ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Rolls Royce: Μετά την πανδημία, ζεσταίνει ξανά τις μηχανές της

Η αύξηση πτήσεων θα ενισχύσει τα έσοδα από πωλήσεις και συντήρηση κινητήρων

Kathimerini.gr

Οι πειραματισμοί της Rolls Royce στις νέες τεχνολογίες είναι ιδιαίτερα ευρείες και κινούνται πέραν του υδρογόνου, που θεωρείται λιγότερο ρυπογόνο. Συγκεκριμένα, πειραματίζεται με ένα μονοθέσιο ηλεκτρικό αεροπλάνο με μπαταρία και με ταχύτητα 345 μιλίων την ώρα, ενώ τον Νοέμβριο πραγματοποίησε την πρώτη στον κόσμο δοκιμή κινητήρα αεροσκάφους με υδρογόνο. Ωστόσο, τέτοιες προσπάθειες δεν έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό. Η βρετανική ιστορική βιομηχανία, η οποία αυτή τη στιγμή απασχολεί 44.000 υπαλλήλους σε 14 χώρες, ανακάμπτει από τα πλήγματα της πανδημίας, τα οποία ήταν τόσο σοβαρά ώστε έκαναν την κυβέρνηση να τη βοηθήσει οικονομικά. Κατά τον αποχωρούντα Γουόρ Ιστ, ο οποίος επτά χρόνια βρισκόταν στο πηδάλιό της, το να ασκεί τα καθήκοντα αυτά είναι προνόμιο, αλλά και αρκετά επώδυνο. Οι μάχες τις οποίες κλήθηκε να δώσει ποίκιλλαν, από έναν διακανονισμό 671 εκατ. λιρών για ένα τεράστιο σκάνδαλο δωροδοκίας και διαφθοράς πριν αναλάβει διευθύνων σύμβουλος, έως την ανακάλυψη δαπανηρών και σοβαρών ρωγμών στους κινητήρες, που χρησιμοποιούνται σε αεριωθούμενα αεροσκάφη. Στη συνέχεια ενέσκηψε ο κορωνοϊός, ο οποίος καθήλωσε αεροπλάνα με κινητήρες της Rolls Royce.

Η κρίση ήταν υπαρξιακή για την αναμφισβήτητα πιο επιφανή βιομηχανική μονάδα του Ηνωμένου Βασιλείου. Ο Γουόρ Ιστ αποδύθηκε σε έναν αγώνα να εξεύρει περισσότερα από 7 δισ. λίρες από επενδυτές και δανειστές, ενώ περιέκοψε 7.000 θέσεις εργασίας. Σήμερα επισημαίνει ότι πλέον τα εργαλεία υπάρχουν για τον διάδοχό του και πρώην στέλεχος της ΒΡ, Τάφαν Ερτζινμπίλτζικ, ώστε να βελτιώσει την οικονομική επίδοση της Rolls Royce. Η εταιρεία με έδρα το Ντέρμπι στη Βρετανία πωλεί κινητήρες τζετ με ζημία και αποκομίζει κέρδη από τη συντήρηση αργότερα. Οπότε, όταν κατά τη διάρκεια της πανδημίας οι ώρες πτήσης ελαττώθηκαν πολύ δραστικά, στο μόλις περίπου 10% των επιπέδων του 2019, αυτό ήταν καταστροφή.

Στη διάρκεια της πανδημίας η Rolls Royce αναγκάστηκε να μειώσει το προσωπικό της κατά 7.000 άτομα.

Πάντως, υπάρχουν λόγοι αισιοδοξίας για τον διάδοχο του Γουόρ Ιστ. Στην Κίνα, όπου αεροπλάνα ευρείας ατράκτου με δύο διαδρόμους και κινητήρες Rolls Royce χρησιμοποιούνται συχνά για διαδρομές μικρών αποστάσεων, η απόφαση του Πεκίνου να ανοίξει ξανά τον εναέριο χώρο και να σταματήσει τους κανόνες καραντίνας για τους εισερχόμενους ταξιδιώτες θα επιβαρύνει τον κλάδο των αερομεταφορών. Εχει τη δυνατότητα η Rolls Royce να παραμείνει ανεξάρτητη; Ο Ιστ απορρίπτει την πολυαναμενόμενη ενοποίηση στον κλάδο, όπως η εξαγορά από την αμερικανική Pratt & Whitney. Ωστόσο, εάν η Rolls Royce θέλει να κερδίσει νέα συμβόλαια –και ιδιαίτερα αν θέλει να μεταβεί στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά για αεροπλάνα μονού διαδρόμου– θα πρέπει να περιμένει τις Airbus και Boeing να δεσμευθούν για ένα νέο αεροπλάνο. Τέλος, υπάρχει ένας άλλος μεγάλος παράγοντας που εμποδίζει την ανάπτυξη ενός νέου αεροσκάφους, εφόσον οι αερομεταφορείς δεσμεύονται για μηδενικούς ρύπους έως το 2050.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X