ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μελέτη για ανάπτυξη Συστήματος Χερσαίας Παροχής Ηλεκτρικής Ενέργειας

Για το λιμάνι της Λεμεσού

Δελτίο Τύπου

Tο έργο DECARBONLIM, ένα σημαντικό πρώτο βήμα προς την επίτευξη του στόχου της Λεμεσού για μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, ξεκίνησε επίσημα στις 18 Νοεμβρίου, με την εναρκτήρια συνάντηση όλων των συνεργατών της κοινοπραξίας του έργου, στον Τερματικό Σταθμό της DP World Limassol, στο λιμάνι της Λεμεσού.

Το έργο DECARBONLIM (Integrated Approach to Alternative Marine Power for the Port of Limassol) υλοποιείται από την Αρχή Λιμένων Κύπρου σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Frederick, τη DP World Limassol, τη Eurogate Ltd, την Αρχή Ηλεκτρισμού Κύπρου, τον Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Κύπρου (ΔΣΜΚ) και τον Δήμο Λεμεσού. Σκοπός του έργου είναι η ανάπτυξη μελέτης σκοπιμότητας για την κατασκευή υποδομής που να επιτρέπει τη χερσαία παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στα πλοία που αγκυροβολούν στο λιμάνι Λεμεσού. Η μελέτη θα αξιολογεί με τρόπο εμπεριστατωμένο την πρακτικότητα και τη βιωσιμότητα του προτεινόμενου έργου, αναλύοντας παράγοντες όπως τεχνικές, οικονομικές, νομικές, λειτουργικές και άλλες πτυχές.

Η ολοκλήρωση της μελέτης θα οδηγήσει στην κατασκευή της προτεινόμενης υποδομής, η οποία με τη σειρά της θα συμβάλει στην εφαρμογή της περιβαλλοντικής πολιτικής της Κύπρου. Το έργο θα προσφέρει επίσης τεχνογνωσία για την αναπαραγωγή και προσαρμογή της σε άλλα λιμάνια. Κατά την εφαρμογή χερσαίας παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, μια μέθοδο που είναι γνωστή ως Cold Ironing, τα πλοία μπορούν να κλείνουν τις μηχανές τους και να συνδέονται με ενέργεια που παρέχεται κατά την αγκυροβόλησή τους στο λιμάνι και στο τοπικό δίκτυο ηλεκτροδότησης. Ως αποτέλεσμα, μειώνονται δραστικά η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα και η ηχορύπανση που προκαλείται από τις μηχανές των πλοίων. Η μείωση των αρνητικών αυτών παραγόντων θα συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και στη βελτίωση της υγείας τόσο των εργαζόμενων στο λιμάνι όσο και των κατοίκων στις περιοχές που γειτνιάζουν με το λιμάνι της Λεμεσού.

Καλωσορίζοντας τους/τις συμμετέχοντες/ουσες στον Τερματικό Σταθμό της DP World Limassol, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Simon Pitout, αναφέρθηκε στη σημασία του έργου για την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού της Λεμεσού. Ο Δρ Άγγελος Μενελάου, Πρόεδρος του Τμήματος Ναυτιλίας και Εμπορίου του Πανεπιστημίου Frederick, υπογράμμισε τη συνεισφορά του έργου στον στόχο του Δήμου Λεμεσού για μηδενικές εκπομπές, σύμφωνα με τη Σύμβαση Κλίματος της Πόλης. Ο κ. Μάρκελλος Σέργιου, συντονιστής του έργου για την Αρχή Λιμένων Κύπρου, παρουσίασε τη διαδικασία προετοιμασίας των προδιαγραφών για την εφαρμογή της τεχνολογίας Cold Ironing.

Ο Δρ Πάρις Φωκαΐδης, ο κ. Sergey Popravko, ο Δρ Μανώλης Νικολαΐδης και η κ. Carol Bailey, μέλη της ερευνητικής ομάδας του Πανεπιστημίου Frederick, παρουσίασαν το πλάνο υλοποίησης του έργου, επισημαίνοντας την ανάγκη μιας ορθής και ολοκληρωμένης μελέτης, που να αποκλείει τυχόν προβλήματα όπως παρατηρήθηκαν πρόσφατα σε άλλα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που οδηγήθηκαν σε τερματισμό.

Ο Τερματικός Σταθμός της DP World Limassol προσέφερε το ιδανικό σκηνικό για τη συνάντηση, με θέα προς το λιμάνι της πόλης της Λεμεσού. Οι συμμετέχοντες και συμμετέχουσες στη συνάντηση είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στο λιμάνι και να ενημερωθούν για τις δραστηριότητές του, από μέλη της DP World Limassol και της Eurogate Ltd.

Αξίζει να σημειωθεί πως στη συνάντηση παραβρέθηκαν οι κ. Δήμος Κάτσης, Αντιδήμαρχος Λεμεσού, ο κ. Νίκος Νικολαΐδης, πρώην Δήμαρχος Λεμεσού στον οποίο ανήκει η πρωτοβουλία της «Σύμβασης της πόλης για το κλίμα», ο Captain Eugen-Henning Adami, Πρόεδρος του Cyprus Foundation of the Sea, ο κ. Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, Αναπληρωτής Διευθυντής του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου και Πρεσβευτής Καλής Θελήσεως για τη Ναυτιλία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, ο Καθηγητής Μιχάλης Κωμοδρόμος, Αντιπρύτανης Έρευνας, Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Frederick, και ο κ. Αλέξης Ονουφρίου, Διευθυντής της Υπηρεσίας Έρευνας και Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου.

Το έργο DECARBONLIM (101175834-CY-TC-DECARBONLIM) χρηματοδοτείται από τον Ευρωπαϊκό Εκτελεστικό Οργανισμό για το Κλίμα, τις Υποδομές και το Περιβάλλον (CINEA) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η ενσωμάτωση ενός συστήματος χερσαίας παροχής ηλεκτρικής ενέργειας θα συμβάλει σε ένα πιο αποδοτικό, εναρμονισμένο και φιλικό προς το περιβάλλον σύστημα μεταφορών, σύμφωνα με τους στόχους του Δικτύου Trans-European Transport Network (TEN-T) και της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Δελτίο Τύπου

Ενέργεια: Τελευταία Ενημέρωση

X