Money Review
Ουρές ωρών για τον έλεγχο των αποσκευών, σκηνές που στήθηκαν προσωρινά ώστε να παρέχονται ταχύτερα οι υπηρεσίες και επιβάτες οι οποίοι παρότι έφτασαν ώρες νωρίτερα στο αεροδρόμιο, τελικά χάνουν την πτήση τους. Παρότι ο αριθμός των επιβατών που ταξιδεύουν στην Ευρώπη έχει περιοριστεί σημαντικά μετά το καλοκαίρι, οι εικόνες αυτές συνεχίζουν να είναι καθημερινό φαινόμενο στο αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ, το οποίο κατέκτησε επανειλημμένως τους τελευταίους μήνες την πρώτη θέση μεταξύ των χειρότερων αεροδρομίων.
φωτ. AP (από το τέλος Ιουλίου)
Ωστόσο, παλιότερα το Schiphol βρισκόταν ανάμεσα στα καλύτερα αεροδρόμια στον κόσμο. Πρόκειται μάλιστα για το τρίτο μεγαλύτερο αεροδρόμιο σε ό,τι αφορά τον αριθμό των επιβατών που εξυπηρετεί. Δεδομένων όμως των τεράστιων ελλείψεων στους εργαζόμενους, το Schiphol υποχρεώθηκε να μειώσει πολλές φορές τη χωρητικότητα των πτήσεων, επιβαρύνοντας τις αεροπορικές, συμπεριλαμβανομένης της KLM, του εθνικού αερομεταφορέα της Ολλανδίας που έχει τη βάση του στο Schiphol. Την περασμένη εβδομάδα, στα τελευταία μέτρα που εφάρμοσε το αεροδρόμιο, ζήτησε από τις αεροπορικές να μειώσουν τη περαιτέρω τη χωρητικότητα των πτήσεων έως και κατά 22% για τη χειμερινή σεζόν.
φωτ. AP (από το τέλος Ιουλίου)
Η κατάσταση «βλάπτει τη φήμη μας στους επιβάτες, οι οποίοι θέλουν και είναι διατεθειμένοι να ταξιδέψουν μετά τα σκληρά υγειονομικά μέτρα», δήλωσε χαρακτηριστικά η KLM, η οποία εκτιμά πως τα μέτρα της έχουν προκαλέσει τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ σε ζημίες. Οι αεροπορικές αποδίδουν γενικά την ευθύνη στη διοίκηση του Schiphol, ενώ πριν από μερικές εβδομάδες ο CEO του αεροδρομίου, Dick Benschop, παραιτήθηκε ακριβώς λόγω του χάους που επικρατούσε από την αρχή του καλοκαιριού. Σημειώνεται πως ο ίδιος παραμένει στα καθήκοντά του μέχρι να βρεθεί ο διάδοχός του.
Προκειμένου να αποκλιμακωθεί η πίεση στο αεροδρόμιο, τον Αύγουστο δόθηκε μπόνους επιπλέον 5,25 ευρώ την ώρα στους εργαζομένους. Τώρα, όμως, που η περίοδος των μπόνους έχει λήξει, οι εργαζόμενοι παραιτούνται μαζικά, εντείνοντας τα προβλήματα που άρχισαν να αναδύονται κατά τη διάρκεια των lockdown.
φωτ. AP (από το τέλος Ιουλίου)
«Αυτές οι συνθήκες, αυτοί οι περιορισμοί στην αγορά εργασίας, δεν θα εξαφανιστούν εν μία νυκτί», έχει προειδοποιήσει ο Benschop. «Αυτό μας δόθηκε αυτή τη στιγμή και έτσι το αντιμετωπίζουμε. Και βέβαια για όσους εμπλέκονται πρόκειται για εξαιρετικά δύσκολη δουλειά. Εάν απογοητεύσεις τους πελάτες σου – και υπάρχουν στιγμές που αυτό πραγματικά συμβαίνει – είναι εξαιρετικά δύσκολο. Είναι επίπονο. Αλλά θα το ξεπεράσουμε», δήλωσε ο ίδιος.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Euronews, CNN