ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Γιατί δεν πρέπει να φοβάστε τα αεροπλάνα

Τι λέει νέα μελέτη του ΜΙΤ

Money Review

Οι αλλεπάλληλες βλάβες που μετρά στο ενεργητικό της το τελευταίο διάστημα η Boeing έχουν κλονίσει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού. Το στρες που ίσως προκαλεί σε κάποιους το να κλείσουν εγκαίρως αεροπορικά εισιτήρια και να προλάβουν την πτήση, ενισχύθηκε από ακόμα έναν παράγοντα, αυτόν της ασφάλειας του αεροσκάφους.

Σε έρευνα που διεξήχθη τον Ιούνιο, ένας στους πέντε ταξιδιώτες δήλωσε ότι το ψάχνει περισσότερο όσον αφορά τον τύπο του αεροσκάφους, πριν προχωρήσει σε κράτηση, ενώ το 22% δήλωσε ότι περιορίζει τα αεροπορικά ταξίδια για το υπόλοιπο του έτους.

Το 55% των ταξιδιωτών δήλωσε ότι έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κάνει κρατήσεις πτήσεων, λόγω των πρόσφατων ειδήσεων σχετικά με τα αεροσκάφη και τις αεροπορικές εταιρείες.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι το 13% των ερωτηθέντων αποφεύγει τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, προκειμένου να αισθάνεται μεγαλύτερη ασφάλεια στις πτήσεις.

Ωστόσο, μελέτες έχουν αποδείξει ότι κάτι τέτοιο, απλώς δεν έχει πραγματικό νόημα, αν σκεφτεί κανείς ότι πολλές αεροπορικές χαμηλού κόστους χρησιμοποιούν Airbus (A320) και όχι Boeing (737), ιδιαίτερα στην Ασία.

Μια νέα μελέτη του ΜΙΤ έρχεται να μειώσει τους φόβους των επιβατών.

Οι φόβοι αυξάνονται, οι κίνδυνοι μειώνονται

Όση ανασφάλεια και αν προκαλούν οι πρόσφατοι τίτλοι για την Boeing, η ασφάλεια των αερομεταφορών βελτιώνεται από δεκαετία σε δεκαετία, σύμφωνα με τον Arnold Barnett, καθηγητή στατιστικής στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης και ενός από τους συγγραφείς έρευνας σχετικά με τους κινδύνους των εμπορικών πτήσεων.

Το έγγραφο, που δημοσιεύθηκε στο Journal of Air Transport Management τον Αύγουστο, αναφέρει ότι ο κίνδυνος θανάτου σε μια εμπορική πτήση παγκοσμίως ήταν 1 ανά 13,7 εκατομμύρια επιβιβάσεις επιβατών από το 2018 έως το 2022 – μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία και πολύ μακριά από τον ένα θάνατο ανά 350.000 επιβιβάσεις που σημειώθηκε μεταξύ 1968-1977.

Τα εμπορικά πρότυπα ασφάλειας μπορούν να αξιολογηθούν με μια ποικιλία μετρήσεων – από τη ροή των μιλίων έως τις ώρες πτήσης – αλλά σύμφωνα με το MIT News, ο Barnett επέλεξε τους «θανάτους ανά επιβίβαση επιβάτη» επειδή απαντά σε ένα απλό ερώτημα: Εάν έχετε κάρτα επιβίβασης για μια πτήση, ποιες είναι οι πιθανότητες να πεθάνετε;

Ο Barnett υποστηρίζει ότι διάφοροι παράγοντες έχουν κάνει τις πτήσεις ασφαλέστερες, μεταξύ των οποίων τεχνολογικές εξελίξεις, όπως τα συστήματα αποφυγής συγκρούσεων στα αεροπλάνα, διαρκής εκπαίδευση και αυστηρά πρότυπα από οργανισμούς όπως η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ και το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών.

Ανισότητες

Ωστόσο, υπάρχουν γεωγραφικές ανισότητες, σύμφωνα με την έκθεση, η οποία χωρίζει τον κόσμο σε τρεις βαθμίδες όσον αφορά την ασφάλεια των πτήσεων:

Βαθμίδα 1: Ηνωμένες Πολιτείες, Ευρώπη, Αυστραλία, Καναδάς, Κίνα, Ισραήλ, Ιαπωνία και Νέα Ζηλανδία.

Βαθμίδα 2: Μπαχρέιν, Βοσνία, Βραζιλία, Μπρουνέι, Χιλή, Χονγκ Κονγκ, Ινδία, Ιορδανία, Κουβέιτ, Μαλαισία, Μεξικό, Φιλιππίνες, Κατάρ, Σιγκαπούρη, Νότια Αφρική, Νότια Κορέα, Ταϊβάν, Ταϊλάνδη, Τουρκία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Βαθμίδα 3: Κάθε άλλη χώρα

Για τις κατηγορίες 1 και 2, ο κίνδυνος θανάτου για τις πτήσεις μεταξύ 2018-22 μειώνεται σε 1 ανά 80 εκατομμύρια επιβιβάσεις επιβατών, σύμφωνα με τους ερευνητές του ΜΙΤ.

Στις χώρες της βαθμίδας 3, ο κίνδυνος θανάτου ήταν 36 φορές υψηλότερος από αυτόν των χωρών της βαθμίδας 1 από το 2018-2022, σύμφωνα με την έκθεση. Αλλά ακόμη και μεταξύ αυτών των χωρών, οι θάνατοι ανά επιβίβαση μειώθηκαν σχεδόν στο μισό κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Πάντως, ακόμα και σε επείγοντα περιστατικά, όπως σε ένα της Alaska Airlines, οι πιλότοι ανταποκρίθηκαν αμέσως και προσγείωσαν το αεροπλάνο με ασφάλεια. Επομένως, σύμφωνα με τους ερευνητές, ακόμη και όταν τα πράγματα πάνε τρομερά στραβά, άλλα στοιχεία του συστήματος αεροπορικής ασφάλειας συνήθως αποτρέπουν την καταστροφή.

Κυρίαρχη η Boeing

Αν και ο ανταγωνισμός μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών είναι έντονος, η κατασκευή αεροσκαφών κυριαρχείται εδώ και καιρό από την αιωνόβια εταιρεία Boeing των Ηνωμένων Πολιτειών και την ευρωπαϊκή ανταγωνίστριά της, Airbus. Μαζί, οι δύο εταιρείες κατασκευάζουν σχεδόν όλα τα μεγάλα επιβατικά αεροσκάφη.

Έτσι, η αποφυγή αεροσκαφών που κατασκευάζονται από την Boeing είναι δυνατή, αλλά όχι απαραίτητα εύκολη. Πολλές πλατφόρμες, όπως η Kayak και η Alternative Airlines, επιτρέπουν στους ταξιδιώτες να φιλτράρουν τις πτήσεις με βάση το αεροσκάφος, μια επιλογή που προστέθηκε μετά τη συντριβή δύο αεροσκαφών Boeing 737 Max μέσα σε διάστημα έξι μηνών το 2018 και το 2019.

Ένας μέσος ταξιδιώτης δεν θα είχε πρόβλημα να επιλέξει ανάμεσα σε διαφορετικές εταιρείες αλλά για τους συχνούς ταξιδιώτες, κάτι τέτοιο δεν τους εξυπηρετεί και μπορεί να τους φαίνεται λιγότερο ελκυστικό.

Το απρόβλεπτο
Ταξιδιώτης πλήρωσε επιπλέον τετραψήφιο ποσό, προκειμένου να πετάξει η οικογένειά του από Σιγκαπούρη προς ΗΠΑ, για να αποφύγουν να ταξιδέψουν με Boeing 737 Max, την εποχή που είχε συντριβεί η πτήση 302 της Ethiopian Airlines στις 10 Μαρτίου 2019.

Πριν από την ημερομηνία αναχώρησης, η αεροπορική εταιρεία έστειλε email με μικρές αλλαγές στην ώρα αναχώρησης και μια άλλη αλλαγή που προηγουμένως δεν θα αποτελούσε θέμα: αλλαγή αεροσκάφους.

Το νέο αεροπλάνο; Ένα Boeing 737 Max…

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Money Review

Money Review: Τελευταία Ενημέρωση