ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η βιωσιμότητα καθοριστική για μέλλον ξενοδοχείων

«Τα ξενοδοχεία που δεν είναι βιώσιμα δεν θα έχουν νόημα στο μέλλον»

ΚΥΠΕ

Την κρίσιμη σημασία της βιωσιμότητας για το μέλλον της βιομηχανίας φιλοξενίας τόνισε ο Anish Kanswal, Υπεύθυνος Αποδοτικότητας του Quality Hotel Strawberry Arena στη Στοκχόλμη, σε συνέντευξή του στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΚΥΠΕ).

Το Quality Hotel Strawberry Arena, το μεγαλύτερο ξενοδοχείο της Στοκχόλμης και μέλος της μεγαλύτερης ξενοδοχειακής αλυσίδας στη Σκανδιναβία, έχει θέσει ψηλά τον πήχη, ακολουθώντας μια φιλόδοξη πορεία προς σχεδόν μηδενικές εκπομπές, σε ευθυγράμμιση με τους κλιματικούς στόχους της ΕΕ.

Ο κ.Kanswal επισκέφθηκε τη Λευκωσία στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Βιώσιμος Τουρισμός για το Μέλλον», που διοργανώθηκε από την Πρεσβεία της Σουηδίας στην Κύπρο, φέρνοντας κοντά ενδιαφερόμενους φορείς του τουριστικού τομέα για να συζητήσουν καινοτόμες πράσινες λύσεις. Στην τοποθέτησή του, ανέδειξε τις βιώσιμες πρακτικές του ξενοδοχείου στο οποίο εργάζεται, υπογραμμίζοντας τη δέσμευσή του για ένα φιλικό προς το περιβάλλον μοντέλο που ισορροπεί την ικανοποίηση των επισκεπτών με την περιβαλλοντική ευθύνη.

«Τα ξενοδοχεία που δεν είναι βιώσιμα δεν θα έχουν νόημα στο μέλλον», δήλωσε ο Kanswal, εξηγώντας ότι οι σύγχρονοι ταξιδιώτες ζητούν όλο και περισσότερο οικολογικές επιλογές, από τη διαμονή έως τη διατροφή τους. Επισήμανε ότι η υιοθέτηση της βιωσιμότητας δεν αφορά μόνο την περιβαλλοντική ευθύνη, αλλά και την ανταγωνιστικότητα σε μια αγορά που αλλάζει ταχύτατα.

«Οι προσπάθειές μας για βιωσιμότητα πηγάζουν από την ηγεσία του ιδιοκτήτη μας», είπε ο κ. Kanswal. «Βλέπει τη μετάβαση στην αγορά, πώς αλλάζει η αγορά και πόσο σημαντική είναι η βιωσιμότητα», πρόσθεσε.

Εξήγησε ότι όταν μια επιχείρηση κάνει κράτηση με το ξενοδοχείο —ιδιαίτερα μεγάλες εταιρείες— έχουν συχνά κι οι ίδιες πλαίσια βιωσιμότητας που απαιτούν να συνεργάζονται μόνο με ξενοδοχεία που είναι αφοσιωμένα σε βιώσιμες πρακτικές.

«Αυτό δημιουργεί μια άμεση σύνδεση μεταξύ των προσπαθειών μας και των στόχων τους», είπε.

Συγκεκριμένα μέτρα για τη βιωσιμότητα

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας που εφαρμόζονται στο ξενοδοχείο το οποίο εποπτεύει. Μεταξύ αυτών υπάρχουν συστήματα μείωσης αποβλήτων, ενώ έχουν καταργηθεί τα πλαστικά μιας χρήσης. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι οι λαμπτήρες αλογόνου αντικαταστάθηκαν με LED, τα συστήματα εξαερισμού δεν λειτουργούν διαρκώς και προγραμματίστηκαν για μεγαλύτερη αποδοτικότητα , ενώ μέτρα λαμβάνονται και στις κουζίνες  για να μειωθεί η εκπομπή ρύπων. Συγκεκριμένα το μεγάλων διαστάσεων πλυντήριο πιάτων της κουζίνας προγραμματίστηκε να λειτουργεί σε ώρες που δεν θεωρούνται αιχμής για την ηλεκτροδότηση, ώστε η ενέργεια που καταναλώνει να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές και όχι από συμβατικά καύσιμα.

Στα μπάνια των επισκεπτών, έχουν τοποθετηθεί αυτόματοι χρονοδιακόπτες τριών λεπτών για τη μείωση της κατανάλωσης νερού. Επίσης, ανέφερε ότι τρόφιμα που περισσεύουν από τον μπουφέ διατίθενται σε μειωμένη τιμή ως «πακέτα προγεύματος», κάτι που έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές, καθώς ο καθένας μπορεί να αγοράσει φρέσκα γεύματα με έκπτωση 70%.

Παράλληλα το ξενοδοχείο προωθεί την ανακύκλωση με κάδους διαλογής να βρίσκονται τοποθετημένοι σε όλους τους ορόφους. Ωστόσο το ξενοδοχείο δεν περιορίζεται μόνο στην διαλογή αλλά ακολουθεί και τη διαδρομή της εταιρείας που συλλέγει τα ανακυκλώσιμα και τα άλλα απορρίμματα.

Εκπαίδευση προσωπικού και επισκεπτών

Η εκπαίδευση του προσωπικού αποτελεί βασικό στοιχείο της στρατηγικής του ξενοδοχείου. Ο Υπεύθυνος Αποδοτικότητας του σουηδικού ξενοδοχείου τόνισε ότι οι εργαζόμενοι εκπαιδεύονται για να παρακολουθούν τις πρακτικές βιωσιμότητας και να προτείνουν βελτιώσεις, ενώ τακτικές μηνιαίες συναντήσεις διασφαλίζουν ότι όλοι είναι ευθυγραμμισμένοι με τους στόχους.

«Κάνουμε συναντήσεις με το προσωπικό κάθε μήνα και μιλώ μαζί τους για θέματα βιωσιμότητας, για το τί κάναμε τον περασμένο μήνα, για τα νούμερα και τα σχέδιά μας για τον επόμενο μήνα. Ρωτώ επίσης για τις ιδέες τους», είπε.

Παράλληλα σημείωσε τη σημασία της εκπαίδευσης και των επισκεπτών. Αυτό όπως είπε, γίνεται κυρίως μέσω ψηφιακών πινακίδων με QR codes που είναι τοποθετημένα στο ξενοδοχεία και αναφέρονται στον αντίκτυπο της διαμονής τους στο περιβάλλον.

«Πολλές φορές δεχόμαστε ερωτήσεις, όπως γιατί έχετε μικρά πιάτα για το μπουφέ. Θέλουμε μεγαλύτερα. Είναι μια απλή και δικαιολογημένη ερώτηση από τους πελάτες. Αλλά όταν τους εξηγούμε τους λόγους με συγκεκριμένους αριθμούς, τότε καταλαβαίνουν», ανέφερε.

Εξήγησε ότι οι επισκέπτες έχουν την τάση να γεμίζουν τα μεγαλύτερα πιάτα με φαγητό που τελικά δεν τρώνε, ενώ με τα μικρότερα παίρνουν ακριβώς ότι θα φάνε και υπάρχει και η δυνατότητα να ξαναγεμίσουν το πιάτο τους αν επιθυμούν.

Μακροπρόθεσμα οφέλη

Όπως εξήγησε , αν και οι βιώσιμες προσπάθειες μπορεί να φαίνονται δαπανηρές αρχικά, προσφέρουν σημαντικά οφέλη μακροπρόθεσμα. Ως παράδειγμα ανέφερε την εγκατάσταση χρονοδιακοπτών εξοικονόμησης νερού, που απαιτεί αρχικό κόστος, αλλά οδηγεί σε σημαντική μείωση της κατανάλωσης και εξοικονόμηση χρημάτων.

Όπως είπε, με την πάροδο του χρόνου, αυτές οι βιώσιμες επενδύσεις όχι μόνο εξοικονομούν χρήματα αλλά ενισχύουν και τη φήμη του ξενοδοχείου. Με την κατανομή των προϋπολογισμών στη βιωσιμότητα και όχι αποκλειστικά στο μάρκετινγκ, υποστήριξε, επιτυγχάνονται οικονομικά, περιβαλλοντικά οφέλη και οφέλη για την για τη φήμη του ξενοδοχείου.

Διδάγματα για την Κύπρο

Όσον αφορά τη συμβουλή του προς τους Κύπριους επιχειρηματίες, ο Σουηδός ειδικός προέτρεψε τους ξενοδόχους να ξεκινήσουν με μικρές αλλαγές αντί να επιχειρήσουν ριζικές μεταμορφώσεις που θα μπορούσαν να αποτύχουν.

«Μικρά βήματα μπορούν να οδηγήσουν σε μεγάλες αλλαγές», είπε χαρακτηριστικά.

«Η αλλαγή πρέπει να ξεκινήσει από απλά πράγματα, όπως η μείωση των αποβλήτων τροφίμων, η εξάλειψη της χρήσης πλαστικού και η εξοικονόμηση ενέργειας», κατέληξε, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συλλογικής δράσης για ένα βιώσιμο μέλλον.

Αναφέρθηκε σχετικά στην προσωπική εμπειρία σε ένα κυπριακό ξενοδοχείο, σημειώνοντας την έλλειψη πρόσβασης σε νερό της βρύσης και την εξάρτηση από πλαστικά μπουκάλια.

«Στη Σουηδία και σε άλλα μέρη της Ευρώπης, μπορείτε να πιείτε νερό βρύσης ή να ξαναγεμίσετε το δικό σας μπουκάλι. Εδώ, έπρεπε να αγοράσω πλαστικά μπουκάλια. Δεν πρόκειται για τα χρήματα, αλλά για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις», εξήγησε.

 Ωστόσο, τόνισε ότι η βιωσιμότητα δεν πρέπει να βασίζεται αποκλειστικά σε μεμονωμένα ξενοδοχεία.

 «Οι τοπικές αρχές και οι κυβερνητικοί φορείς πρέπει να εμπλακούν», είπε, κάνοντας λόγο για ανάγκη για αποφάσεις σε επίπεδο πολιτικής για την καθοδήγηση και την επιβολή βιώσιμων πρακτικών.

 Χωρίς τέτοια μέτρα, προειδοποίησε, πολλά ξενοδοχεία ενδέχεται να μην υιοθετήσουν τις απαραίτητες αλλαγές.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X