ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Βγάζουν από το συρτάρι την αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Η ετοιμότητα του Υπουργείου Παιδείας, οι προθέσεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων και τα χρονίζοντα προβλήματα

Του Παύλου Νεοφύτου

Του Παύλου Νεοφύτου

Πιέσεις προς το υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, ώστε να βγάλει από το συρτάρι το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών Μέσης και Δημοτικής Εκπαίδευσης, η οποία κρίνεται από όλους τους εμπλεκομένους ως ξεπερασμένο σύστημα, επιχειρεί να ασκήσει η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής. Το θέμα θα συζητηθεί στη σημερινή συνεδρία, κατόπιν εισήγησης των βουλευτών του ΑΚΕΛ, στην οποία κλήθηκαν να παραστούν εκπρόσωποι του Υπουργείου, των εκπαιδευτικών οργανώσεων και του Κλάδου Επιθεωρητών Μέσης Εκπαίδευσης (ΠΑΣΥΔΥ).

«Πρόθεσή μας είναι να αποκτήσουμε μία εικόνα για τις μέχρι σήμερα ενέργειες του Υπουργείου, διότι αυτή η εκκρεμότητα χρονολογείται», δήλωσε στην «Κ» ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης. Όπως σημείωσε, η τελευταία φορά που κατατέθηκε πρόταση για συζήτηση ήταν πριν από περίπου τρία χρόνια από την προηγούμενη κυβέρνηση επί υπουργίας του Πρόδρομου Προδρόμου, όμως μόλις έπεσε στο τραπέζι αποσύρθηκε, λόγω των αντιδράσεων που υπήρξαν. Οι ενστάσεις, σύμφωνα με τον κ. Χριστοφίδη, οδήγησαν και τη Βουλή στο να κάνει πίσω για τη συνέχιση της συζήτησης, διότι, όπως εξήγησε, συνδέονταν με ανυπέρβλητα προβλήματα. Πρώτον, η κυβερνητική πρόταση είχε γραφειοκρατικό χαρακτήρα, με αποτέλεσμα να χρειαζόταν να αφιερωθεί από τον εκπαιδευτικό περισσότερος χρόνος για να συμπληρώνει φόρμες (τι κάνει, πού πάει, τι διαλέξεις παρακολουθεί κτλ.), παρά με το αντικείμενό του, και δεύτερον, η κυβέρνηση δεν εξηγούσε για το πού θα έβρισκε τα κονδύλια για τη δημιουργία και συντήρηση σχολής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.

Κανονισμοί από το 1976

Την αναγκαιότητα να επανεκκινήσει ο διάλογος για το σύστημα αξιολόγησης τους αναγνωρίζουν και οι εκπαιδευτικοί, ζητώντας κι αυτοί ενέργειες από το υπουργείο Παιδείας. Συγκεκριμένα αναμένουν να τους καλέσει για συζήτηση, ώστε να τοποθετηθούν. «Το είπαμε αρκετές φορές, εδώ και πολλά χρόνια, ότι το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης είναι απαρχαιωμένο και ξεπερασμένο, είναι του 1976, συμπληρώνονται σχεδόν 50 χρόνια από τότε που θεσμοθετήθηκε. Αντιληφθείτε πόσες αλλαγές έχουν γίνει στον κόσμο και στην Κύπρο αυτά τα χρόνια, όμως το σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών παραμένει το ίδιο», ανάφερε στην «Κ» ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος. «Είναι ένα θέμα το οποίο χρονίζει. Είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε θέσεις. Για την ώρα περιμένουμε την έναρξη του διαλόγου, ώστε να βελτιώσουμε το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης, το οποίο χρήζει εκσυγχρονισμού», τόνισε από την πλευρά της η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου.

Ο αντίκτυπος στην κοινωνία

Σύμφωνα με τον βουλευτή του ΑΚΕΛ, Ανδρέα Καυκαλιά, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών εξελίσσεται σε πονεμένο κεφάλαιο. «Αναμένουμε να υπάρξει μία ολοκληρωμένη εισήγηση από πλευράς της κυβέρνησης. Θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές και εκσυγχρονισμός, διότι το υφιστάμενο σύστημα δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και τις ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος».

Παράλληλα ο κ. Καυκαλιάς τόνισε ότι οι υφιστάμενες αδυναμίες του συστήματος έχουν αντίκτυπο στην κοινωνία, καθώς είναι καθοριστικός ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διαμόρφωση μελλοντικών πολιτών. «Λέμε όλοι ότι ο ρόλος της παιδείας είναι καθοριστικής σημασίας στην κοινωνία, για το τι ανθρώπους παραδίδουμε στην κοινωνία, οπότε είναι πάρα πολύ κρίσιμο να υπάρχει ένα πλαίσιο ποιοτικής εκπαίδευσης, και σε αυτό το πλαίσιο ένας σημαντικός παράγοντας, είναι και ο ίδιος ο εκπαιδευτικός. Έτσι, όταν μιλάμε για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, στη δική μας την αντίληψη περιλαμβάνεται αυτό το κομμάτι, όπως επίσης και ο τρόπος με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζονται στην παιδαγωγική πράξη, διότι, ας μην ξεχνάμε, ότι πολλές φορές οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που αναγκάζονται ή αναλαμβάνουν να καλύψουν τα κενά ενός συστήματος, για το οποίο δεν ευθύνονται και οι ίδιοι».

Βροχή τηλεφώνων για το τεστ Μαθηματικών 

Σωρεία παραπόνων προκάλεσε το φετινό γραπτό των Παγκυπρίων Εξετάσεων για τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, από την πλευρά των μαθητών, των γονέων, ακόμη και των εκπαιδευτικών. Όπως πληροφορείται η «Κ» μαζικά ήταν την Τρίτη, την ημέρα της εξέτασης, τα μηνύματα καταγγελίας και οι τηλεφωνικές κλήσεις προς βουλευτές – μέλη της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής από αναστατωμένους γονείς. Ενδεικτικά, ο κ. Χριστοφίδης, ο οποίος έγινε δέκτης μαζικών παραπόνων, ανάφερε ότι κατά τη σημερινή συνεδρίαση ο ίδιος θα θέσει το θέμα ενώπιον των εκπροσώπων του υπουργείου Παιδείας για να δώσουν εξηγήσεις, στο πλαίσιο της συζήτησης για το σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών.

Σε δημόσιες δηλώσεις της για το θέμα, η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, είπε ότι «είναι καθολικές οι αντιδράσεις, συνεπώς δεν υπάρχει λόγος να μην το αποδεχθούμε, όμως και η λύση σε αυτό είναι τελικά μέσα από τη στατιστική επεξεργασία που έρχεται». Η υπουργός είπε ότι «αν το γραπτό ήταν όντως δύσκολο για όλους, τότε δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος ανησυχίας, διότι μέσα από τη στατιστική επεξεργασία φαίνεται και ο βαθμός δυσκολίας της κάθε ερώτησης και του κάθε υποερωτήματος ξεχωριστά, κυρίως όμως, και είναι αυτό που μας ενδιαφέρει, φαίνεται και ο βαθμός διάκρισης της κάθε ερώτησης». Πρόσθεσε ότι «ο στόχος αυτής της εξέτασης δεν είναι να έχουμε ένα ‘‘α’’ μέσο όρο ή να περάσουμε ή να μην περάσουμε την εξέταση, ο στόχος είναι να μπορεί η εξέταση να διακρίνει τους καλούς, τους αδύνατους, τους μέτριους μαθητές έτσι ώστε να πληρωθούν οι θέσεις που δίνουν τα πανεπιστήμια». «Συνεπώς αυτός ο στόχος μπορεί και να επιτυγχάνεται μέσα από τη στατιστική επεξεργασία την οποία θα περιμένουμε για να τοποθετηθούμε με σιγουριά σε αυτό», είπε η κα Μιχαηλίδου. Σημείωσε ότι «τώρα, πρέπει να αφήσουμε τα παιδιά απερίσπαστα να ολοκληρώσουν την εξεταστική περίοδο γιατί έχουμε ακόμα αρκετές μέρες μέχρι να ολοκληρωθούν οι εξετάσεις και ελπίζουμε να μην έχουμε άλλες εκπλήξεις έτσι ώστε τα παιδιά πραγματικά να αποδώσουν παρόλο που είχαν αυτή την άσχημη εμπειρία».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παύλου Νεοφύτου

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση