Money Review
Οι αχρείαστες οδηγίες, όταν δηλαδή ένας προϊστάμενος τους εξηγεί πώς να κάνουν κάτι το οποίο ήδη γνωρίζουν, είναι σύμφωνα με τους εργαζόμενους στην Αυστραλία αυτό που τους εκνευρίζει περισσότερο στα κακά αφεντικά.
Το πρόβλημα μεγεθύνεται όταν προϊστάμενοι της γενιάς των baby boomers προσπαθούν να εξηγήσουν σε νεότερους υπαλλήλους τους πράγματα τα οποία εκείνοι ήδη γνωρίζουν.
Όταν ειδικά πρόκειται για γυναίκες υπαλλήλους, η πρακτική του λεγόμενου «mansplaining» είναι ανάμεσα στα πράγματα που εξοργίζουν τη νέα γενιά των εργαζομένων.
«Τη δεκαετία του 1980 και του 1990, εάν κάποιος σου έλεγε κάτι το οποίο ήδη γνωρίζεις, απλά το υπέμενες. Τώρα, αυτό δεν είναι πια ανεκτό. Ειδικά για τις νεότερες γυναίκες», εξηγεί στην Daily Mail η Kathy McKenzie, που είναι ιδρύτρια της εταιρείας business coaching, The Fire Up. Οι σημερινοί εργαζόμενοι ξέρουν ότι δεν χρειάζεται να ανέχονται το mansplaining όπως συνέβαινε πριν από 10 ή 15 χρόνια. Άλλωστε, η τάση της Μεγάλης Παραίτησης (Great Resignation), όπου εργαζόμενοι αποχωρούν μαζικά από δουλειές στις οποίες δεν είναι ευχαριστημένοι, είναι πλέον διεθνής και έχει φτάσει και στην Ελλάδα.
«Οι millennials και οι νεότεροι εργαζόμενοι καταλαβαίνουν πραγματικά τι είναι το coaching και το mentorship. Έτσι, εάν τα αφεντικά τους από τη γενιά των boomers δεν έχουν τις ικανότητες, απλά αγανακτούν και πιθανότατα φεύγουν», λέει η McKenzie.
Σύμφωνα με την ίδια, τα πέντε χαρακτηριστικά του καλού αφεντικού είναι:
1. Διαφάνεια – Λέει στο προσωπικό τι συμβαίνει και χτίζει εμπιστοσύνη.
2. Σχέσεις – Λέει στους άλλους πού βρίσκονται.
3. Κατανόηση – Επικοινωνεί δίνοντας το ευρύτερο πλαίσιο.
4. Συλλογική επιτυχία – Δείχνει ότι νικάμε μαζί.
5. Λέει πάντα την αλήθεια.
Ένα κακό αφεντικό, αντίθετα, έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
1. Τα περιττά – Μοιράζει συχνά δουλειές που δεν έχει νόημα να γίνουν.
2. Γραφειοκρατία – Περιττοί κανόνες και διαδικασίες.
3. Πολιτική – Διαρκείς διαφωνίες με το προσωπικό.
4. Έλλειψη επαφής – Δεν εμπνέει τους εργαζόμενους.
5. Συχνές αποχωρήσεις – Οι υπάλληλοι θέλουν να φύγουν.