήσουν σε τεντωμένο σχοινί, να διασχίσουν την ανεμόσκαλα, να ισορροπήσουν ανάμεσα στο παρόν και το μέλλον, το τώρα και το αύριο, τη φύση και τον πολιτισμό, τη ζωή και το θάνατο. Ό,τι δεν έχουν προλάβει να σκεφτούν ή να συνειδητοποιήσουν θα το κάνουν τώρα. «Τούτος ο κόσμος μοιάζει με σκάλα. Κάθε σκαλί της όταν τ’ ανέβεις χαλιέται πέφτει. Στο τελευταίο το σκαλί η σκάλα δεν υπάρχει.» (Ν. Καρούζος, Η σκάλα). Η σκάλα αποτελεί ένα νέο στοιχείο - σημείο στη δουλειά του. Μια σκάλα χωρίς αρχή, χωρίς τέλος, που μας δείχνει τον δρόμο που θα πάρουμε. Ίσως αν συνεχίσουμε να περπατάμε να δούμε τον κόσμο μας να αλλάζει. Ίσως και όχι.
Η αφηγηματικότητα και το σενάριο αποτελούσαν πάντα στοιχεία της δουλειάς του Κωνσταντίνου. Σε αυτή την περίπτωση τα παιχνίδια χρησιμοποιούνται ως ένας νέος τύπος μυθοπλασίας, μέσα στην μυθοπλασία. Ο homo ludens, ο άνθρωπος παίκτης, μας προτείνει έναν νέο τρόπο αναπαράστασης των αιτιακών συστημάτων, ένα νέο τρόπο κριτικής των πολιτικών και κοινωνικών οντοτήτων και έτσι ένα νέο τρόπο ανοικοδόμησης του κόσμου (J. Huizinga, Homo ludens).
STAND IN LINE: 26Α Μετοχίου, Άγιος Ανδρέας, Λευκωσία
Τηλ. επικοινωνίας (+357) 99 412 000